Forfatter Emne: hd kamera  (Læst 16582 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: hd kamera
« Svar #15 Dato: December 02, 2011, 05:15:12 pm »
Jamen bare at sidde og se de rå film, er 960 finfin - men så snart man vil redigere det med et program, anerkender de ikke 960, så de VIL skalere ned til 720 i højden, som så giver 1188 i bredden - og nedskaleringen koster meget kvalitet!

Det er ikke opløsningen den er gal med - det er redigeringsprogrammerne.   :club:

Roger that! Jeg har vist ikke redigeret så meget i mine 960-optagelser, men mon ikke snart det bliver regnvejr, så jeg tager en indedag med computeren. Jeg har en del fra MTB'en i 960.
Jeg bruger Pinnacle Studio 15 HD Ultimate til at redigere med.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: hd kamera
« Svar #16 Dato: December 02, 2011, 06:14:20 pm »
Det er ikke opløsningen den er gal med - det er redigeringsprogrammerne.   :club:
Det er da også underligt, at selv om man vælger 720p på de film du har smidt ind her, så ligner det jo nærmere det halve? Det er godt nok ikke særlig høj opløsning.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: hd kamera
« Svar #17 Dato: December 02, 2011, 09:00:38 pm »
Lige netop.

Opløsningen er som den skal være, men bitrate og kompression er helt i skoven...

Du skulle bare se hvordan råfilmen ser ud.  :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Sv: hd kamera
« Svar #18 Dato: December 02, 2011, 09:36:35 pm »
jeg troede sku da det var meningen at det skulle blive pænere af at komme igennem et redi program.. det kan sku ikk være rigtigt at kvali bliver så dårligt af det.. men må kunne få noget der gør resultatet bedre! :club:
Dennis

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
hd kamera
« Svar #19 Dato: December 02, 2011, 11:15:19 pm »
Fed video Rasmus - hvor ligger den vej ???
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: hd kamera
« Svar #20 Dato: December 02, 2011, 11:24:23 pm »
Fed video på en fed vej, gad vide om ham ved 3:18 reddede den eller ramte autoværnet?

Det er vidst ca. 100 km vest fra leipzig i den sydlige del af harzen den vej ligger hvis jeg ikke husker galt?
« Senest Redigeret: December 02, 2011, 11:27:39 pm af -BR- »
GSX-R 600 K7

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: hd kamera
« Svar #21 Dato: December 03, 2011, 01:16:24 am »
:)

rigtig flot video, dog ville jeg gerne høre om der er nogle der har erfaring med nogen HD kamera kontra ikke HD ? Som du selv antyder, så er det altså en reklamefilm, måske virkeligheden forholder sig anderledes.

den video er skudt UDELUKKENDE med det nye GoPro HD Hero 2 !  - det er det fede ved gopro.. der er ikke noget salgsgas, med at bruge andre kameraer til at optage deres reklame film ;)

GoPro er THE SHIT !, hvis du spørger mig !   jeg har haft 2 af deres cams, seneste var HD Hero (1) - som jeg lige har solgt..   Jeg solgte det kun fordi at jeg vil prøve den nye version, som er forbedret på en del punkter 

Hvis du har 10 minutter, så se denne video GoPro HD Hero 2 review part 1
, der går de forskellene igennem mellem GoPro HD Hero og GoPro HD 2.     (men må stadig sige at får du fingre i et GoPro HD Hero - så har du altså et super fedt cam !!! . 2'eren er bare lige blevet lidt bedre)

GoPro kan VARMT anbefales. og er blevet helt vild populær.  man ser dem efterhånden også i mange TV udsendelser



Egen video (GoPro HD Hero (1) - 720P60fps:    - Husk og vælg 720P på youtube ;)
Ski with friends - Saalbach 2011
 
« Senest Redigeret: December 03, 2011, 01:57:34 am af Luske »

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: hd kamera
« Svar #22 Dato: December 03, 2011, 09:35:18 am »
Fedt med review, faktisk stor forskel fra hero 1 til 2, kan helt klart ikke betale sig at spare de ~500 kroner for 1eren.

