Forfatter Emne: Choker defekt  (Læst 2660 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Choker defekt
« Dato: Marts 06, 2014, 08:22:54 pm »
Min choker er defekt, og spørgsmålet går på, om det er noget der er til at lave selv? Og om der er nogen der har nogle erfaringer at dele  :wink:

Forklaring: Det er en '01 grisling. Når jeg drejer chokerhåndtager, så sker der ikke noget. Heller ikke når cyklen er startet.

Hvis jeg med hånden trækker i selve chokerkablet, så sker der noget, altså så kommer der omdrejninger på. Det er når jeg trækker kablet "væk fra motoren", at der sker noget.

What to do ?
SV 650 S, 2001 oldshool

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Choker defekt
« Svar #1 Dato: Marts 06, 2014, 08:36:03 pm »
Min choker er defekt, og spørgsmålet går på, om det er noget der er til at lave selv? Og om der er nogen der har nogle erfaringer at dele  :wink:

Forklaring: Det er en '01 grisling. Når jeg drejer chokerhåndtager, så sker der ikke noget. Heller ikke når cyklen er startet.

Hvis jeg med hånden trækker i selve chokerkablet, så sker der noget, altså så kommer der omdrejninger på. Det er når jeg trækker kablet "væk fra motoren", at der sker noget.

What to do ?

Det lyder underligt. Chokeren skal drejes bagover (som gashåndtaget) for at blive aktiveret.
Enten er der for meget slup i kablet så det ikke bliver aktiveret, eller også er det ikke monteret korrekt i grebet.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Choker defekt
« Svar #2 Dato: Marts 06, 2014, 08:37:36 pm »
Er kablet knækket? Er kablet hoppet ud oppe ved håndtaget? Tror jeg ville starte med en af de to ;-)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: Choker defekt
« Svar #3 Dato: Marts 06, 2014, 09:16:30 pm »
Den virkede sidste år. Kablet sidder i ved håndtaget og alt ser rigtigt ud. Det lyder rigtigt, at kablet ikke bliver aktiveret.

Er det til at skille håndtaget ad selv, eller skal man lade fagfolk om det?
SV 650 S, 2001 oldshool

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Choker defekt
« Svar #4 Dato: Marts 06, 2014, 10:58:45 pm »
Den virkede sidste år. Kablet sidder i ved håndtaget og alt ser rigtigt ud. Det lyder rigtigt, at kablet ikke bliver aktiveret.

Er det til at skille håndtaget ad selv, eller skal man lade fagfolk om det?

Det burde du godt kunne skille ad og tjekke, eller kig under tanken om den er knækket eller hoppet ud.

Mvh
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Choker defekt
« Svar #5 Dato: Marts 07, 2014, 07:11:02 am »
Kan selv, altid. Bare Google det.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Choker defekt
« Svar #6 Dato: Marts 08, 2014, 08:13:14 pm »
Har du haft karbonaderne af? I sin tid fik jeg knækket den plastikdims som kablet går ind i på karburatoren. Den deler trækket i to. Jeg fiksede det med gaffa og en strip  :mrgreen:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: Choker defekt
« Svar #7 Dato: Marts 08, 2014, 08:32:50 pm »
Nu fik FA moto lov at se lidt på den. Skulle have nyt gummi på foran alligevel.

Da jeg kørte den derud oplevede jeg også at den trak rigtigt dårligt. Et eller andet er der galt med den :-)
SV 650 S, 2001 oldshool

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: Choker defekt
« Svar #8 Dato: Marts 16, 2014, 09:02:29 am »
Så fik jeg den tilbage fra FA moto, der lavede den på en uges tid. Fik rigtigt god service..

Problemet viste sig at være et rustet choker kabel, samt en knækket fjeder der hvor kablet går ind i den bagerste karburator. Idet chokeren var defekt havde den også druknet den bagerste cylinder igen og igen og derfor var tændrøret også blevet defekt på den cylinder. Derfor den var svær at starte og at den trak dårligt.

Bare for at dele mine erfaringer hvis andre skulle opleve det samme. Fik det hele fikset for 3500 inkl nyt fordæk
SV 650 S, 2001 oldshool