Forfatter Emne: SV'eren "prutter"  (Læst 5143 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LAN

  • Gæst
SV'eren "prutter"
« Dato: April 06, 2005, 07:19:00 pm »
Hej,

jeg er ikke født med de mest beskidte fingre, derfor må jeg nok hellere krype til korset og bede Jer om hjælp :o

Min SV650S (Sort :D) har det med ikke at køre ret godt når det er koldt, den prutter og vil ikke køre i tomgang. Dette forsætter selv efter 40 km kørsel hvor den burde være varmet op... Kører jeg ind til siden og holder en kort pause i et par minutter - med motoren slukket - kører det perfekt videre...  Er det et generelt problem eller er det min tur til at køre den i pit :?:

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
SV'eren "prutter"
« Svar #1 Dato: April 06, 2005, 10:58:50 pm »
har samme problem, min mekaniger siger at der bare skal lidt karburator væske i benzinen, og så skulle problemet være løst.
så det skal jeg prøve fredag morgen når jeg skal på arbejde.
problemet skulle opstå på grund af at der er kondens i karburatorne.
 :wink:
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
SV'eren "prutter"
« Svar #2 Dato: April 06, 2005, 11:31:59 pm »
Det er som A.P. skriver is i karburatoren, og det kommer gerne når temperaturen ligger et par grader over frysepunktet.

Hæld ½ liter karburatorvæske i til en hel tankfuld, så burde det være væk.

Der er kun en løsning ud over karburatorvæsken på det problem.
Køb en SV med indsprøjtning!  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
SV'eren "prutter"
« Svar #3 Dato: April 07, 2005, 08:22:12 am »
Citat fra: Jannik
Hæld ½ liter karburatorvæske i til en hel tankfuld, så burde det være væk.


En ½ liter er alt rigeligt!! Det står på dunken hvor langt det rækker - som regel 50 liter benzin pr. ½liter dunk.  ~3 tanke pr. dunk. Det er i hvert fald nok på min.

En gammel "strid" blandt MC-folk handler om hvor vidt karb.sprit er skadeligt for membranerne eller ej. Jeg ved hverken det ene eller det andet, men hvisdet er, er der jo ingen grund ti la tbruge mere end højst nødvendigt  :wink:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
SV'eren "prutter"
« Svar #4 Dato: April 07, 2005, 03:30:30 pm »
tak for at i kunne bekrafte at jeg forhåbentlig har ret.
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
SV'eren "prutter"
« Svar #5 Dato: April 07, 2005, 05:42:15 pm »
Nåe ja ja så en 1/3 liter da.  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Palle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
  • Bike: Sv650S
SV'eren "prutter"
« Svar #6 Dato: April 07, 2005, 06:43:50 pm »
Det med blandingsforholdet er forskelligt. Dem de har hos Statoil er meget koncentreret og kræver ½l til 40-50 liter benz så vidt jeg husker.... så læs lige på flasken inden i fortynder de dyre dråber alt for meget  :D
Palle, Aalborg - Silver SV650S-03 Mods:  JMV kåbe, undertail og hugger. Sædeskal, Fuld Akrapovic titanium, Tre-mod, Hyperpro forgaffelfjedre, hvide blink mm.