Forfatter Emne: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves (Del 3/4)  (Læst 96008 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #75 Dato: Januar 11, 2007, 07:58:31 am »
B2>Fandt denne video på et andet forum... - 1time og 4min. med kulfiber-tricks :) (ved ikke om du har set den)

Enjoy: http://video.google.com/videoplay?docid=8801536764731290932&q=carbon+fiber
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #76 Dato: Januar 11, 2007, 10:40:10 am »
B2>Fandt denne video på et andet forum... - 1time og 4min. med kulfiber-tricks :) (ved ikke om du har set den)

Enjoy: http://video.google.com/videoplay?docid=8801536764731290932&q=carbon+fiber
Fedest JJ  :thumbsup:
Det skal jeg vist kikke nærmere på  :D :D
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #77 Dato: Januar 11, 2007, 11:07:43 am »
Grundet min lille bøf, og det derpå følgende behov for nye forme, og den tid de skal tørre/hærde, så kom jeg lidt videre med tanken  :D

Endelig fik jeg støbt undersiden, af "klumpen"
Denne gang brunge jeg noget relativt fint og vævet glasfiber, i håb om at opnå en pænere over flade, end med det uvævede.
Det vil vise sig på Lørdag, når jeg brøver at banke det hele fra hinanden, men her er et billede af det som det ser ud nu !
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

jimmi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 57
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #78 Dato: Januar 11, 2007, 08:10:17 pm »
hej b2 jeg har et lille spørgsmål,, kunne man egentlig ikke ligge carbonen og epoxyen direkte på selve tanken? hvis man vox`ede tanken ind og varkumede den bag efter? nu jeg ikke nogen haj til det, men tænkte at det må da kunne lade sig gøre eller....?

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #79 Dato: Januar 12, 2007, 09:24:31 am »
hej b2 jeg har et lille spørgsmål,, kunne man egentlig ikke ligge carbonen og epoxyen direkte på selve tanken? hvis man vox`ede tanken ind og varkumede den bag efter? nu jeg ikke nogen haj til det, men tænkte at det må da kunne lade sig gøre eller....?
Det ville man godt kunne, hvis man bare ville have et pyntelag, oven på den eksisterende tank.
Hvis man der i mod vil have en rigtig carbon tank, er men nød til at lave en afstøbning i mindst tre dele.
Tre dele fordi oversidens form (kik selv  :wink:) umuliggør at få en afstøbning af i to stykker.
Og da man samtidig er nød til at lime over og underdel sammen, skal der ændres lidt på udformningen af undersiden.
Derfor laver jeg først en i glasfiber, som jeg så modder på, og der efter laver den endelige form over.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

jimmi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 57
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #80 Dato: Januar 12, 2007, 04:11:37 pm »
tak skal du have :)
jeg så også lige hele carbon filmen færdig, skide god film forøvrigt, lærerig! :thumbsup:
skal helt sikkert også igang med en tank på et tidspunkt, når jeg har garagen og cyklen til det  :twisted:
carbon carbon carbon carbon..... mums!!!! ved ikke hvorfor jeg har det sådan men sådan har jeg det! :mrgreen:

jimmi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 57

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #82 Dato: Januar 13, 2007, 04:40:37 am »
Der burde næsten laves en undertråd til modifikationer, med medlemmernes egne modifikationer. Det der er jo kunst B2, og jeg mindes da også, da Olfert havde gang i legetøjet...
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

capstardk

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 375
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #83 Dato: Februar 13, 2007, 08:59:40 pm »
Hello
Hvordan går det med tanken....
Håber jo snart den kommer i serie produktion for min sv`er mangler nemlig en :D :D :afro:

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #84 Dato: Februar 14, 2007, 09:23:24 am »
Hello
Hvordan går det med tanken....
Håber jo snart den kommer i serie produktion for min sv`er mangler nemlig en
Just i går aftes afsluttede jeg projekt Honda-skaller, og gik straks igang med at klargøre top og bund til samling.
Det kan godt ses at toppen, var noget af det første jeg lavede !
Pasformen i forhold til underdelen er ikke alt for god  :oops:

Det gør nu ikke det store da der skal moddes en del i udformningen af underdelen  :D

Med lidt held får jeg samlet dem i aften, og kan så gå i krig med at modificere i weekenden.

Om der så bliver lavet mere end en i kulfiber afhænger en del af, hvor bøvlet der bliver !
Der skal jo også liiige laves noget kåbe osv  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

capstardk

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 375
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #85 Dato: Februar 14, 2007, 08:52:03 pm »
Hello
Hvordan går det med tanken....
Håber jo snart den kommer i serie produktion for min sv`er mangler nemlig en
Just i går aftes afsluttede jeg projekt Honda-skaller, og gik straks igang med at klargøre top og bund til samling.
Det kan godt ses at toppen, var noget af det første jeg lavede !
Pasformen i forhold til underdelen er ikke alt for god  :oops:

Det gør nu ikke det store da der skal moddes en del i udformningen af underdelen  :D

Med lidt held får jeg samlet dem i aften, og kan så gå i krig med at modificere i weekenden.

Om der så bliver lavet mere end en i kulfiber afhænger en del af, hvor bøvlet der bliver !
Der skal jo også liiige laves noget kåbe osv  :wink:

Jaja, men du ved at jeg er aftager til Carbon :D fra dig, så kan du jo få nogle money til andre fede projekter :-)

Stoffer

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 137
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #86 Dato: Februar 15, 2007, 01:34:33 pm »
Hej B2

Dyb :respekt: for dit projekt......

Jeg fandt denne på den engelske side, var det ikke en ide til et nyt projekt, til min :mrgreen: nej pjat, men hvor mon den kan købes :huh: :huh:

Schuberth S1 Carbon.= Sort Guld....

BMW F 800 S

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #87 Dato: Februar 28, 2007, 11:27:54 pm »
Ved hjælp af varmelim, og lidt trylleri, og en fandens masse baksen rundt, lykkedes det at få top og bund samlet.
Og så skulle der bare spartles, og slibes lidt. Og vupti ! så skulle den være klar  :D

Det var så i mine drømme  :?
I virkeligheden har den indtil videre stået på tre timers slibning efter de to første gang spartling (aka udfyldning af store huller, og forsøg på opbygning af kanter)
Men takket være en genial lille ting, kaldet en delta-sliber :respekt: ser det ud til at jeg i løbet af to-tre aftener mere, endelig kan få den form frem jeg ønsker.

Vigtig lektie lært :
Vær ikke omhyggelig, men MEGET omhyggelig, når du støber  :!:
Mine begynderfejl har kostet så mange timer, at jeg er holdt op med at tælle dem  :oops:
Men hvis det var let var det jo heller ikke sjovt  :mrgreen:

Her er den lille fyr som den ser ud nu.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #88 Dato: Marts 01, 2007, 08:11:26 am »
Husk at du har sværere ved at styre sandpapiret med en deltasliber frem for at slibe det ved håndkræft....

Jeg plejer at slibe det manuelt..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #89 Dato: Marts 01, 2007, 09:27:40 am »
Husk at du har sværere ved at styre sandpapiret med en deltasliber frem for at slibe det ved håndkræft....

Jeg plejer at slibe det manuelt..
Nu snakker vi jo ikke en båndsliber, med korn brosten. Men en lille deltasliber med korn 240.  :wink:
Så hvis man ellers har nogenlunde styr på motorik, og hæmninger, er det ikke noget problem  :mrgreen:

Desuden snakker vi ikke finslibning, men formgivning på det her stade. Og der er mit liv altså for kort til at stå og fedte med en klods med sandpapir.  :?
Når det er overstået, skal der fin nusses, med vandslibning, og polering.

Og så skal der "bare" laves endnu et sæt forme  :mrgreen: :mrgreen:

Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?