Forfatter Emne: Orginal udstødning  (Læst 5855 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Nejmann

  • Gæst
Orginal udstødning
« Dato: September 14, 2004, 10:55:40 pm »
Da jeg købte min SV'er var der monteret Akrapovic på den og jeg fik ikke den originale udstødning med... Har hørt rygter om at når den engang skal synes igen skal det være med en mindre larmende potte (original red.).

Jeg har fået tilbudt at købe en til kr. 1500,- er det for dyrt?

/Nejmann

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Orginal udstødning
« Svar #1 Dato: September 15, 2004, 12:06:36 am »
Jeg har også kun min Akrapovic, og har også tænkt over samme problem.

Er dog kommet frem til at jeg hellere vil spørge mig frem (låne) eller finde en brugt når problemet opstår, ingen grund til panik nu  :D

Nejmann

  • Gæst
Orginal udstødning
« Svar #2 Dato: September 15, 2004, 09:07:12 am »
Det tror jeg nu også jeg ender ud i... det er jo heller ikke sådan at mine kære penge hænger på træerne - desværre :(

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Orginal udstødning
« Svar #3 Dato: September 15, 2004, 01:07:05 pm »
Nu aner jeg ikke hvordan sådan en moderne potte ser ud indvendig.
Men på de gamle, Kerker, Marchal o.s.v. pillede jeg fløjten ud og proppede godt med grydesvampe ind til den ikke sagde en skid.

At så mc'en kørte som lort til og fra syn, skidt med det, de blev synet :D
Og så bare hjem og pille resterne ud, men igen jeg ved ikke hvordan en moderne potte ser ud og om den er til at skille ad.

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Orginal udstødning
« Svar #4 Dato: September 15, 2004, 04:29:18 pm »
Akrapovic potterne er nittet sammen i begge ender, og der er lagt et bånd hele vejen rundt om som holder der ordentlig sammen. Så det er ikke sådan lige at skille ad.

Har haft min skilt ad i forbindelse med jeg skiftede ulden inden i, og det er ingen leg. Så hellere se om man kan låne sig frem  :D

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Orginal udstødning
« Svar #5 Dato: September 15, 2004, 09:21:20 pm »
Citat fra: Martin P
Akrapovic potterne er nittet sammen i begge ender, og der er lagt et bånd hele vejen rundt om som holder der ordentlig sammen. Så det er ikke sådan lige at skille ad.

Har haft min skilt ad i forbindelse med jeg skiftede ulden inden i, og det er ingen leg. Så hellere se om man kan låne sig frem  :D


Æv. Hvor dælen gør folk af de originale potter når de sætter en federe lyd på, de smider dem forhåbentlig ikke ud :(  
De burde følge maskinen.

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Orginal udstødning
« Svar #6 Dato: September 15, 2004, 09:26:01 pm »
Man kan vel også sige, at det må køber selv finde ud af og så evt. slå 1000 til 1500 kroner af prisen, det giver vel det samme, så længe at man bare sikre sig, at køberen er klar over at den støjer for meget, og sælger man til en forhandler, tror jeg at han er helt ligeglad, for han har sikkert en gammel potte ligende han kan sætte på ind han køre den til syn. :D
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Orginal udstødning
« Svar #7 Dato: September 15, 2004, 09:31:10 pm »
Citat fra: A.P.
Man kan vel også sige, at det må køber selv finde ud af og så evt. slå 1000 til 1500 kroner af prisen, det giver vel det samme, så længe at man bare sikre sig, at køberen er klar over at den støjer for meget, og sælger man til en forhandler, tror jeg at han er helt ligeglad, for han har sikkert en gammel potte ligende han kan sætte på ind han køre den til syn. :D


Det kan du ha ret i når den har været forbi en forhandler, for de private giver næsten altid de originale ting med, de har jo heller ikke noget at bruge dem til.

Du har ihvertfald ret i at Blå er den rigtige SV650S farve :lol:

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Orginal udstødning
« Svar #8 Dato: September 15, 2004, 09:32:52 pm »
Tak det glæder mig at høre vi har samme farvesans :D
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Orginal udstødning
« Svar #9 Dato: September 29, 2004, 10:46:33 pm »
Jeg havde modificeret min gamle originale udstødning til min sv650sk1 så den sagde lidt mere end standard (og derfor heller ikke var lovlig), men da jeg fik råd til at smide en potte på :lol:  fik jeg at vide af www.lydmuren.dk at da jeg fik sat min mivv sportsudstødning på ved dem havde de en "syns-potte" jeg kunne låne hvis det blev nødvendigt. :P  De er jo også interesseret i at der bliver monteret så mange sportspotter som muligt. (Det er nu en gang jo nok lidt sjovere at pille ved en mc der lyder og går godt frem for en standard ik´?) :wink:
Så prøv når det bliver aktuelt at spørge sådan et sted om man kan "leje" den for en dag. :twisted:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing