Forfatter Emne: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves (Del 3/4)  (Læst 95775 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #90 Dato: Marts 01, 2007, 09:43:37 am »
Det er sku' sejt B2. Så kan den nå at blive klar til 2008.  :lmao:

Det' gazzz'. Det er et seriøst projekt du har gang i og jeg er imponeret over de mange timer du har brugt på din "custom made" CF-tank.  :orkester:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #91 Dato: Marts 02, 2007, 12:03:54 pm »
Husk at du har sværere ved at styre sandpapiret med en deltasliber frem for at slibe det ved håndkræft....

Jeg plejer at slibe det manuelt..
Nu snakker vi jo ikke en båndsliber, med korn brosten. Men en lille deltasliber med korn 240.  :wink:
Så hvis man ellers har nogenlunde styr på motorik, og hæmninger, er det ikke noget problem  :mrgreen:

Jeg tror grunden til at Jesper måske har svært ved at styre slibemaskinerne er at han tilsyneladende har "Håndkræft"   :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #92 Dato: Marts 06, 2007, 10:26:05 pm »
det ser fandeme fornemt ud b2.
nu med gixxer 1000k8:o)

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #93 Dato: Marts 08, 2007, 01:24:46 pm »
Spartle, slibe, slibe, slibe, slibe, Spartle, slibe, slibe, slibe, slibe, Spartle, slibe, slibe, slibe, slibe  :dead:

Det ser måske ikke ud af det store, men der er sket en del siden sidst.
B.la. er billederne denne gang i en opløsning/størrelse, så man rent faktisk kan se noget  :mrgreen:

Men !
Nu er skidtet ved at have den form jeg ønsker, så nu gælder det om at få overfladen i en kvalitet der er værd at lave en afstøbning af.
De røde cirkler og andre skriblerier, er afmærkning af små huller, der mangler udspartling.
« Senest Redigeret: Marts 09, 2007, 01:44:45 pm af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #94 Dato: Marts 08, 2007, 04:52:27 pm »
Det ser sku´godt ud B2
imponerene arbejde  :respekt:


Blå SV650S 00

Alvin T

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
  • GSX-R 750 k7
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #95 Dato: Marts 30, 2007, 11:43:14 pm »
Hvordan går det med tanken, sliber du stadig?  :mrgreen:
Alvin Theibel, Blå/Hvid GSX-R 750

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #96 Dato: Marts 31, 2007, 10:32:12 am »
fed læsning, imponerende stykke arbejde du har begivet dig ud i her  :respekt: glæder mig til at se det endelige resultat :)

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #97 Dato: April 03, 2007, 08:38:21 am »
Hvordan går det med tanken, sliber du stadig?  :mrgreen:
Mangler en lille smule endnu  :wink:
Jeg har holdt en lille pause i projektet, hvor jeg har lavet lidt småting på SVinet.
Men nu er der dømt multi-fridage, og SÅ skal der ske noget igen  :D
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #98 Dato: April 10, 2007, 10:31:02 am »
Det er måske lidt svært at se fremskridt (bortset fra alle de røde streger  :mrgreen:), men den opmærksomme beskuer, vil se at der nu er ´noget der virker blankt.

Efter mere sliberi end jeg har lyst til at tænke på, kunne jeg endelig, give undersiden en gang epoxy, der skal gøre overfladen glat og afstøbelig  :D
Samme omgang skal oversiden, så gerne udsættes for i aften, men der mangler liiiige lidt finslibning.

« Senest Redigeret: April 11, 2007, 09:12:12 am af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #99 Dato: April 10, 2007, 10:47:53 pm »
jemen det begynder jo at ligne noget mester :thumbsup:
nu med gixxer 1000k8:o)

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #100 Dato: April 11, 2007, 09:25:35 am »
Så blev oversiden endelig nogenlunde hæderlig, og kunne derfor også få en gang overflade-epoxy :D

Næste spørgsmål er så om skidtet løber af, og skaber "huller"  :?
Sker det, skal der slibes igen, og en anden overfladebehandling findes.

