Forfatter Emne: Mit lille grisling projekt  (Læst 10420 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Mit lille grisling projekt
« Dato: Juni 21, 2014, 02:06:43 am »
Hey alle sammen

Lige siden Bodil rasede og væltet hende, faktisk lige siden jeg sloges med et hegn for 2 år. siden har der været en del mangler på cykler.
I løbet af vinteren fik jeg samlet mit foråd af reservedele. Nu er det på tide at få hende ordnet og samlet. Der er ved at være lys for enden af denne lange, lange tunnnel.

Pt. har den fået sit store motortjek(5k kr.) hos Fa. Moto-Sport og forhåbentlig har maleren malet mine kåbedele i morgen.
Jeg er nået så langt, at nogle af de mange dele , både købt og orginale skal sættes på. Jeg oplever dog en del spørgsmål.
Så jeg har tænkt mig, at samle det i denne tråd.

Pt. ser hun sådan ud. Billed 1


Ikke særlig autoriseret, men arbejder med hvad jeg har.
Fælgene er i gang med at bliver sprøjtelakeret.
Billed 2

Mit styrt fra to år siden har efterladt et godt tryk i den styrstopper. Er der nogen måde hvorpå jeg kan rette dette op ?
Evt. tilføje material, 2 komponent lim eller andet der er stærk nok til det.
Billed 3

Identificering af disse beslag. Er sikker på jeg finder deres retmæssige plads, men kan på nuværende tidspunkt ikke huske hvor de hører hjemme.

Billed 4

Det kan virke lidt frustrerende, når flere mindre komponenter pludselig forsinker ens projekt. Bla. fandt jeg i dag, at disse boltes gevind er ødelagt. Jeg prøvede at, rette dem op, men det bliver et besvær hvis jeg først får ødelagt bolten som sidder på stellet.
De holder instrumenthus stellet. Hvor finder jeg et par nye af disse ?
Billed 5

Jeg bestilte nogle nye frame sliders, men har først set nu at de er til en suzuki SFV 650 Gladius. Dvs. at de bolte der fulgte med ikke er den rigtige længde. Miderste bolt er fra de gamle sliders.
Den måde sv650 design er, gør at både den lange og den korte bolt er for korte med mine sliders.
Er det muligt, at få den længde bolte jeg skal bruge, med det rigtige gevind ?
Billed 6

Jeg har købt nye blinklys, samt disse fine led regulatorer. Mit problem er bare, at det ikke er til at opstøve den slags kabelsko.
Det virker til, at der kun findes en slags kabelsko og det er af en kvalitet der er meget ringe.
Ville I have en idé til hvor man kunne finde nogle matchenden par, eller en anden god connector løsning?
Billed 7

Jeg fik også kigget på mine kalibre, inspirerret af Mads P's projekt. Jeg kan dog ikke vurdere om der er noget vigtigt der skal gøres ved dem nu eller om de ser fine ud.
Hvad er jeres vurdering ?
« Senest Redigeret: Juli 16, 2014, 03:35:33 pm af VikingPowerSV »
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'


Larsot

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
Sv: I skyggen af Mads P - Mit sminket grisling projekt
« Svar #2 Dato: Juni 21, 2014, 02:11:23 pm »
Beslagene på billede 3 skal sidde indvendigt i din forskærm og klemme om gaffelbenene.
« Senest Redigeret: Juni 21, 2014, 02:14:42 pm af Larsot »

