Forfatter Emne: Faste tasker til SV  (Læst 15291 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Janus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
Faste tasker til SV
« Dato: April 06, 2005, 01:09:25 pm »
Jeg har gennem nogle år kørt med et sæt Givi Voyager smid-over tasker, men overvejer nu, om jeg skulle investere i et rack med faste tasker (2x sidetasker + topboks).

Jeg har været fuldt tilfreds med mine smid-over tasker, og de har klaret turene ned gennem Europa uden problemer, men jeg kunne nu alligevel godt tænke mig nogle faste tasker til sommerferien i år. Dels fordi man ikke kan undgå småridser på bagenden med smid-over tasker, og fordi jeg godt kunne tænke mig at slippe for de paranoia-tanker, der gør at man ved hver pause liiige skal se, om taskerne har forrykket sig eller hænger for tæt på udstødningen.

Er der nogle, der har nogle erfaringer med faste tasker? Noget særligt, man skal være opmærksom på? Hvor lang tid tager det at montere/afmontere før og efter ferien? Hvilke racks passer til SV'eren (så man kunne evt. kunne købe det brugt)?
Janus Bengtsson
Valby, København

SV650SK4, blå
Mods: hugger, undertail, plov

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Faste tasker til SV
« Svar #1 Dato: April 06, 2005, 03:40:04 pm »
Har selv kørt med Hepco&Becker på en Yamaha. Konen har kørt med Givi på en anden Suzuki.

Jeg ved ikke hvad der passer til SV'eren.

Men generelt omkring faste tasker siger min erfaring mig: Givis monokey system er genialt og lysår foran andre producenter. Og generelt bliver du mere glad for Givis, trods alt, pæne systemer end eksempelvis Hepco&Becker - der tilmed er besværligt at montere hvis man vil køre uden rack i en periode!  :?

Hvorfor ikke bløde tasker :?:  Har selv bestilt et sæt fra Oxford via nettet!! Jeg skal ikke have faste tasker mere!!
YAMAHA FZS 600 Fazer

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Tasker!
« Svar #2 Dato: April 06, 2005, 03:56:20 pm »
Jeg har er par Givi 46 liter fra min FJ1200 til at ligge, det kunne se vildt ud med dem på siden af SV'eren.  :wink:

Jeg har haft Givi rack på de sidste to MC'er jeg har haft. Men det med at skrue det af og på syntes jeg ikke er helt optimalt, der kommer altid nogle ridser som man er træt af bagefter.
Jeg kommer nok til at savne topboxen, men har nu tænkt mig at holde mig til nogle bløde tasker.

Janus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
Faste tasker til SV
« Svar #3 Dato: Juni 27, 2005, 07:55:46 pm »
Nå, nu tog jeg en beslutning og investerede i et Kappa taskesæt bestående af Kappa monorack, Kappa turbular taskeholdere (kan kun monteres på monorack) og 2 Kappa K40 sidetasker.

De sidder superfedt på SV'eren, og man kan endda skifte taskernes skjolde, så de matcher cyklen. De blå skjolde er godt nok ikke præcis samme farve som SV-farven men ret tæt på.



Det hele er købt gennem Masi Motor i Holbæk:
- Kappa monorack: 798 kr.
- Kappa turbular: 998 kr.
- Kappa K40 tasker x2: 2.495 kr.
- 2x blå skjolde: 348 kr.
- I alt: 4.639 kr.

Monteringen er overraskende nem. Det tog lidt over en time første gang, men jeg gætter på det kan gøres på under det halve, nu hvor jeg har prøvet det før:
- Monoracket monteres der hvor bageste fodhviler-V'et hæftes på stellet og på panikhåndtaget bagpå. Til sidstnævnte medfølger nogle tykke gummiplader til at lægge mellem håndtaget og beslaget, så ridser skulle minimeres.
- Turbular stativet monteres på monoracket og på bageste fodhvilere. På venstre side skiftes splitten ud med en gennemgående bolt, og på højre side genbruges bolten, der hæfter udstødningen på fodhviler-V'et.

Nemmere bliver det ikke.

Den store test bliver en 14 dages mc-ferie til Italien om halvanden uge, men jeg er ret overbevist om at de vil gøre stor lykke.

Se flere billeder af taskesættet i mit album.
Janus Bengtsson
Valby, København

SV650SK4, blå
Mods: hugger, undertail, plov

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Faste tasker til SV
« Svar #4 Dato: Juni 27, 2005, 09:13:24 pm »
Jeg har netop købt et tubular rack til min.. Dog manglede der nogle "supporters", såhh.. De dukker nok op :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Faste tasker til SV
« Svar #5 Dato: Juni 28, 2005, 09:30:36 am »
Hej Janus, det ser fint ud og lyder som et gennemtænkt system, med hensyn til af og påmontering.
Men med de store tasker og fuldt læs bliver cyklen så ikke voldsomt ustabil ved høj fart??

mvh.
Anders
YAMAHA FZS 600 Fazer

Janus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
Faste tasker til SV
« Svar #6 Dato: Juni 28, 2005, 10:39:06 am »
Citat fra: Anders
Men med de store tasker og fuldt læs bliver cyklen så ikke voldsomt ustabil ved høj fart??


Jeg har ikke prøvet at køre med dem fuldt lastede endnu, men med almindelig belastning er der ikke noget at mærke. Har kørt 170 km/t på motorvej med dem uden noget problem. En anelse mere sidevindsfølsom måske, men ikke noget særligt.

Men det er klart at en fuldt oppakket ferie-cykel med tasker + telt og øvrig bagage er lidt mere tung og mindre styrevillig. Man rykker ikke gassen i bund og fræser derudaf ad snoede landeveje som normalt. Jeg har kørt på mc-ferie mange gange før med tunge smid-over-tasker og selvom køreegenskaberne ændrer sig lidt (forestiller mig det er sådan at køre BMW eller en anden tung cykel  :? ), er det ikke noget problem. Men jo, man skal selvfølgelig tænke over hvor meget man pakker i taskerne (for der er rigtig god plads nu) og måske lade stensamlingen blive derhjemme.

Men jeg er nok langt klogere når jeg kommer hjem igen ultimo juli.
Janus Bengtsson
Valby, København

SV650SK4, blå
Mods: hugger, undertail, plov

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Faste tasker til SV
« Svar #7 Dato: Juli 17, 2005, 12:49:02 am »
Sådan så min bette SV'er ud, da jeg var på tur.. PL-racket fra Kappa er grimt som arvesynden, men jeg vil til enhver tid foretrække faste tasker fremfor bløde.. Givi/Kappa sparker røv :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Faste tasker til SV
« Svar #8 Dato: Juli 18, 2005, 09:42:23 am »
Hej Ole, hvad med stabiliteten?
YAMAHA FZS 600 Fazer

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Faste tasker til SV
« Svar #9 Dato: Juli 18, 2005, 11:28:18 am »
Jeg er positivt overrasket over stabiliteten. Selvfølgelig kan man mærke man har ekstra vægt med, og racket kan da også flexe lidt, hvis man laver hård kontrastyring, men alt i alt meget positivt. Jeg var lige oppe og vende på 180 og der var ingen problemer overhovedet..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)