Forfatter Emne: Nummerplade beslag  (Læst 6451 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thorsen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 200
  • Yamaha FZ6S årg.2005
    • Min side
Nummerplade beslag
« Dato: April 23, 2005, 04:59:33 pm »
Hvor kan man på nettet købe det beslag der skal til for at blive fri for den sorte plastik bagskærm som er orginalt monteret ?

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Nummerplade beslag
« Svar #1 Dato: April 23, 2005, 05:13:39 pm »
Citat fra: Thorsen
Hvor kan man på nettet købe det beslag der skal til for at blive fri for den sorte plastik bagskærm som er orginalt monteret ?


http://www.hamicad.com/

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Nummerplade beslag
« Svar #2 Dato: April 23, 2005, 08:36:51 pm »
Citat fra: Thorsen
Hvor kan man på nettet købe det beslag der skal til for at blive fri for den sorte plastik bagskærm som er orginalt monteret ?

Hvis du gider køre fra hundested til Hillerød, aå sælger Allan's MC nogle ret pæne nogle, hvor der i modsætning til Hamicad's også er plads til refleksen.
Prisen hos Allan's MC kender jeg ikke, men de kan også fås på eBay.de til omkr. samme pris som Hamicad.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Nummerplade beslag
« Svar #3 Dato: April 23, 2005, 09:25:10 pm »
ThomasM har vist også lige fået en fra Enghave til 600 bobs synes jeg han sagde. Det kan være vi kan overtale ham til at smide et par billeder af den når den er sat på ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

ThomasM

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
Nummerplade beslag
« Svar #4 Dato: April 24, 2005, 02:34:02 am »
jeps, den kostede 598 kr - den ryger på imorgen (hvis jeg ellers kan få passagerhåndtaget af - de bolte sidder godt fast). Så kaster jeg et par pics på.
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

ThomasM

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
Nummerplade beslag
« Svar #5 Dato: April 24, 2005, 07:05:52 pm »
så fik jeg smidt det på - med hjælp fra smurfen... jeg vil ikke anbefale den til andre medmindre man er lidt snild til at lave småfix'es hist og her.
Den har et STORT problem - hullerne til nummerpladen passer ikke :( Jeg skal ned til Enghave imorgen og høre hvordan de lige havde forestillet sig det skulle gøres. Måske noget med at produktet er fra tyskland og målene på EU plader er anderledes.

Produktet kan ses her: http://www.magnussens.dk/upload/nummerpladeholder.jpg

Forslag til et evt. fix er velkommen...
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

Tue

  • Gæst
Nummerplade beslag
« Svar #6 Dato: April 24, 2005, 07:23:08 pm »
Skal den originale plastikskærm saves af, for at der kan komme noget pænere på? eller kan den skrues af?

Hvad gør i så i tilfælde af syn? overholden den diverse krav mht. refleks, nr. plade lys m.m.?

ThomasM

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
Nummerplade beslag
« Svar #7 Dato: April 24, 2005, 07:26:17 pm »
Det er ikke nødvendigt at skære i noget. Mht. lovkrav - det er der vist en diskussion om et andet sted. Hvis du har en hugger på skulle du ihvertfald ikke have problemer. I hamicads tilfælde skal man vist hexe lidt med refleksen, men ellers bibeholdes alt.
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

ThomasM

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
Nummerplade beslag
« Svar #8 Dato: April 24, 2005, 08:10:35 pm »
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

martinkim

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 41
Nummerplade beslag
« Svar #9 Dato: April 24, 2005, 10:04:26 pm »
Citat fra: ThomasM

Den har et STORT problem - hullerne til nummerpladen passer ikke :( Jeg skal ned til Enghave imorgen og høre hvordan de lige havde forestillet sig det skulle gøres. Måske noget med at produktet er fra tyskland og målene på EU plader er anderledes.

Produktet kan ses her: http://www.magnussens.dk/upload/nummerpladeholder.jpg

Forslag til et evt. fix er velkommen...


det er jo meningen at du selv skal lave nogle nye huller.  :D
sv1000s i blå med fender eleminator og hugger.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Nummerplade beslag
« Svar #10 Dato: April 24, 2005, 10:27:26 pm »
Citat fra: martinkim
det er jo meningen at du selv skal lave nogle nye huller.  :D


Ja jeg mener også stadig det må være løsningen... udvide hjørnet i "trekanten" lidt (og lidt nedad så der også er bedre plads til nummerpladelyset) og så en god stor spændeskive bagpå.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

ThomasM

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
Nummerplade beslag
« Svar #11 Dato: April 24, 2005, 11:18:49 pm »
ja de eksisterende huller er jo helt skæve.. så skal der laves nye huller i nummerpladen og den går jo ikke ;) den eneste løsning er nok at bore nye huller (eller halve huller) ved siden af de eksisterende og så en plade bagpå til at holde det hele på plads... ellers kan det hele rykkes løs med et skrævt slag (forsøgte lige.. kan næsten dreje nummerpladen af som det er nu :( gah sikke noget geil...
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Nummerplade beslag
« Svar #12 Dato: April 24, 2005, 11:27:43 pm »
Citat fra: ThomasM
den eneste løsning er nok at bore nye huller (eller halve huller) ved siden af de eksisterende og så en plade bagpå til at holde det hele på plads...

Som plade kan det gamle beslag ikke bruges der? Som vi jo også var lidt inde på... sammen med et par nye halve huller burde det da være fint? Det ville selvfølgelig være lækrere med en helt ny plade i stedet for den gamle med knæk ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).