Her er et billede, hvor man lige kan ane den blanke overflade  :D
Og jeg VED GODT at området omkring tankdækslet ikke er særligt pænt !
Det skyldes at det simpelthen bare skal skæres væk for at gøre plads til dækslet på selve tanken  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Alvin T

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
  • GSX-R 750 k7
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #101 Dato: April 11, 2007, 09:05:10 pm »
Uhh det ser jo godt ud. Hvis planen holder, hvornår regner du så med at være færdig?
Alvin Theibel, Blå/Hvid GSX-R 750

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #102 Dato: April 12, 2007, 01:05:55 pm »
Uhh det ser jo godt ud. Hvis planen holder, hvornår regner du så med at være færdig?
Hvis planen holder, så er den klar ..................... samme dag som den bliver skruet på  :mrgreen:

Jeg har ikke nogen tidsplan, da hvert eneste skridt på vejen, stort set kræver at jeg lærer noget nyt.
Og nye ting lærer jeg oftest mig selv, ved at eksperimentere på mindre ting, som f.eks hælpladerne.

Men håbet er da helt klart at den kommer på, i denne sæson  :D

Nu skal jeg i første omgang, hjem og se om epoxyen, på oversiden har opført sig som jeg håber.
Hvis ikke, så skal der slibes igenigen, og prøves noget nyt.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

TAF

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #103 Dato: Maj 18, 2007, 12:59:39 am »
lidt ærgeligt jeg først ser din tråd nu... kunne nok have sparet dig for  mange mange timer... jeg har selv støbt glasfiber modefly på 2.5 meter i vingefang  og har været esakt samme rumle igennem med sure erfaringer.... kan fortælle dig da du lavede dine forme skulle du have  brugt en form coat.... som du ligger direkte på metalt tanken..... dog først have givet tanken et lag voks af navnet mirror glaze.... som er specielt til det..... det slipper super nemt bagefter....  fordelen er en 100%  blank overflade af din tank som du kan sprøjtemale direkte i eller få en 100% blank cf overflade..... men du er kommet langt..... du kan med meget stor fordel bruge denne fremgangsmåde hvis du vil lave nye støbeforme som kan sælge nogle tanke herinde..... går udfra du giver en formue for dine materialer når du køber så lidt af gangen... jeg sælger gerne lidt af mit  lager hvis du skulle være int.... har masser af form coat og ca 35 kg epoxy man må jo handle stort når man leger med fiber    :lmao:    hvis jeg kan hjælpe med noget så sig endelig til... det de færeste der tør begive sig ud i fiberens forunderlige fede verden :respekt: for dit projekt

Mvh Thomas...

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #104 Dato: Maj 18, 2007, 09:51:55 am »
lidt ærgeligt jeg først ser din tråd nu... kunne nok have sparet dig for  mange mange timer... jeg har selv støbt glasfiber modefly på 2.5 meter i vingefang  og har været esakt samme rumle igennem med sure erfaringer.... kan fortælle dig da du lavede dine forme skulle du have  brugt en form coat.... som du ligger direkte på metalt tanken..... dog først have givet tanken et lag voks af navnet mirror glaze.... som er specielt til det..... det slipper super nemt bagefter....  fordelen er en 100%  blank overflade af din tank som du kan sprøjtemale direkte i eller få en 100% blank cf overflade..... men du er kommet langt..... du kan med meget stor fordel bruge denne fremgangsmåde hvis du vil lave nye støbeforme som kan sælge nogle tanke herinde..... går udfra du giver en formue for dine materialer når du køber så lidt af gangen... jeg sælger gerne lidt af mit  lager hvis du skulle være int.... har masser af form coat og ca 35 kg epoxy man må jo handle stort når man leger med fiber    :lmao:    hvis jeg kan hjælpe med noget så sig endelig til... det de færeste der tør begive sig ud i fiberens forunderlige fede verden :respekt: for dit projekt

Mvh Thomas...

Hov, det lyder jo ret interessant (B2 er ikke den eneste, som roder med fiber :wink: ).
Du skal slet ikke være ked af, at du først ser tråden nu. Vi er kun lige i begyndelsesfasen af vores fiber-eventyr, så vi kan skam stadig bruge masser af hjælp. :D
Eksempelvis kunne det jo være spændende at vide lidt om, hvilke forskellige typer CF man kan få, og også epoxy. Gode råd og teknikker kan man også altid bruge mere af. Og så er priser på de forskellige ting jo altid et yderst interessant emne! :wink:
Så kom endelig frisk! Vi vil gerne høre alt, hvad du kan fortælle omkring fiber. :)

Og velkommen på forum! :)
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...