Forfatter Emne: Justering af gasspjæld holder ikke :(  (Læst 1819 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Xrlls

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
Justering af gasspjæld holder ikke :(
« Dato: Maj 20, 2011, 11:15:32 pm »
Jeg døjer med et problem der har forfulgt mig nogle år.

Min SV650 (K4) går ujævnt i tomgang, når motoren er varm. Ujævn motorgang vil i denne sammenhæng sige at den kører op og ned i omdrejninger af sig selv, for til sidst at gå ud. Det tog mig en del tid at finde ud af hvad der foregik, men efter en del tid på Google lykkedes det at finde ud af at gasspjældene skulle synkroniseres.

Så langt så godt - det er ikke videre svært, og rart at kunne fixe cyklen selv  :D

Problemet er så at denne synkronisering aldrig holder særlig længe - en til 2 uger, men så er det også slut, og jeg er tilbage på ujævn motorgang.

Er der nogen af jer der har lignende problemer? Jeg har overvejet om justeringsskruen bare skal sovses ind i loctite, men det virker lidt som en enkeltbillet jeg ikke har lyst til at tage - men nogen bud på hvad det ellers kan være? Et eller andet der er løst?

På elektronik giver man ofte trimmeskruer en gang lak for at holde dem, når de er justeret ind. Kunne man gære noget tilsvarende på en MC, eller kan det ikke holde til vibrationerne?

Damage

  • Gæst
Sv: Justering af gasspjæld holder ikke :(
« Svar #1 Dato: Maj 22, 2011, 03:33:12 pm »
Jeg har synkroniseret min sv1000 en gang og efterfølgende kontrolleret den 3 gange, hvor den ikke havde rykket sig. Jeg tror din justeringsskrue
bevæger sig lidt. Jeg ville give den loctite og så justere den en gang for alle.

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Justering af gasspjæld holder ikke :(
« Svar #2 Dato: Maj 22, 2011, 06:02:43 pm »
Har du overvejet loctite 243?

Gevindsikring der kan løsnes med håndværktøj, og samtidig sagtens tage rystelser fra maskiner o. lign.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Xrlls

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
Sv: Justering af gasspjæld holder ikke :(
« Svar #3 Dato: Maj 25, 2011, 08:50:05 pm »
Tak for svarene :)

Det var præcis sådan en gang gevindsikring jeg havde tænkt på, ville bare høre om der var nogen der havde haft erfaringer med samme problem.

Alternativt tænker jag at det kan være en vaacuumlæk, men jeg forsøger med Loctite først. Så skal jeg bare lige have tid til at lukke den op...