Forfatter Emne: Lidt om mit grej  (Læst 8759 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Lidt om mit grej
« Dato: Marts 23, 2005, 07:34:42 pm »
Ok så her kommer der lidt om mit grej, når jeg kører..
Kan se jeg er lidt sent med den her Olfert. Støvlerne er ok, jeg smadrede snøresytemet temmeligt hurtigt, men ikke værre end at de kan bruges. Ja det er Falco Evo vi snakker om. Ellers er det en ok støvle, læderet giver sig en hel del i løbet af sæsonen. Og der kan godt komme en hel del sokkeøl i løbet af en hård køredag. Men hva bare man stiller dem bare udenfor, inden man kommer ind hos fruen :?
Læderdragt også fra Mc online, service i top. Læderdragt ok. Har kørt med den en sæson nu(sæsonen var på 14k), er begyndt at være en smule slidt på albuerne. Passer fint, de er gode til at hjælpe med størrelsen over tlf. Og der kan også laves en efter mål, hvis nu det tredje ben har det med at vågne når man kører 8) Det eneste der er crap ved den, er at rygbeskytteren er minus værd. Jeg har ligget på liggeunderlag der var tykkere og var totalt kvæstet næste morgen. Så et hårdt styrt, jeg har min tvivl :?:
Hjelm, er en nolan N81. Ok hjelm, giver sig meget i foret synes jeg. Det fede er dog at den er født med pinlock, det er guds gave til os der kører på de kølige dage. Minus er at man ikke kan tage foret ud.
Har lige købt en Nitro 1200. Vejer ikke en skid, det er suki der importerer dem til DK. Passer simpelt hen mit kranie perfekt, og det er for mig det vigtigste. personligt er jeg ligeglad om der står et eller andet fancy på den, det er jo ingen garanti. Bare se det nummer af bike fra i år hvor de tester hjelme. Der er et meget anderkendt mærke der dumper :!: Næh det vigtige for mig er at pisset passer, så den er god at have på, så man kan koncentrere sig om det der er vigtigt, nemlig at køre. Det samme gælder egentlig for alt mit grej. Nå men melding om vindstøj skal nok komme, så der er andre der kan lave et godt køb/ikke kvajer sig.
Rygbeskytter er en ældre Held, men regner med en nede fra KS motor i Vejle når de holder åbent hus her i starten af april. En fra Knox, model racing.
Så nej jeg er ikke mærkedyr, bare det er godkendt, og jeg kan lide at have det på. Så fungerer det for mig :D
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Lidt om mit grej
« Svar #1 Dato: Marts 23, 2005, 09:58:09 pm »
Hej LSJ
Fin beskrivelse, af det hele  :D  :D
men hvad er pinlock på hjelmen :?:
Jeg har lige været ude på en lille tur på 100km får at prøve støvlerne, det gik fint, ingen kolde tæer  :D  :D  :D
Så må vi se med snørresystemet hvor længe det holder 8)

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Lidt om mit grej
« Svar #2 Dato: Marts 23, 2005, 10:43:53 pm »
PinLock er et anti-dug system som nogle hjelme bruger. Består i sin enkelthed af 2 stifter som sidder i visiret. Herpå kan klipses et plastic dække så en art "thermorude" laves. Har det også på min Shoei hjelm, men har ikke haft brug for det endnu.

Mht. Falco støvler. Jeg har et gammelt (ca. 10 år) par stående. Snørre systemet er revet fra hinanden og den vandtætte belægning smuldrer. Men de er altså også GAMLE!!!!

Har lige købt Dainese støvler og handsker. Efter at have kørt første tur idag kan jeg kun sige at jeg er yderst tilfreds. Nu mangler bare en regn test.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Lidt om mit grej
« Svar #3 Dato: Marts 23, 2005, 10:52:56 pm »
Tak Capone.
Så blev jeg lidt klogere der :D  :D
10 år gamle, det er sku ok holdt :D  :D  :D
Og tillykke med de nye Dainese :D

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Lidt om mit grej
« Svar #4 Dato: Marts 24, 2005, 08:17:20 pm »
Lige en status, hentede min nye SV idag, den samme farve som din Olfert.. Hjelmen er simpelthen ok, meget stabil, bare ikke når man ser til siden med stor fart, men der skal man jo heller ikke kigge efter dameben, men fremad :D
Vindstøj, der er en smule, men når propperne kommer ingen problem, ingen ømhed i nakken efter sæsonen første tur, fik forøvrigt spolet 240 km af ( man skal jo hurtigt nå de 800! )
Mht til støvlerne Olfert, der er ikke noget galt med dem som sådan, de er helt ok. Jeg tror simpelt hen bare jeg har for mange muskler, for da jeg skule stramme snørren, røg det ene snørreøje af. Det lød da blæret ikke :wink:
Men et godt fif til dine støvler: Fjern den snørespænde, og gør det med den gammeldags sløjfe i stedet. For de skarpe kantert på plastikken, skører hul i pløsen.
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn