Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed > Diverse udstyr, beklædning m.v.

Vask af Læderdragt

(1/2) > >>

Søren F:
Hej.

Er der nogen som har erfaring med vask af MC-læder? (Jeg er ik' så interesseret i hvad du tror eller måske har hørt en gang  8))

Nettet er fuldt af modstridende råd om sæbespåner kontra lædervaskemiddel kontra moderne garvningsprocesser og udtørring osv osv., vaskemaskine/eller ej mm. - man skulle jo tro at dragten faldt fra hinanden hvis man gjorde det bare lidt forkert  :oops:

Og gerne navn på/links til det produkt du kan anbefale - samt tips til efterbehandlingen selvfølgelig!



Thomas-R:
Vask??? Tør over med læder olie/balsam/fedt og "poler" efter med en ren klud. Virker for mig når der bliver for mange udtørrede lig på læderet. Det der vask er da opreklameret ;-)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Søren F:
Joo - men har lige købt fin "preowned" heldragt til race - og den ku' godt trænge til en tur synes jeg  :wink:

Det skal bare være "til husbehov"...

Thomas-R:
Sådan en er min også ;-) fik stadig "kun" ovenstående tur

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Søren F:
En update er vel ikke af vejen: Der blev købt lædersæbe og læderolie i BILTEMA (Vi eeeelsker BILTEMA) - Vand på dyret, en god omgang lædersæbe, skyl med mere vand, lufttørring, og godt med olie bagefter.

Resultatet blev godt - og dragten holdt efterfølgende til en pæn "røvtur" i sving 5 Anderstorp.

Konklusion: Vask løs - det går ikke i stykker, og dufter bedre bagefter  :afro: :afro: :afro:

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version