Forfatter Emne: HyperPro forgaffelfjedre - erfaring  (Læst 4723 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
HyperPro forgaffelfjedre - erfaring
« Dato: April 02, 2006, 08:44:24 pm »
Hey.

Vil lige dele lidt erfaringer med hensyn til mine nye forgaffelfjedre.

Jeg har gemmen http://alex-mc.dk/ købt et sæt HyperPro Progresive forgaffelfjedre til min SV650S K3.

Som de fleste ved så er affjedringen på en SV650S ikke videre fantastisk og maskinen er nemt tilbøjelig til at dykke ved opbremsninger osv.

Ved at montere de ovenstående fjedre + olie har gjort at min MC virker NOGET mere stabil, den dykker ikke så meget i fronten længere.

Desværre har jeg kun kørt 40km i møg-regnvejr, så jeg har ikke presset maskinen så meget - men yderligere erfaringer med produktet kommer så snart at det bliver lidt bedre vejr..

Jeg valgte selv at skifte fjedrene med minimal hjælp fra en kammerat - opgaven er ikke videre besværlig og hvis man ønsker at lære lidt, så er det et godt bud at skifte dem selv.

Har man ikke selv værksted, værktøj hjælper Alex gerne med at montere fjedrene - naturligvis mod betaling ;) .

Fjedrene koster ~1200kr og det lader til at de penge er MEGET godt givet ud..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Nøhr

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Re: HyperPro forgaffelfjedre - erfaring
« Svar #1 Dato: April 06, 2006, 11:51:29 am »
Hej Jesper

Meget interessant, da jeg også overvejer at skifte til Hyperpro forgaffelfjedre :D  Jeg er spændt på at høre fortsættelsen.
Skiftede du også olien og til hvilken type? Og hvordan gjorde du? :shock:
Hvilken position står fjederforspændingen i?
Mærker du nogen forskel ved hurtig motervejskørsel?
SV650K5 - Sort og nøgen - Hamicad Fender Eliminator

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: HyperPro forgaffelfjedre - erfaring
« Svar #2 Dato: April 06, 2006, 03:40:19 pm »
Citat fra: Nøhr
Hej Jesper

1: Meget interessant, da jeg også overvejer at skifte til Hyperpro forgaffelfjedre :D  Jeg er spændt på at høre fortsættelsen.
2: Skiftede du også olien og til hvilken type? Og hvordan gjorde du? :shock:
3: Hvilken position står fjederforspændingen i?
4: Mærker du nogen forskel ved hurtig motervejskørsel?


1: Kan som sagt kun anbefale det - det virker lækkert
2: Ja, jeg skiftede olien - kan desværre ikke huske hvad det hed, men det var noget der fulgte med til fjedrene..
3: Den samme position som inden jeg skiftede fjedre (ukendt, har ikke justeret så meget på det endnu)
4: Har kun kørt i møg-vejr, så jeg tror at min max-hastighed har ligget på ca. 120km/t - men den virker markant mere stabil.

Spørg endelig løs hvis du vil vide mere..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Chris S

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
....
« Svar #3 Dato: April 06, 2006, 08:55:07 pm »
Det lyder spændende Jesper... Kunne helt klart godt være noget jeg kunne finde på her til sommer..

Du må meget gerne lige skrive lidt mere når du får den testet  :evil:  :twisted:
Racerrød SV650s, Fuldkåbe, arrow blink, Spyball, hvide H4, blå positionslys, K&N filter, Power Commander, rear hugger, undertail m. indb. LED, oem. sædeskal, OG selvfølgelig en ond, fuld Laser Extreme twin highmount system...

