Forfatter Emne: Som om den sætter lidt ud.  (Læst 2907 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Som om den sætter lidt ud.
« Dato: April 13, 2011, 05:24:12 pm »
Jeg har et problem med min grisling fra 99.
Jeg har lige fået synkroniseret karburator, og rullet svinet.
Nu vil den ikke trække ordentligt inden den kommer over 4000 omdrejninger, og ved tomgang lyder det som om den ikke kører rent.
Når jeg starter den skyder den en del.
Der var ingen problemer ved rulning, hverken med skyderi eller træk.

Forslag modtages meget gerne, så jeg kan begynde fejlfindingen.
Jeg troede selv det var vakuumhanen det var galt med, men har fået at vide at der er større vakuum ved tomgang, så der skulle benzinen gerne kunne rende.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Damage

  • Gæst
Sv: Som om den sætter lidt ud.
« Svar #1 Dato: April 14, 2011, 08:07:47 am »
Er problemet opstået efter at den har stået stille i vinter?

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Som om den sætter lidt ud.
« Svar #2 Dato: April 14, 2011, 09:56:55 am »
Utæt/mørnet indsugningsgummi? Sprøjt noget dieselstart omkring og se om den stiger i omdrejninger.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Sv: Som om den sætter lidt ud.
« Svar #3 Dato: April 14, 2011, 12:05:15 pm »
Er problemet opstået efter at den har stået stille i vinter?

Nej den havde også lidt sidste år, men regnede med det ville hjælpe med synk og rens af karburator.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Sv: Som om den sætter lidt ud.
« Svar #4 Dato: Maj 05, 2011, 04:57:02 pm »
Utæt/mørnet indsugningsgummi? Sprøjt noget dieselstart omkring og se om den stiger i omdrejninger.

Nu er dette også prøvet, og var som om der var en meget lille reaktion i starten, men ikke da den blev varm.

Jeg har desuden prøvet at køre benzinslangen uden om benzinpumpen, hvilket ingen forskel gjorde, så umiddelbart har jeg pumpen mistænkt. Hvilket jo igen kunne tyde på at der ikke er vakuum nok, så jeg kunne stadig godt mistænke indsugningsgummiet, evt. der hvor slangen fra pumpen går på studsen.

Så hvis der er nogen der har gode forslag så kom endeligt med dem, da jeg er ved at gå ud af mit gode skind...
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Som om den sætter lidt ud.
« Svar #5 Dato: Maj 06, 2011, 09:24:43 am »
Utæt/mørnet indsugningsgummi? Sprøjt noget dieselstart omkring og se om den stiger i omdrejninger.
Nu er dette også prøvet, og var som om der var en meget lille reaktion i starten, men ikke da den blev varm.

Måske "noget" udvider sig når det bliver varmt og dermed lukker den sprække(?) der er et sted?


Jeg har desuden prøvet at køre benzinslangen uden om benzinpumpen, hvilket ingen forskel gjorde, så umiddelbart har jeg pumpen mistænkt.

Hvis det ikke afhjælper problemet at sløjfe benzinpumpen er det vel ikke den, der er skyld i problemerne.
Prøv at skifte alle de tynde vakuumslanger. Det koster ikke alverden, og er måske nok. Har du Scottoiler på? Måske en utæthed i slangen dertil kan lave balladen.

Hvad med membranerne i både benzinpumpe og benzinhane?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Sv: Som om den sætter lidt ud.
« Svar #6 Dato: Maj 06, 2011, 04:46:43 pm »
Utæt/mørnet indsugningsgummi? Sprøjt noget dieselstart omkring og se om den stiger i omdrejninger.
Nu er dette også prøvet, og var som om der var en meget lille reaktion i starten, men ikke da den blev varm.

Måske "noget" udvider sig når det bliver varmt og dermed lukker den sprække(?) der er et sted?


Jeg har desuden prøvet at køre benzinslangen uden om benzinpumpen, hvilket ingen forskel gjorde, så umiddelbart har jeg pumpen mistænkt.

Hvis det ikke afhjælper problemet at sløjfe benzinpumpen er det vel ikke den, der er skyld i problemerne.
Prøv at skifte alle de tynde vakuumslanger. Det koster ikke alverden, og er måske nok. Har du Scottoiler på? Måske en utæthed i slangen dertil kan lave balladen.

Hvad med membranerne i både benzinpumpe og benzinhane?


Membraner tjekket.

Og grunden til jeg mener problemet måske burde være ved pumpen, er at den ingen effekt giver når den er på, hvilket den jo burde da det vel er grunden til den er der. Og ja har også kig på vakuum-slangerne, den ene er udskiftet, så den næste står nok for tur nu. Har desuden tænkt mig at hive karburator af, og kigge lidt på gummiet under den.
Og nej ingen scottoiler.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Damage

  • Gæst
Sv: Som om den sætter lidt ud.
« Svar #7 Dato: Maj 08, 2011, 11:03:20 am »
Det at den "skyder" kunne godt tyde på ubrændt benzin og det kan skyldes tændingsproblemer. Kontroller tændrør, tændkabler og tændspoler.

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Sv: Som om den sætter lidt ud.
« Svar #8 Dato: Maj 14, 2011, 09:56:52 am »
Update: Der var intet galt med benzin til karburator. Da det som Rene T skriver, tilsyneladende er uforbrændt benzin der bliver skudt af istedet for.
Har flere fra klubben til at hjælpe nu, og i morgen søndag har jeg lånt en tændspole som vi skal prøve at sætte på. Der er gnist på tændrøret, men det er jo lige det om den er kraftig nok til at tænde under kompression. Hvis det er tændspolen, hvor køber man så en ny henne af? Syntes ikke lige jeg har kunnet finde nogen.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde