Forfatter Emne: Hjelme  (Læst 18787 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ZuLeX

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
Hjelme
« Svar #15 Dato: Maj 04, 2005, 10:09:45 am »
Jeg kører også med en Shark RSR2 model fra 2001.
Den har jeg været MEGET glad for, og er det da stadig... eneste problem er støjen, men det er vist kun propper der kan klare det :)
SV650 '01, Ducati gul ;)
AAlborg
SMADRET!

Jesper K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • ...::The artist formerly known as Danger::...
Re: Hjelme
« Svar #16 Dato: Maj 04, 2005, 12:37:31 pm »
Citat fra: ole s
hej Alle

 Da jeg skal ud og have ny styrthjelm, kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer, om hvad man skal købe og hvad man skal holde sig fra.

 Ole S.


Hej Ole,

Der er ingen tvivl - du skal have en Arai. Der er det bedste mærke på markedet (subjektiv vurdering red.). Sikkerhedsniveauet er i top på samtlige versioner, og det op til dig, at finde den model din pengepung og hovedform passer bedst. Pas på med at købe dem i det store udland. De bliver nemlig produceret til det japanske, europæiske og amerikanske markedet (forskellige hovedformer), og det forkerte valg er spild af penge.

Pøj pøj med det! - og husk aldrig køb en brugt hjelm.
Kawaksaki ZX-6R 636 '05 (2004 model), Full titanium akrapovic (åben), tidy tail, diodeblink, og lidt for mange kilo på ryggen....
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16225&ipc=61020

TueI

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Hjelme
« Svar #17 Dato: Maj 04, 2005, 11:23:32 pm »
Generelt ved hjelm køb:
Find en der passer i formen. Eks. Jeg kører med Arai Quantum F fordi den passer(str. 57) før havde jeg en Shark. Det absolut mindste jeg kunne klemme hovedet i fra Shark er en str. 61 og den klemmer helt afsindigt på pande og baghoved. SKIDE være med hvad hjelmen hedder bare den passer, er let, støjsvag, har en temmelig fast polstring der kan vaskes(det bliver du glad for), yder korrekt beskyttelse og er uden kliklås. De 2 ringe virker altid :wink:, men som mange har skrevet, en god hjelm koster kassen. følg det gode råd der allerede er nævnt og kig hos Louis.de, de har tit meget nedsatte tophjelme fra sidste år og fra deres udstilling.
TueI

hvilken farver får en smølf i hovedet når man kvæler den??

Mice

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 47
Hjelme
« Svar #18 Dato: Maj 07, 2005, 03:25:38 pm »
Jeg har en Shoei Z-One det er super, har også en Shoei XV, men min Z-One sidder perfekt og der er som standard anti-fog i  :D og godt airflow

Men tag rundt og prøv de forskellige mærker, menneskers hoved form er jo meget forskellig.
Blå SV1000 - uden bagskærm, nye blink, Pipercross luftfilter, Akrapovic bolton i TI og pcIII by Mr. Dyno