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
HyperPro forgaffelfjedre - erfaring
« Svar #4 Dato: April 07, 2006, 01:43:00 pm »
Jeg har sat White Power fjeder på min (det er nok et overkill, da jeg aldrig skal køre så meget på bane at jeg får fuld effekt af dem - men det er dem jeg har hørt bedst om…)  Cyklen ligger skide godt, det kan mærkes når man køre stærkt, det er helt sikkert - men savner faktisk at der var noget liv i den

Tror du kommer meget langt ved at skifte olien – ellers prøv at se hvad fjedrene koster på Ebay!! Det er ikke nødvendigt at giver over kr 1000 for nye fjedre… og det er ikke svære end at samle en kuglepind …
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Nøhr

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Re: HyperPro forgaffelfjedre - erfaring
« Svar #5 Dato: April 07, 2006, 04:29:45 pm »
Citat fra: Jesper Jensen


Spørg endelig løs hvis du vil vide mere..


Det skulle da lige være hvordan du skiftede olien?
SV650K5 - Sort og nøgen - Hamicad Fender Eliminator

Thorsen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 200
  • Yamaha FZ6S årg.2005
    • Min side
Det kan kun anbefales at skifte.
« Svar #6 Dato: April 07, 2006, 07:43:33 pm »
Jeg har skiftet til HYPERPRO gaffelfjeder og bagdæmper her i vinter.

Jeg var ude at lege på nogle små snoede veje her den anden dag, og kunne tydeligt mærke forskel fra sidste år.
Forgaflen opleves så ledes, at den ikke dykker så dybt specielt ved hårde og mindre ved almindelige nedbremsninger det er = mere kontrol over cyklen, og føles mere sikkert.

Bagdæmperen opleves som mere stiv og eftergiven, det skal forstås på den måde at, den heller ikke går lige så langt ned som den gamle ved sænkninger i vejen,
og at den er meget hurtigere til at trykke baghjulet ned i mod asfalten ved høj hastighed små toppe på vejen, her slap den gamle bagdæmper vejen ved samme hastighed.

Alt i alt føles det som om ar der er meget bedre vej kontakt, med de nye fjedre og bagdæmper.

Jeg er overbevist om at det er en god investering jeg har gjort.
Så det kan kun anbefales.

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: Det kan kun anbefales at skifte.
« Svar #7 Dato: Juni 21, 2006, 09:43:59 pm »
Jeg har skiftet til HYPERPRO gaffelfjeder og bagdæmper her i vinter.

Jeg var ude at lege på nogle små snoede veje her den anden dag, og kunne tydeligt mærke forskel fra sidste år.
Forgaflen opleves så ledes, at den ikke dykker så dybt specielt ved hårde og mindre ved almindelige nedbremsninger det er = mere kontrol over cyklen, og føles mere sikkert.

Bagdæmperen opleves som mere stiv og eftergiven, det skal forstås på den måde at, den heller ikke går lige så langt ned som den gamle ved sænkninger i vejen,
og at den er meget hurtigere til at trykke baghjulet ned i mod asfalten ved høj hastighed små toppe på vejen, her slap den gamle bagdæmper vejen ved samme hastighed.

Alt i alt føles det som om ar der er meget bedre vej kontakt, med de nye fjedre og bagdæmper.

Jeg er overbevist om at det er en god investering jeg har gjort.
Så det kan kun anbefales.

Hvad skal man regne med at sådan et sæt koster til en SV650S K6, hvis du kender priserne på det?  :)
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Sv: HyperPro forgaffelfjedre - erfaring
« Svar #8 Dato: Juni 21, 2006, 09:50:28 pm »
Gaffelfjedre og olie = ca. 1350,-

Bagdæmper = Fra ca. 4300,- (thorsens model) til ca. 7000,-

En betragtelig sum penge set i forhold til cyklens værdi, men dem der har prøvet det siger det er det hele værd :D

Jeg har lige fået monteret fjedre i gaflen og venter på min bagdæmper, så jeg ser frem til at prøve det.
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: HyperPro forgaffelfjedre - erfaring
« Svar #9 Dato: Juni 21, 2006, 11:54:17 pm »
Jeg skal snart få montert mine Øhlinsfjærer, tar det ved service om noen uker. Skal gi rapport på hvordan det blir..
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window