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: I skyggen af Mads P - Mit sminket grisling projekt
« Svar #3 Dato: Juni 23, 2014, 12:16:41 am »
Fint projekt. ;)
Hvis jeg var dig, ville jeg nok bare sætte en kort bolt i banjobolt-hullet og skrue udluftningsskruen fast, for dernæsr at rense kaliberen godt med en lampeolie, en skumgummi køkkensvamp og en tandbørste. Vask dernæst efter i en spand med varmt vand og grundrens - skyl efter med varmt vand og tør kaliberen af. Rens bremseklodserne, påfør nyt fedt til glidelejerne (inde under gummimanchetterne) og så tilbage på cyklen med dem. Gerne med nye bremseslanger, hvis de gamle er mere end 4-5 år gamle.
/Mads P.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: I skyggen af Mads P - Mit sminket grisling projekt
« Svar #4 Dato: Juni 23, 2014, 09:12:00 pm »
Fint projekt. ;)
Hvis jeg var dig, ville jeg nok bare sætte en kort bolt i banjobolt-hullet og skrue udluftningsskruen fast, for dernæsr at rense kaliberen godt med en lampeolie, en skumgummi køkkensvamp og en tandbørste. Vask dernæst efter i en spand med varmt vand og grundrens - skyl efter med varmt vand og tør kaliberen af. Rens bremseklodserne, påfør nyt fedt til glidelejerne (inde under gummimanchetterne) og så tilbage på cyklen med dem. Gerne med nye bremseslanger, hvis de gamle er mere end 4-5 år gamle.

Mads, det trænede øje har for længst spottet de tynde bremseslanger = de er armerede og trænger højst sandsynligt ikke til en udskiftning.   :P

Toke, husk at afmontere klodserne inden du fedter lampeolie ud over det hele. Du bør poppe stemplerne helt ud og rense dem grundigt. De trænger! Du behøver nødvendigvis ikke nye pakninger, men tag dem ud og kig på dem og rens sporene i kaliberen med en tændstik eller lignende der ikke ridser alu'en. Husk bremsefedt til reinstallation af pakninger og stempler.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: I skyggen af Mads P - Mit sminket grisling projekt
« Svar #5 Dato: Juni 23, 2014, 11:57:42 pm »
Bremsefedt?

Jeg har efterhånden læst mange steder, at folk bruger bremsevæske?

Viking, du kan checke det seneste indlæg i min worklog - i dag har jeg nemlig været godt i gang med at skille kalibere ad og rense dem.
« Senest Redigeret: Juni 24, 2014, 12:41:20 am af Mads P. »
/Mads P.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: I skyggen af Mads P - Mit sminket grisling projekt
« Svar #6 Dato: Juni 24, 2014, 11:00:12 pm »
mange tak for Jeres input. Der er desværre få arbejdstimer i min hverdag, så det går ikke så stærkt.

Er det muligt, at købe de bolte i løssalg et sted ?
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: I skyggen af Mads P - Mit sminket grisling projekt
« Svar #7 Dato: Juni 24, 2014, 11:30:41 pm »
Det er ikke nødvendigt at proppe en kort bolt i banjobolt-hullet, hvis du alligevel gør som Niels foreslår og popper stemplerne ud, for så kan du komme til at gøre kaliberne rene både indvendigt og udvendigt OG du kan tørre dem helt, så der ikke er vandrester inde i kaliberen.
/Mads P.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: I skyggen af Mads P - Mit sminket grisling projekt
« Svar #8 Dato: Juli 14, 2014, 04:40:32 pm »
Se billed 5

Jeg står om mangler 2 bolte, hhv. med en længde der ligger i mellem de to viste og en der er længere.
Boltene er til mine frame sliders, da de hører til en sv Gladius. Hvad hedder disse bolte og hvor kunne de købes. Silvan måske ?

Se billed 4

Ligeledes søger jeg to nye bolte til front stellet.
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: I skyggen af Mads P - Mit sminket grisling projekt
« Svar #9 Dato: Juli 15, 2014, 05:46:30 pm »
Bauhaus ville være et meget bedre bud, idet de har et meget større udvalg af specialbolte.
/Mads P.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #10 Dato: Juli 17, 2014, 09:46:19 pm »
Er først på job om et par uger, men kan nok finde noget hvis det er alm mm gevind, som hvis der er motorbilte nok desværre ikke er
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #11 Dato: Juli 20, 2014, 09:59:50 pm »
Løsningen til billed 4, med de ødelagte gevind var selfølgelig at skære gevindet op med snitbakker og ligeledes møtrikken med snittapper.

Jeg er stødt på to nye udfordringer.

