Forfatter Emne: FI Lampe lyste i formiddags..  (Læst 1043 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
FI Lampe lyste i formiddags..
« Dato: April 29, 2009, 02:10:31 am »
Hej drenge

Da jeg kom ud til SVinet i dag, satte jeg nøglen i og drejede.. Jeg lagde mærke til at der ikke var nogen "pumpelyd", eller hvad man nu skulle kalde den der hydrauliske lyd der kommer når man drejer nøglen..

Men jeg sætter mig så op på dyret, og ser til min rædsel, at FI-lampen blinker. Jeg slukker motoren og tænder den igen, og så starter dyret helt normalt, og jeg kører så afsted.

Er det noget der sker "en gang i mellem", eller skal jeg være bekymret for det ? Jeg har tidligere nævnt at jeg synes motoren er begyndt at sige underlige lyde, men det mente min forhandler ikke var noget problem(han sagde dog at jeg skulle holde øje med det).

Hvor bekymret skal jeg være på en skala fra 1 til 10^9 , hvor 10^9 er "helt ekstreeeemt bekymret" ?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: FI Lampe lyste i formiddags..
« Svar #1 Dato: April 29, 2009, 07:39:16 am »
Hej drenge

Da jeg kom ud til SVinet i dag, satte jeg nøglen i og drejede.. Jeg lagde mærke til at der ikke var nogen "pumpelyd", eller hvad man nu skulle kalde den der hydrauliske lyd der kommer når man drejer nøglen..

Men jeg sætter mig så op på dyret, og ser til min rædsel, at FI-lampen blinker. Jeg slukker motoren og tænder den igen, og så starter dyret helt normalt, og jeg kører så afsted.

Det er ikke noget problem. Det er jo bare brændstofspumpen som ikke lige gik i gang første gang - hvorfor ved jeg ikke - men det er helt normalt, og slet ikke noget at være bekymret for.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Blinklys

  • Gæst
Re: FI Lampe lyste i formiddags..
« Svar #2 Dato: April 29, 2009, 10:34:37 am »
En klassiker kan også være at du er kommet til ramme afbryderknappen. Hvis den sidder sådan halvt imellem tænd og sluk, så er det ikke altid pumpen går i gang.