Forfatter Emne: Lader fra Lidl til kr. 149  (Læst 4842 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ThySen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 60
  • Forbyd muskelkatte
Lader fra Lidl til kr. 149
« Dato: Januar 27, 2013, 12:49:51 pm »
Jeg har lige hentet denne lader og taget den i brug. Til 149 kr kan det ikke betale sig andet end at prøve.
Laderen er fin til prisen. Den er styret af en rimelig intelligent mikroprocessor der beskytter batteriet og gør anvendelse (næsten) idiotsikker. Det vi har brug for til MC-formål er forhåbentlig kun vedligeholdelsesladning om vinteren, og her er den velegnet.
Laderen slår selv i vedligeholdelsesmode efter fuld opladning. Hvis batteriet har været kørt helt fladt, f.eks. ved glemt positionslys gennem lang tid, finder laderen ud af det og bringer blidt spændingen op på normalt niveau ved pulsladning før den egentlige ladning begynder. Dette er meget væsentlig for at undgå mishandling.
Selve designet er også gennemtænkt. Passende lange ledninger i begge ender. Krokodillenæbene kan afmonteres med fingermøtrikker så du har øskner til fastmontering hvis du har brug for at fastmontere laderen, f.eks. i et haveredskab om sommeren. Der er ligeledes flanger på selve ladeboksen til fastmontering, eller opsætning på væggen.
Er du til brugsanvisninger, er det ikke en af de komiske googleoversættelser man normalt finder i kineservarer, men en korrekt dansk beskrivelse. Det er da også et tysk firma der lægger navn til laderen.
Min eneste betænkelighed er, om man tør lade et så billigt apparat være alene hjemme i tændt tilstand. Min sidste billige lader fra Lidl døde for 14 dage siden midt i arbejdet og knaldede lysnetssikringen i samme åndedrag. Det skal dog siges det var en anderledes simpel konstruktion.
Gert fra Thy
Til gaden: SV 650 S K4
Til banen: Philips 32PFL7404H 32"