Folk må meget gerne byde ind hvis de ser et godt tilbud på Gopro HD Hero 2 Motorsports inden næste sæson, det bedste jeg har fundet er som tidligere nævnt actionvideo.dk med fuldrulle som rabat kode(5%) til 2655 med fri fragt, har ikke fundet det billigere i Tyskland når man tager fragten med.
GSX-R 600 K7

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: hd kamera
« Svar #23 Dato: December 03, 2011, 10:26:26 am »
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: hd kamera
« Svar #24 Dato: December 03, 2011, 10:28:37 am »
Fed video på en fed vej, gad vide om ham ved 3:18 reddede den eller ramte autoværnet?

Det er vidst ca. 100 km vest fra leipzig i den sydlige del af harzen den vej ligger hvis jeg ikke husker galt?

Jeg ved ikke hvad han havde gang i at lave, men hans KTM RC8 røg ihvertfald op og lavede en stoppie.. Tror han ikke helt magtede den KTM...... Men han ramte ikke autoværnet.  :mrgreen:

« Senest Redigeret: December 03, 2011, 10:33:53 am af Rasmus Modsat »
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

CarstenM

  • Gæst
Sv: hd kamera
« Svar #25 Dato: December 03, 2011, 12:09:27 pm »
Hvis man nu ikke har lysten til at bruge hele sin børneopsparing men samtidig gerne vil rode lidt med kamera på MC, findes der så overhovedet alternativer?

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: hd kamera
« Svar #26 Dato: December 03, 2011, 12:24:40 pm »
Hvis man nu ikke har lysten til at bruge hele sin børneopsparing men samtidig gerne vil rode lidt med kamera på MC, findes der så overhovedet alternativer?

Ja, men hvis du gerne vil ha en fornuftig kvalitet ud af det så skal du nok regne med prisen er den samme som et GoPro...

Jeg købte mit GoPro HD Hero i USA i sommers til 300$... Min bror tog det med hjem der over fra :) Men blev ikke taget i tolden med noget af det han tog med hjem! Og det var ikke så lidt skal jeg hilse at sige :) Men de landede også i Hamborg lufthavn :D

Overvejer kraftigt at få min kammerat til at tage et GoPro HD2 med hjem til mig her til februar hvor han skal over og dyrke en Dobbelt ironman...  :dead:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: hd kamera
« Svar #27 Dato: December 03, 2011, 01:00:33 pm »
Hvis man nu ikke har lysten til at bruge hele sin børneopsparing men samtidig gerne vil rode lidt med kamera på MC, findes der så overhovedet alternativer?

Ja det gør der... men de når ikke GoPro til sokkeholderne..

Det er alle pengene værd !

Jeg har lige solgt mit GoPro HD til 1500,-  så måske kan du finde nogen der vil sælge deres fordi de vil ha det nye

CarstenM

  • Gæst
Sv: hd kamera
« Svar #28 Dato: December 03, 2011, 03:26:43 pm »
Jeg har 2 960'ere - men skulle jeg vælge om, ville jeg idag købe Hero2. 960 er en lorteopløsning da man mister meget kvalitet når man redigerer det.

Nu har jeg læst og læst om jeg kan nøjes med 960'eren..
"First, they reduced the highest resolution setting to 1280 x 960. Unless you have a large HDTV that is over 50”, the normal viewer cannot easily tell the difference between 720, 960, or 1080."

Men som du også skriver så er det åbenbart når du redigerer det går galt. Hvad redigerer du med?

Som jeg kan læse nærmere omkring det her så er det vist ligeså meget et valg af software man redigerer med det kommer an på. HMM.
http://lostindetail.dyinglight.de/?p=112

Er det mig der er way off?.


Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: hd kamera
« Svar #29 Dato: December 03, 2011, 04:13:54 pm »
Jeg bruger Pinnacle Studio 14 HD - og du kan få begge mine 960'ere billigt.  :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!