Forfatter Emne: Hjelme  (Læst 18785 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ole s

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 293
Hjelme
« Dato: April 24, 2005, 07:51:36 pm »
hej Alle

 Da jeg skal ud og have ny styrthjelm, kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer, om hvad man skal købe og hvad man skal holde sig fra.

 Ole S.
SV650 blå, zx6rr forgaffel,hugger, Hyperpro bagdæmper,og noget mere jeg ikke kan huske.

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Hjelme
« Svar #1 Dato: April 24, 2005, 07:55:53 pm »
Jeg er rigtig glad for min Shoei Z-One. Den er behagelig at have på, relativt støjsvag og meget aerodynamisk.

Jeg har også en Premier, men Shoeien er bedre.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Beltman

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
    • Beltman
Hjelme
« Svar #2 Dato: April 24, 2005, 08:34:12 pm »
Jeg har købt en ny ARAI Astro på E-bay til 249€. Nypris herhjemme er 4.300DKK. Jeg fandt den rigtige størrelse på messen i bella (besøg evt en forhandler eller to) og så er det bare med at vente indtil det rigtige tilbud kommer på E-bay... det kræver selvfølgelig at man har tålmodighed til at vente :lol:
SV1000K3 Naked

sv1000sk4

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
  • stay loud - stay proud
Re: Hjelme
« Svar #3 Dato: April 24, 2005, 08:44:10 pm »
Citat fra: ole s
hej Alle

 Da jeg skal ud og have ny styrthjelm, kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer, om hvad man skal købe og hvad man skal holde sig fra.

 Ole S.


Hej Ole. jeg havde tidligere en middel klasse ( måske lidt under) hjelm. Den var ok indtil jeg fik lidt penge imellem fingrene og forkælede mig med Shoeis topmodel i 2002! Den er ikke langt fra dages model. Den vejer også kun 1250 g. Det er de bedste penge jeg nogen sinde har givet ud for udstyr til MC og jeg har efterhånden købt meget. Så Find en hjelm, der passer, sider stramt ( den gi'r sig lidt ). og så smid 1-3 tusser oven i, så du får den med lavest vægt. Jo bedre komfort, jo mere overskud til at nyde turen på en mc.
Og så er hovedet jo måsk det vigtigste vi har  :wink:
SV1000SK4 sølvgrå, hugger, seat cowl,  fuldkåbe, stålarmerede bremseslanger, db kåbeglas, PCIII usb, Yoshimura TRS titanium bolt on.
NY KÆRLIGHED: Ducati 999

Havenissen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 500
  • Havenissernes Befrielsesfront
Hjelme
« Svar #4 Dato: April 24, 2005, 08:46:59 pm »
Jeg kører med en Shark RSR som jeg er mere end tilfreds med. DBA af her lavet en glimrende anmeldelse af den her. Det eneste jeg er uenig med i den anmeldelse er det sorte visir som jeg selv kører med, og jeg er ovenud tilfreds med det selvom det er en anelse mørkt... Skift af visir tager dog ikke andet end et minut eller to, så det er en smal sag at sætte det klare på igen når vejret er lidt skidt  :D

Prisen er faldet til ca. 3.900 siden artiklen blev skrevet.
Havenissen AKA Mads Peter
Sort SV650N K5

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Hjelme
« Svar #5 Dato: April 24, 2005, 09:03:47 pm »
Jeg vil godt fraråde dig at købe en Shoei Syncrotec II hjelm.  Har selv en og det er en framragende hjelm hvis man har brug for et klap-system eller kører med briller. Men der er for meget vindstøj (over 130 kmt)

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Hjelme
« Svar #6 Dato: April 25, 2005, 07:48:25 am »
Jeg har en Shoei X-ceed II, det er en fremragende hjelm. Det var topmodellen da jeg købte den, og det kan man godt mærke.
Ellers har jeg kun hørt godt om Arai`s bedre modeller. Når jeg skifter hjelm, bliver det nok en Arai.
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Hjelme
« Svar #7 Dato: April 25, 2005, 08:25:55 am »
Skal også ud og købe ny hjelm....

Enten er min Schuberth QM1 Street en defekt model eller også er det bare generelt en dårlig model! Har store vanskeligheder med at lukke visiret op pga en eller anden form for stram lukke hasp.

Den har været nogenlunde at bruge når man sidder bag på, fordi jeg godt har kunne sidde og fumle med at lukke den op, men om 1 måned (Dette er en advarsel :-D) skal jeg jo ud og lege med køreskolecyklen, og der er det måske ikke så hensigtsmæssigt at sidde og fedte med at få det åbnet....

Vil også følge dette emne, og vil være glad hvis nogen evt. vil paste links til test af diverse hjelme...


