Forfatter Emne: Køb fra udlandet  (Læst 4843 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

hcms79

  • Gæst
Køb fra udlandet
« Dato: November 09, 2005, 06:04:49 pm »
Jeg har set på et par hjelme og nogle jakker, så man kunne have lidt nyt udstyr til foråret.  Priserne er dog væsentligt sjovere at se på, når man er på en Amerikansk eller andre udenlanske sider.  MEN... kommer der ikke alle mulige "sjove"  danske afgifter oven i den pris, hvis man bare får det tilsendt med posten.
Dette må der være nogen der ved noget om, og specielt noget om at undgå... Håber i kan hjælpe
HC

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Køb fra udlandet
« Svar #1 Dato: November 09, 2005, 06:27:58 pm »
jo der kommer skam både told og moms og fragt :roll:  oveni, det nemmeste og absolut billigste ville være hvis du kunne få en til at tage det med hjem, jeg har købt et par småting derovre fra, greb og et sæt udstødninger som smuttede igennem, til gengæld måtte jeg betale for huggeren og crash sliderne, men chancen for at jakke og hjelm ville smutte igennem er nok minimal.
   

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Køb fra udlandet
« Svar #2 Dato: November 09, 2005, 06:52:24 pm »
som Moolex har jeg oplevet "både og", så hvis prisen inkl. told og moms er højere end den danske pris, så ville jeg ikke gøre det.

Men husk at indenfor EU så er prisen hvad der står på hjemmesiden, medmindre prisen er opgivet uden moms (den lokale moms altså)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

hcms79

  • Gæst
Køb fra udlandet
« Svar #3 Dato: November 09, 2005, 10:16:49 pm »
Dvs at man uden yderligere spekulation kunne bestille fra f.eks. tyskland, uden at der blev lagt andet end fragt oven i prisen?

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Køb fra udlandet
« Svar #4 Dato: November 09, 2005, 10:19:46 pm »
Lige præcis  :D  :D  :D
Så det er bare at handle  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Køb fra udlandet
« Svar #5 Dato: November 10, 2005, 12:30:13 am »
Citat fra: hcms79
Dvs at man uden yderligere spekulation kunne bestille fra f.eks. tyskland, uden at der blev lagt andet end fragt oven i prisen?


jep der var jeg måske lidt uklar de ting jeg har købt var fra usa og canada, indenfor EU er det kun fragt der kommer oveni, men husk at tjekke hvad de skal have for fragten, nogle gange kan det være helt horribelt...   :shock:
   

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Køb fra udlandet
« Svar #6 Dato: November 10, 2005, 03:10:13 am »
Citat fra: hcms79
Dvs at man uden yderligere spekulation kunne bestille fra f.eks. tyskland, uden at der blev lagt andet end fragt oven i prisen?

Jep, men vær opmærksom på at Post Danmark tager 100 kroner for at du kan få lov til at betale for internationale efterkravspakker (som nogle tyske firmaer tilbyder at sende som).
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Jesper K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • ...::The artist formerly known as Danger::...
Køb fra udlandet
« Svar #7 Dato: November 12, 2005, 09:23:42 am »
Hvis du ser bort fra alt det med told og moms, skal du huske, at de store hjelmeproducenter, og med store mener jeg de eneste rigtige, fremstiller specifikke hjelme til de 3 verdensdele. F.eks Arai (det eneste rigtige), laver hjelme til det asiatiske markedet, samt det europæiske og så det Amerikanske. Dette skyldes at der ret statistisk er forskel i hovedfacon, alt afhængig af hvilken verdensdel man kommer fra. Jeg har været i USA en del gange, og har endnu ikke fundet mig til rette med Arai "derovre".

Alt andet udstyr kan du købe på nettet, men jeg vil forslå dig, at tage ned til en aut. forhandler og købe en ordentlig kvalitets fiberhjelm.

Og husk, disse hjelme tager skade af slag, da fiberkonstruktionen ændrer sig. Dvs. hvis den er blevet hårdt tabt i en evt. forsendelse, vil hjelmens reelle beskyttelse ikke være så god, som producenten forskrifter.
Kawaksaki ZX-6R 636 '05 (2004 model), Full titanium akrapovic (åben), tidy tail, diodeblink, og lidt for mange kilo på ryggen....
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16225&ipc=61020

KB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 40
Køb fra udlandet
« Svar #8 Dato: November 15, 2005, 12:31:32 pm »
Med hensyn til priser i USA har jeg erfaring med at hvis man ganger prisen i $ med 10, så har man (ca.) den pris varen koster dig når den når til Dk med told, skat og alt det andet..... nogle gange kan man dog være heldig at varen slipper udenom stikprøvekontrollen og så er det bare 8)
SV 1000S Fuldkåbe Baghugger Nrpladeholder Ixil carbon potter Spyball ClearAlternative baglygte m.int blink Forblink i pos.lys