Forfatter Emne: Nemt lille onboard kamera  (Læst 16505 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #15 Dato: Marts 13, 2007, 08:32:38 am »
OK klip B2... men lyden  :shock:
Enig  :dead:

Nu får vi se om det hjælper at pakke skidtet ind i noget dæmpende materiale, ellers bliver lyden slået fra.
Jeg taper microfonen til, det tar det værste.....
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

jimstar

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 110
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #16 Dato: Marts 14, 2007, 10:35:54 pm »
Det var da en fix lille sag og værd at overveje nu hvor man skal ned i de spanske bjerge og køre  :P

JP

  • Gæst
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #17 Dato: Maj 15, 2007, 05:04:33 pm »
Lige hvad jeg ønsker.

Ingen forhandling i Europa eller lille Danmark  :huh:

jimstar

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 110
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #18 Dato: Maj 16, 2007, 10:40:05 am »
Lige hvad jeg ønsker.

Ingen forhandling i Europa eller lille Danmark  :huh:

Jeg var nede ved HeinGericke her for 14 dage siden og der havde de en til at ligge på disken til ca. en tusse, så du kan sikkert købe en der.

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #19 Dato: Maj 16, 2007, 12:45:36 pm »
SV1000S K6 - blå.

JP

  • Gæst
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #20 Dato: Maj 16, 2007, 07:55:36 pm »
Lige hvad jeg ønsker.

Ingen forhandling i Europa eller lille Danmark  :huh:

Jeg var nede ved HeinGericke her for 14 dage siden og der havde de en til at ligge på disken til ca. en tusse, så du kan sikkert købe en der.

Herlig undskyldning for at tage en tur til Tyskland  :D

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #21 Dato: Maj 21, 2007, 11:50:03 am »
Nyt og hurtigere (x133) SD-kort og lidt lavere opløsning hjalp lidt på kvaliteten.
Samtidtig fandt jeg ud af at kameraet sidder og rasler en smule i beslaget, hvilket giver en knirkende lyd.
Det har jeg stygt mistænkt for at være hoverårsag til den sindsygt dårlige lydkvalitet jeg har lidt under fra start.
 :brok:

Her er gårsdagens test tur i det Ladeplads'ske  :D

I morgen bliver det testet på Knutstorp, så får vi se om jeg kan få lidt ordentlig lyd på  :mrgreen:

[Fjernet grundet oprydning i store filer]
« Senest Redigeret: Maj 21, 2007, 11:51:53 am af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #22 Dato: Maj 21, 2007, 12:52:31 pm »
Nyt og hurtigere (x133) SD-kort og lidt lavere opløsning hjalp lidt på kvaliteten.
Samtidtig fandt jeg ud af at kameraet sidder og rasler en smule i beslaget, hvilket giver en knirkende lyd.
Det har jeg stygt mistænkt for at være hoverårsag til den sindsygt dårlige lydkvalitet jeg har lidt under fra start.
 :brok:

Her er gårsdagens test tur i det Ladeplads'ske  :D

I morgen bliver det testet på Knutstorp, så får vi se om jeg kan få lidt ordentlig lyd på  :mrgreen:
Syntes altså stadig ikke at fartfornemmelsen er der på det kamera.. sorry..
det er som om at det ikke kører flydende og i den fart der burde være (som om frameraten er for lav, selvom der står den kører 25 fps). Eller er det bare B2 der kører morfar kørsel ? (dog tror jeg ikke på sidst nævnte )

Mener selv at fartfornemmelsen og billedopdatering er i det rette forhold, ved eks dette klip www.peets.dk/min/114_web.wmv som er optaget med et bulletcam (venligst udlejet af Rune  ) og optaget ned på et mit DV-cam.     Bevares.. det er noget dyrere setup hvis man skal ud og anskaffe sig alt grejet, men resultatet holder altså rigtig godt.

Jeg ville godt nok blive ked hvis jeg kastede penge efter et cam der ikke helt levede op til mine forventninger, godt nok er det billigt, men hvis man føler at pengene er spildt, ja så er det jo stadig ufedt. 


Ville bare pointere det overfor evt. andre interesserede købere af det kamera - i tilfælde af at der er nogen der ikke lige har bidt mærke i at "fart fornemmelsen" ikke er med.   Nu er jeg måske mere kræsen hvad angår billede og lydkvalitet, end andre måske er.. hehe, så vurder selv om du kan leve med det  :D

ingen hån, ingen dårlige intentioner, kun til oplysning for dem som vil kaste sig ud i onboard video  :orkester:

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #23 Dato: Maj 21, 2007, 01:23:09 pm »
Citér
ngen hån, ingen dårlige intentioner, kun til oplysning for dem som vil kaste sig ud i onboard video

Vil også give dig ret Luske. Overvejer selv at investere i et eller andet videogrej inden vi skal sydpå igen. Og jeg synes ikke kvaliteten er bedre end hvad eksempelvis min mobil kan optage ved. I din video får man i det mindste fartfornemmelsen med...tror nu dog jeg ville putte pengene i en digital camcorder. :undecided:
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #24 Dato: Maj 21, 2007, 01:31:40 pm »
Her er gårsdagens test tur i det Ladeplads'ske  :D

Kunne sagtens have været den omvej HM og jeg tog da vi skulle til julefrokost nede på bøøøhlandet :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #25 Dato: Maj 21, 2007, 01:32:21 pm »
Så fik jeg mit. Det blev 105 UKP i alt.
SV1000S K6 - blå.

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #26 Dato: Maj 21, 2007, 02:12:29 pm »
Jeg har også sådanne et kamera, og jeg har problemer med at det går ud i tide og utide under kørslen, når jeg så tager batterierne ud er de blevet grå/sorte der hvor fjederkontakterne trykker på dem hvilket i min bog tyder på dårlig forbindelse. Jeg strammede/brækkede så lidt i terminaler og det hjalp lidt men ikke tilstrækkeligt - nu kan jeg ikke få det til at gå ud når jeg banker det ned i bordet, men det gerne ud når det sidder på maskinen!!!

Har nogle af jer samme problem?

 :loser: det kan være det lider af VTR allergi :lmao:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #27 Dato: Maj 21, 2007, 02:35:16 pm »
[ingen hån, ingen dårlige intentioner, kun til oplysning for dem som vil kaste sig ud i onboard video
Ingen hån opfattet !
Selv om "Morfar kørsel" et øjeblik truede med at drukne min skærm i kaffe  :mrgreen:

Det er rigtigt at frameraten stadig virker lav, selv om kameraet er sat til 30 fps  :huh: (MovieMaker satte den selv til 25)
Det nye kort har afgjort hjulpet, men jeg har dem mistænkt for at have udviklet det til langsommere ting, som cykling, skating osv  :?

Dog !
Som en vandtæt løsning, der kræver nul kabler, koster en lille tusse og er let at montere stort set alle steder, havde jeg ikke forventet meget mere.
Ellers ville det jo også være synd for dem der har ofret en mindre formue på dyrt grej  :wink:

Jeg har også sådanne et kamera, og jeg har problemer med at det går ud i tide og utide under kørslen, når jeg så tager batterierne ud er de blevet grå/sorte der hvor fjederkontakterne trykker på dem hvilket i min bog tyder på dårlig forbindelse. Jeg strammede/brækkede så lidt i terminaler og det hjalp lidt men ikke tilstrækkeligt - nu kan jeg ikke få det til at gå ud når jeg banker det ned i bordet, men det gerne ud når det sidder på maskinen!!!

Har nogle af jer samme problem?

 :loser: det kan være det lider af VTR allergi :lmao:
Nej vi kører jo ikke VTR  :twisted: :mrgreen: :twisted:

Hvilke type batterier bruger du ?
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #28 Dato: Maj 21, 2007, 02:37:27 pm »
Godt spørgsmål :huh:
Det var da jeg var i Frankrig til forårstræning at jeg rodede med det, men det var to forskellige typer opladelige batterier.
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Nemt lille onboard kamera
« Svar #29 Dato: Maj 21, 2007, 02:40:50 pm »
Citér
ngen hån, ingen dårlige intentioner, kun til oplysning for dem som vil kaste sig ud i onboard video

Vil også give dig ret Luske. Overvejer selv at investere i et eller andet videogrej inden vi skal sydpå igen. Og jeg synes ikke kvaliteten er bedre end hvad eksempelvis min mobil kan optage ved. I din video får man i det mindste fartfornemmelsen med...tror nu dog jeg ville putte pengene i en digital camcorder. :undecided:

(til min films forsvar, skal det siges at videoen er komrpimeret ret så meget, så det nemt kan afspilles af alle via internettet)

Ja hvis du har tænkt at købe en digital camcorder (det er også det jeg har - med DV bånd) sørg så for at der er AV indgang på det, så har du nemlig altid muligheden for at tilslutte et bulletcam til hvis du en dag syntes pengene også strækker til det. (bullet cam: http://www.rfconcepts.co.uk/hood-front.JPG )