Charlotte
----------------------------
Kommer til at køre kærestens gule SV650K2 (Han ved det bare ikke endnu ;-))
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Hjelme
« Svar #8 Dato: April 25, 2005, 08:48:19 am »
Citat fra: ole s
hej Alle

 Da jeg skal ud og have ny styrthjelm, kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer, om hvad man skal købe og hvad man skal holde sig fra.

 Ole S.


Først og fremmest, skal du prøve en masse forskellige hjelme, for at finde ud af, hvilket mærke, der passer til netop dit hovede. Jeg prøvede en Shark-hjelm, der havde fået fine, fine anmeldelser, men den sad elendigt på mit hovede.. Så det :)

Pris og kvalitet følges ofte ganske godt ad. Hvad angår beskyttelse, må man som udgangspunkt antage, at hjelmene beskytter omtrent lige godt. Der er nogle krav, fra myndighedernes side, der skal opfyldes hvad angår stødstyrke.. Det, man betaler ekstra for er: Lav vægt, lækre materialer, vaskbart for, navn, fikse lakeringer/stafferinger og støjdæmpning.
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Hjelme
« Svar #9 Dato: April 25, 2005, 08:58:56 am »
Citat fra: Ole Hansen
Hvad angår beskyttelse, må man som udgangspunkt antage, at hjelmene beskytter omtrent lige godt. Der er nogle krav, fra myndighedernes side, der skal opfyldes hvad angår stødstyrke..

Mnja, det ville jeg gerne omskrive til: Man kan vist som udgangspunkt gå ud fra at alle hjelme beskytter rigeligt, da de alle skal opfylde lovens krav, men der er tilsyneladende hjelme der beskytter bedre end andre. Se http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=1084 ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Hjelme
« Svar #10 Dato: April 25, 2005, 09:15:18 am »
Citat fra: n00bsmurf
Citat fra: Ole Hansen
Hvad angår beskyttelse, må man som udgangspunkt antage, at hjelmene beskytter omtrent lige godt. Der er nogle krav, fra myndighedernes side, der skal opfyldes hvad angår stødstyrke..

Mnja, det ville jeg gerne omskrive til: Man kan vist som udgangspunkt gå ud fra at alle hjelme beskytter rigeligt, da de alle skal opfylde lovens krav, men der er tilsyneladende hjelme der beskytter bedre end andre. Se http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=1084 ;)


Ja, det er mere korrekt formuleret..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Hjelme
« Svar #11 Dato: April 25, 2005, 11:33:34 am »
Jo jo i har ret begge to. Men det er ikke altid at pris og kvalitet hænger sammen.... se bare den test der var i BIKE sidste efterår!
HAr nu kørt med den NITRO jeg har snakket om tidligere. Den er ok til 2 kilo, men heller ikke mere. Den vejer ikke meget og er lavet af komposit materiele. Det eneste der er lidt lurent ved den er visiret!! Vejer ikke meget 1250 gr, og "larmer lige sdå meget som alle de andre hjelme jeg har haft. Men får snart mine nye ørepropper fra DOT miljø :D  

Lars
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

JP

  • Gæst
Schubert hjelme
« Svar #12 Dato: Maj 03, 2005, 07:06:37 pm »
Jeg har p.t. en NITRO hjelm købt hos MC-Online, som jeg er godt tilfreds med.
Men da jeg er bruger briller ville det være dejligt med en klap-hjelm. Jeg kan forstå på snakken at støj er et problem i sådan en men iflg. test skulle Schubert C2 være rimelig lydsvag. Nu er problemet at jeg ikke har kunnet finde en forhandler af Schubert i DK, men måske N.G.en kan oplyse jeg uvidende om hvor en sådan findes  :?:

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Hjelme
« Svar #13 Dato: Maj 03, 2005, 09:20:01 pm »
Kig evt. hos Louis.de de har restsalg af en del hjelme. http://www.louis.de/_101641a99ac4fced3f3c6387fc73bb300c/shop/beihefter_dispatch.php?CONTENT=liste&COUPON=083

Men det er sikkert svært at finde de mest gængse str.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Bongers

  • Gæst
Re: Schubert hjelme
« Svar #14 Dato: Maj 04, 2005, 09:06:51 am »
Citat fra: JP
Jeg har p.t. en NITRO hjelm købt hos MC-Online, som jeg er godt tilfreds med.
Men da jeg er bruger briller ville det være dejligt med en klap-hjelm. Jeg kan forstå på snakken at støj er et problem i sådan en men iflg. test skulle Schubert C2 være rimelig lydsvag. Nu er problemet at jeg ikke har kunnet finde en forhandler af Schubert i DK, men måske N.G.en kan oplyse jeg uvidende om hvor en sådan findes  :?:


de har dem ved Aagsen (damhussøen !!) - de larmer ikke, men synes at luftflowet kilder i næsen  :shock:  :shock:  og det er ikke godt med 130 a motorvejen og en næse der klider max  :twisted:  :twisted: