Forfatter Emne: Ny sv1000s måske.  (Læst 2827 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

77

  • Wannabe
  • Indlæg: 1
Ny sv1000s måske.
« Dato: Februar 25, 2010, 11:21:13 am »
Hejsa til alle nu begynder motorcykel sæsonen jo i næste uge  :o Nå nej det gør det jo ikk  :orkester:. Men derfor skal de jo kigges på ny moto alligevel  :grin: kigger som sagt på sv1000s, men da jeg har dårlig ryg og skulder kan jeg være lidt nervøs for den fremadrettede kørestilling ???? Er der nogen der genkende problemer med kørestilling, nogen der har nogle gode råd til om risers kan afhjælpe dette problem, og sidder man så stadig fornuftigt dækket for vinden jo pga den dårlige krop ???
Tak for hjælpen på forhånd  :P
Mvh 77

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Sv: Ny sv1000s måske.
« Svar #1 Dato: Februar 25, 2010, 12:44:42 pm »
Du kunne evt. overveje en SV1000. Jeg kører selv på en uden kåbe og det er ikke så ringe endda ;-)
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Ny sv1000s måske.
« Svar #2 Dato: Februar 25, 2010, 01:15:47 pm »
Du kunne evt. overveje en SV1000. Jeg kører selv på en uden kåbe og det er ikke så ringe endda ;-)
Det er nemlig rigtigt, det er kun folk med tynde arme der kører med kåbe  :mrgreen:

nej pis, tag ud og prøv en, og er det modellen du ønsker dig, kan kørestillingen hæves enten med ny bro/styr, eller andre clip-on'er
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Ny sv1000s måske.
« Svar #3 Dato: Februar 25, 2010, 01:20:52 pm »
...der er jo ikke rigtig noget tilbaglænet over en 1000s ... men man kan vist nok afhjælpe det med et andet CLIP ON .... hvis man synes det er for meget ....mener at kunne huske at der er en tråd herinde om det !
Prøv at søg på CLIP ON

Jeg har ikke haft problemer med ryggen selvom jeg også har lidt svag ryg...jeg har haft lidt problemer med håndled...men det handler lidt om at sidde korrekt og bruge rygmusklerne til at holde sig i en fornuftig stilling....og lette trykket på håndled...

Har ikke kørt den nøgne model ...det kan være at den er mere oprejst...

Måske skulle du se om du kunne få prøvet begge typer...så kan du selv vurder og mærke på din egen ryg hvad du skal....uanset hvad tror jeg du vil blive en lykkelig SVine ejer ...   :wink:

Mvh Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Ny sv1000s måske.
« Svar #4 Dato: Februar 25, 2010, 01:43:22 pm »

Billig SV'er i den rigtige farve  :wink:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=65403

Det er "GUD" som sælger den - så mon ikke den er lidt speciel ...  :mrgreen:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Ny sv1000s måske.
« Svar #5 Dato: Februar 25, 2010, 02:32:00 pm »
...der er jo ikke rigtig noget tilbaglænet over en 1000s ... men man kan vist nok afhjælpe det med et andet CLIP ON .... hvis man synes det er for meget ....mener at kunne huske at der er en tråd herinde om det !
Prøv at søg på CLIP ON

det er et halvt touring clip-on der sidder på som standard - og er ikke så lavt som racere.

Jeg har ikke haft problemer med ryggen selvom jeg også har lidt svag ryg...jeg har haft lidt problemer med håndled...men det handler lidt om at sidde korrekt og bruge rygmusklerne til at holde sig i en fornuftig stilling....og lette trykket på håndled...

Har ikke kørt den nøgne model ...det kan være at den er mere oprejst...
lille rettelse - det er mave-musklerne du bruger til at holde ryggen ret

selv har jeg skiftet mellem clip-on og standard styr på en naked.
det var mest sjovt at gå fra clip-on til alm. styr - men mest fordi forhjulet blev letterer - hehe

Måske skulle du se om du kunne få prøvet begge typer...så kan du selv vurder og mærke på din egen ryg hvad du skal....uanset hvad tror jeg du vil blive en lykkelig SVine ejer ...   :wink:

Mvh Per
helt sikkert - din egen mening er den der vigtigst - vær opmærksom på at selv om det er en sv1000s - kan der være stor forskel mellem dem hvordan de køre - med henblik på affjedring, powercommander, styrdæmper ect.


tilsidst - velkommen 77
hvad end du vælger er du velkommen her i forummet også hvis det bliver noget andet end en SV'er eller en suzuki... hehe

eneste problemer vi har haft oppe er hvis du er over 190cm.
jeg er 194 og fik rettet min kørestilling med nogle andre fodhvilere :D
« Senest Redigeret: Februar 25, 2010, 02:34:25 pm af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: Ny sv1000s måske.
« Svar #6 Dato: Februar 26, 2010, 12:37:16 pm »
Synes da du skal prøve både en N og en S.... N modellen bliver du jo holdt mere oppe på af vinden.. Det vil sige du belaster ikke dine håndled og ryg som på en S model... Jeg har kørt begge dele og er til begge dele.. Dog synes jeg at N modellen er sjovest... Jeg blev i sin tid tvunget til en N model hvis jeg ville kører MC grundet en nakkeskade i bilulykke i 06. Jeg måtte ikke sidde på en S model og belaste nakken... Og jeg var rigtig ked af at jeg skulle have en N model... MEN det har jeg slet ikke fortrudt... For den er klart sjovest.. styringen er meget anderledes og jeg synes man har bedre udsigt når man ser fremad... På en fremadlændet cykel ( S-model ) knejser du meget med nakken.. gør du ikke på en N model...

Men prøv dig frem...  Det er jo smag og behag... Men på en S-model hviler du med en stor del af din vægt på håndleddene.. og på en N-model holdes du oppe af vinden og sidder mere oprejst.. og afhængig af din ryg bliver du nok nødt til at prøve dig frem på vejene...  :P

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: Ny sv1000s måske.
« Svar #7 Dato: Februar 27, 2010, 07:55:48 am »
Nacked bikes rules.....

Det er super at køre nacked... Men klart man skal holde lidt mere fast når man kører motorvej..  :)

Jeg kører en del i byen, og der er det rigtigt fint med den oprejste kørestilling.

Men som Mejse også skriver prøv dig frem...
kilosvin med div udstyr...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: Ny sv1000s måske.
« Svar #8 Dato: Februar 28, 2010, 08:33:15 am »
Køb en SV1000S og brug den næste måned på at styrke din ryg - du kommer alligevel ikke på MC alligevel :)

Det vil i øvrigt også gavne dig alle andre steder i livet :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Bjørnen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 51
  • Kom så misser.......
Sv: Ny sv1000s måske.
« Svar #9 Dato: Marts 01, 2010, 09:07:07 am »
Hvis du har tynde arme skal du købe en S  :wink:
Improvise - Adapt - Overcome