Første, er skift af mindste tandhjul og her håber jeg at der er nogen som kan hjælpe. Jeg har ikke været i stand til, med egen kraft at få løsning møtrikken.
Hvormeget jeg end tvang momentnøglen rundt ville den ikke løsne sig. Forinden havde jeg banket låsepladen plan.
Jeg bor på Østrebro og vil derfor høre om der er nogen af Jer som har værktøj og/eller erfaring der kunne hjælpe med at få listet den op.

Det anden problem er en mistet kugleleje. Da jeg afmonterede koblingskablet sad der en beslag med kuglelejere i, men et i et kort øjebliks uopmærksomhed faldt en af kuglerme ud og jeg har ikke været i stand til at finde den igen.
Hvor, om muligt, kunne jeg købe nogle nye ?




Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #12 Dato: Juli 20, 2014, 10:57:48 pm »
Første, er skift af mindste tandhjul og her håber jeg at der er nogen som kan hjælpe. Jeg har ikke været i stand til, med egen kraft at få løsning møtrikken.
Hvormeget jeg end tvang momentnøglen rundt ville den ikke løsne sig. Forinden havde jeg banket låsepladen plan.
Jeg bor på Østrebro og vil derfor høre om der er nogen af Jer som har værktøj og/eller erfaring der kunne hjælpe med at få listet den op.

Det anden problem er en mistet kugleleje. Da jeg afmonterede koblingskablet sad der en beslag med kuglelejere i, men et i et kort øjebliks uopmærksomhed faldt en af kuglerme ud og jeg har ikke været i stand til at finde den igen.
Hvor, om muligt, kunne jeg købe nogle nye ?
Først og fremmest: lad være med at bruge din dyre momentnøgle til at løsne ting - ihvertfald ting, der sidder SÅ godt fast. Det er den ikke lavet til og jeg vil tro, at det også står i de papirer, der fulgte med momentnøglen.
Jeg kan godt komme forbi på tirsdag efter arbejde (ca. kl. 16) og hjælpe dig, men du skal montere baghjulet og sætte kæden fast på det bagerste tandhjul. Og hvis du har mulighed for at sørge for at bagbremsen også fungerer, så er det sådan set bare at sørge for, at en person sidder på cyklen og aktiverer bagbremsen, mens den anden bruger en ordenlig 1/2" skraldenøgle til at få løsnet møtrikken på det forreste tandhjul. Det er ABSOLUT den nemmeste måde at få løsnet møtrikken på. Hvis du er alene om jobbet, kan du evt. stikke en lægte igennem baghjulet (sørg for at beskytte evt. lak på fælg/bagsvinger, hvis du har malet disse dele) og så skrue møtrikken langsomt af.

Sig lige til, hvis du gerne vil have mig forbi. Jeg har en god skraldenøgle, et godt topnøglesæt, etc.

Mht. den ene kugle, så løb jeg ind i samme problem, men jeg fandt dog alle kuglerne. Der skal vist være 11, så vidt jeg da husker. Men du bør dog fint kunne klare dig med 10!!!
/Mads P.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #13 Dato: Juli 20, 2014, 11:32:22 pm »
Hej Mads

Jeg ville være yderest taknemmelig hvis du ville kigge forbi.
Baghjul samt kæde er på. Det skulle være lige til at gå til.
 Jeg brugte et gammelt bordben med polstring til at blokere baghjulet, men lige meget hjalp det.
Jeg er hjemme hele dagen.

Har sendt en mail
« Senest Redigeret: Juli 20, 2014, 11:35:14 pm af VikingPowerSV »
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Gufle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 74
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #14 Dato: Juli 21, 2014, 10:10:58 am »
Hej Viking

Ja den sidder pænt godt fast! den bolt .... Som Mads skriver ikke brug momentnøgle til den ... det er den for dyr til ... jeg ville så heller ikke bruge en skralde nøgle, da jeg efterhånden har smadret nok af dem ved ting som dette ....

Du kan godt selv, det kræver bare moment! ... jeg brugte et T stykke og to forlængere, vandrør kan også gøre det ! ... og så alt vægt på bagbremsen mens du nærmest står over cykel så er det muligt ..... eller som du selv skriver ligge et stykke træ ind som mellemstykke ...

Held og lykke med det! ... Håber du snart kommer ud og trille igen ! ...

\Gufle
------------
'00 650s Grisling