Forfatter Emne: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves (Del 3/4)  (Læst 96193 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #105 Dato: Maj 19, 2007, 12:39:05 pm »
hvis jeg kan hjælpe med noget så sig endelig til... det de færeste der tør begive sig ud i fiberens forunderlige fede verden :respekt: for dit projekt
Til  :mrgreen:

Og så ellers velkommen til forum  :D

Du må meget gerne fortælle hvor man kan købe de dejlige sager du nævner !
En lille historie om hvordan man undgår luftbober/lommer, vil nok også bringe lidt glæde blandt os glade begyndere  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

TAF

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #106 Dato: Maj 19, 2007, 06:22:05 pm »
jamen jeg skal da gøre mit bdste for at forklare hvordan man får de bedste resultater.....

materialer købes i tyskland hos noget der hedder r&g link her http://shop.ezentrum.de/4DCGI/ezshop?hid=27&sprachnr=1

hos dem kan man købe epoxy baumwollflocken = bomuldsfnulder det er godt som fyldstof dvs de steder man ikke kan  folde fiber dugen skarpe kanter blander man en bøtte epoxy og propper bomuldsfnulder i  og spører tykt på i kanterne..... syper stærkt..... og  til valg af epoxy vælger man self den med længst arbejdstid og så 24 h hærdning..... o længere tid epoxy er om at hærde jo bedre men 24 h er perfekt.....

fiber købes her også kaldet glasgewebe GFK http://www.emc-vega.de/shop/index.html
epoxy vil jeg foreslå man også køber her... men det er p til den enekelte....



det man bruger til formen heder formenharz   http://www.emc-vega.de/shop/index.html købes samme sted




men hvis det er har jeg  rigeligt af det hele så kan i ikke vente finder vi da ud af noget...... både fiber epoxy og form coaten  og bomuldsfnulder....



for at undgå  luftbobler  pensler du det ned i dein forme / på lemet som du vil støbe af....  hvis der er bobler i så kan du købe en slags malerrulle som er fuld af pigge  den ruller du så nedover lemet så skulle den bobel være ud af verden.... men tror det er fordi du bruger noget anderledes fiber for mit  kommer der ikke noget bobbelværk....... og dem der skulle komme trykkes lige væk med penslen... køb 20 billige pensler fra hjem og fix. og kyl dem ud efter brug.....


glasfiber valg  til formen der vælger man at lægge 1 lag 105 g væv og derefter 3-5 lag 580grams med masser af bomuldsfnulder.. men inden i  gør det så skriv lige for  man skal lige tage højde for nogle ting.... til selve støbningen af nye tanke  skal man nok brugen 105 og 160 grams a


kommer nogle billeder på et tidspunkt..... går selv og overvejr at lave støbeforme til  kåben på sv 650s  4000 kr er der nok en del der gerne vil spare en del på   en kopie kan sælges for 3000 kr malet





B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #107 Dato: Maj 23, 2007, 03:18:18 pm »
glasfiber valg  til formen der vælger man at lægge 1 lag 105 g væv og derefter 3-5 lag 580grams med masser af bomuldsfnulder.. men inden i  gør det så skriv lige for  man skal lige tage højde for nogle ting.... til selve støbningen af nye tanke  skal man nok brugen 105 og 160 grams a

Hvis jeg er bare lidt heldig, skulle jeg gerne begynde at lave den endelige støbeform i næste måned.
Så hvilke ting er det man skal tage hensyn til ?
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Ole K

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
  • Her har vi så SVansen
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #108 Dato: Maj 24, 2007, 11:43:32 am »
Hej B2 og alle de andre der leger med Kulfiber.

Kan det virkelig passe at man skalk til udlandet for at købe kulfiber?
jeg går som så mange andre og lger med iden om kulfiber på cyklen men hvis man skal til at bestile fra en tysk side må jeg nok indrømme at jeg står af for det var nok et af de fag hvor jeg sad mere ved rektor end i klassen..

Mvh Ole K

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #109 Dato: Maj 24, 2007, 11:57:20 am »
Hej B2 og alle de andre der leger med Kulfiber.

Kan det virkelig passe at man skalk til udlandet for at købe kulfiber?
jeg går som så mange andre og lger med iden om kulfiber på cyklen men hvis man skal til at bestile fra en tysk side må jeg nok indrømme at jeg står af for det var nok et af de fag hvor jeg sad mere ved rektor end i klassen..

Selv hej  :D

Nej det kan ikke passe, at man skal til udlandet for at købe kulfiber !
Jeg køber mit hos Gordner Boards i Nykøbing F.
Her er et link til de ting han har.

Der er også andre firmaer i DK der har fiber, epoxy osv, men han er pt den der har været bedst at handle med  8)

Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Ole K

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
  • Her har vi så SVansen
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #110 Dato: Maj 24, 2007, 08:37:03 pm »
Tak skal du have B2 dejligt med et godt svar man kan bruge.. Tak

Glæder mig som alle andre til at se resultatet sys det er fedt du tør.  :?   Holder du lidt styr over hvad det ca koster dig så vi kan s hvad det ender i i sidste ende.

Good luck.. Ole K

momo

  • Wannabe
  • Indlæg: 1
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #111 Dato: Maj 24, 2007, 08:50:44 pm »
Det ser rigtig spændende ud det projekt du har gang i. Tror sku du har fat i noget af det rigtige :blink:. Lige et godt råd, ikke fordi jeg har prøvet det med voksede tanke, men du får det alligevel. Når du skal have en form til at slippe, er det en rigtig god ide at bruge trykluft, normalvis (i hvert fald med glasfiber og vokset emne) kan du få formen til at slippe meget nemt, uden brug af skruetrækkere og andre skarpe gendstande. Det plejer at give et lille puf og så er den fri af emnet :blink:

Men fedt projekt.

Hilsen Morten

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #112 Dato: Maj 30, 2007, 10:22:32 am »
Lige et godt råd, ikke fordi jeg har prøvet det med voksede tanke, men du får det alligevel. Når du skal have en form til at slippe, er det en rigtig god ide at bruge trykluft, normalvis (i hvert fald med glasfiber og vokset emne) kan du få formen til at slippe meget nemt, uden brug af skruetrækkere og andre skarpe gendstande. Det plejer at give et lille puf og så er den fri af emnet
Fedt råd  :thumbsup:
Det kunne meget vel være undskyldningen, for at købe den kompressor, jeg har ønsket mig så længe  :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

TAF

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #113 Dato: Maj 30, 2007, 07:21:10 pm »
man  skal tage højde for de forskellige materialers tørrings tid man kan ike bare klaske det oven i hinanden  med det samme der skal være sådan en blød skårbe på først hvis man bruger formenharz = formcoat    den måde du gør det på ville jeg nok bare købe en masse bomuld fnulder og bruge det til at fylde med spartle osv.... der er mange måder...  hvor står du lige nu i processen ??????

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #114 Dato: Maj 31, 2007, 02:49:34 pm »
Hvor står du lige nu i processen ??????
Jeg er her  :wink:

Den står på endnu en gang slibning af overdelen, inden jeg er vil begynde at lave en form på den.
I den forbindelse skal jeg "male" et eller andet på, der giver en HELT blank overflade. Nogen forslag ?

Bunden kan jeg godt leve med som den er, så den står snart for tur til en afstøbning.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #115 Dato: Maj 31, 2007, 02:58:32 pm »
Hvad med at bruge noget af det maling som man bruger til skroget på sejlskibe - det er da hårdt, hærdende og glat er det ikke?
YAMAHA FZS 600 Fazer

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #116 Dato: Maj 31, 2007, 03:14:28 pm »
Hvad med at bruge noget af det maling som man bruger til skroget på sejlskibe - det er da hårdt, hærdende og glat er det ikke?
Topcoat ?
Jeg har faktisk et par liter stående, netop indkøbt til forsøg i den retning  :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

TAF

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #117 Dato: Maj 31, 2007, 11:47:07 pm »
 er den ikke helt fri for huller osv så skal den bare males med en god aoto spartel maling så slibes ned   ret nemt og hurtigt nemt at slibe i.... derefter maler du den med hvid autolak og derefter giver du den en  gang klarlak så er den 1000000 % fin

så laver du en form efter det
så kan den ikke blive renere  finere
eller noget somhelst andet......


og så laver du en form af de materialer jeg har henvist  dig til du kan ikke bare lave en form uden formcoat  den vile ike blive god... du skal bruge de materialer jeg har forskrevet    så får du en fejlfri tank bagefter......

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #118 Dato: Juni 14, 2007, 11:50:45 am »
er den ikke helt fri for huller osv så skal den bare males med en god aoto spartel maling så slibes ned   ret nemt og hurtigt nemt at slibe i.... derefter maler du den med hvid autolak og derefter giver du den en  gang klarlak så er den 1000000 % fin
Du/eller andre skulle vel ikke liiige kunne fortælle, hvor jeg kan købe en gang af den der gode auto spartel maling  :?:

For efter at haver gået og skulet ondt til dyret, er jeg gået igang med at slibe ....... igen  :oops:

At der så også lige kom et par 14 grams hælplader ud af aftenen, er en anden historie  :mrgreen:
« Senest Redigeret: Juni 14, 2007, 03:49:48 pm af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

TAF

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #119 Dato: Juni 18, 2007, 10:07:13 pm »
de fleste  auto malere har den.... bare sige hvad du skal bruge den til og at det bare skal være en maling der fylder i hvid  så tror jeg de ved hvad du mener......