Forfatter Emne: Start problemer ny SV650SAK  (Læst 5149 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Start problemer ny SV650SAK
« Dato: Juli 07, 2010, 09:40:21 pm »
Hej!

For 2 dage siden blev jeg ejer af en splinterny SV650S, i dag døde displayet på motorvejen heldigvis tæt på en benzin station. Den har kun gået 150 km nu, når jeg drejer nøglen til ON er ABS lampen tændt, lys virker og frigears lampen virker også men selve displayet sker der intet i, ikke engang lige når man drejer den til ON hvor alt normalt vises kortvarigt i display. Der er selvfølgelig fuld tank men når jeg trykker på start "klikker" den bare indtil start knappen slippes igen, den skal selvfølgelig en tur til forhandleren i morgen men det er godt nok trist som ny motorcykel ejer der fik kort for 2 uger siden. Nogen der har en ide om hvad det eventuelt kan være? Burde vel være et elektrisk problem.

Havde i øvrigt ikke anskaffet mig noget autohjælp endnu men heldigvis var 3x34 billige :)

Ikke lige det jeg havde forestillet mig være indholdet af mit første indlæg på det her dejlige forum.
GSX-R 600 K7

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Start problemer ny SV650SAK
« Svar #1 Dato: Juli 07, 2010, 09:50:31 pm »
Det lugter lidt af en brændt sikring  :tie:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Start problemer ny SV650SAK
« Svar #2 Dato: Juli 07, 2010, 11:24:36 pm »
Batteri - batteri ! Har været ude for det samme. Ensretteren på cyklen var røget, så den ladede ikke. Dyret døde pludseligt og havde samme symptomer som din; svagt lys i display og klik ved start. 3x34 it was ;) Hjem og lade og maskinen fungerede igen. Slap dog ikke udenom en ny ensretter...

Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: Start problemer ny SV650SAK
« Svar #3 Dato: Juli 08, 2010, 01:24:57 am »
Batteri - batteri ! Har været ude for det samme. Ensretteren på cyklen var røget, så den ladede ikke. Dyret døde pludseligt og havde samme symptomer som din; svagt lys i display og klik ved start. 3x34 it was ;) Hjem og lade og maskinen fungerede igen. Slap dog ikke udenom en ny ensretter...

Men display'et døde midt på motorvejen, så der har den sandsynligvis ikke trukket strøm fra batteriet, men fra generatoren.. Så jeg holder også mere til en sikring, uden at have oplevet problemet :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Start problemer ny SV650SAK
« Svar #4 Dato: Juli 08, 2010, 10:10:14 am »
Det var rigtigt nok batteriet, det var åbenbart "faldet sammen" så der røg et nyt i og 10 min efter jeg kom var den kørende igen, syntes dog stadig det er lidt skidt at jeg 2 dage efter at have købt en ny MC må bruge 1000,- på at få den transporteret til forhandleren.
GSX-R 600 K7

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Start problemer ny SV650SAK
« Svar #5 Dato: Juli 08, 2010, 10:17:52 am »
Super - men mål lige med et voltmeter om cyklen lader (omkring 13.8 volt), når cyklen kører i tomgang. Den skal helst ikke ligge på 12 volt, da du så ender i samme hovedpine igen. Du kan i de fleste tilfælde sagtens redde et gammelt batteri med en pulslader. Bare til info.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Start problemer ny SV650SAK
« Svar #6 Dato: Juli 08, 2010, 10:37:11 am »
Det var rigtigt nok batteriet, det var åbenbart "faldet sammen" så der røg et nyt i og 10 min efter jeg kom var den kørende igen, syntes dog stadig det er lidt skidt at jeg 2 dage efter at have købt en ny MC må bruge 1000,- på at få den transporteret til forhandleren.

Det er fame' også for ringe - især hvis cyklen er fabriksny. Jeg ville pænt sende ham en kopi af kvitteringen eller tage ned i butikken og bede om at få pengene.

Det er HELT rimeligt at de dækker sådan en omkostning.

Personligt var jeg satme blevet tosset og krævet pengene fra dem...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Damage

  • Gæst
Sv: Start problemer ny SV650SAK
« Svar #7 Dato: Juli 08, 2010, 11:52:33 am »
Det var rigtigt nok batteriet, det var åbenbart "faldet sammen" så der røg et nyt i og 10 min efter jeg kom var den kørende igen, syntes dog stadig det er lidt skidt at jeg 2 dage efter at have købt en ny MC må bruge 1000,- på at få den transporteret til forhandleren.

Det er fame' også for ringe - især hvis cyklen er fabriksny. Jeg ville pænt sende ham en kopi af kvitteringen eller tage ned i butikken og bede om at få pengene.

Det er HELT rimeligt at de dækker sådan en omkostning.

Personligt var jeg satme blevet tosset og krævet pengene fra dem...

X2

Nyrup

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 122
Sv: Start problemer ny SV650SAK
« Svar #8 Dato: Juli 08, 2010, 01:19:24 pm »
Det var rigtigt nok batteriet, det var åbenbart "faldet sammen" så der røg et nyt i og 10 min efter jeg kom var den kørende igen, syntes dog stadig det er lidt skidt at jeg 2 dage efter at have købt en ny MC må bruge 1000,- på at få den transporteret til forhandleren.

Der skal bare gøres vrøvl. Ifølge købelovens §78 Stk. 4. "Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning."

Så det er vist rimeligt sort på hvidt at de skal æde den regning.. Alternativt, sker det igen så ring og spørg om de selv vil hente den hehe!
Kbh Ø,  - Nu uden MC.

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Start problemer ny SV650SAK
« Svar #9 Dato: Juli 08, 2010, 01:47:21 pm »
Købelovens bestemmelser om udbedring "uden omkostning for køber" handler om, at udbedringen skal ske uden omkostning, altså skal de i dette tilfælde skifte batteriet uden beregning, hvilket de også har gjort. Det handler derimod IKKE om, at sælger skal betale evt. transportomkostninger.

At der så måske kan være en grad af rimelighed i, at forhandleren spytter lidt i kassen, når nu det er en piv-ny cykel, det er noget helt andet (evt. som et tilgodebevis til næste service eller lignende).

Sælger har dog allerede opfyldt lovens bestemmelser ved at montere nyt batteri, så du kan ikke kræve mere af ham. Men det er da forsøget værd at græde lidt og se, om han vil råde bod på din transportudgift. Bare husk, at du ikke har krav på mere.



Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Start problemer ny SV650SAK
« Svar #10 Dato: Juli 08, 2010, 03:25:33 pm »
Præcis!

Køber jeg et nyt tv og det er defekt, får jeg sandsynligvis et nyt med det samme... men stiller jo ikke krav om, at de skal betale min taxaregning eller benzin?

Altid ærgeligt, men de har jo afhjulpet problemet. Dog vil jeg stadig råde dig til at se, om cyklen også lader! Et batteri klapper ikke bare lige sammen med mindre det er hård frost, ikke bliver brugt over længere tid eller simpelthen bliver aftappet helt i bund.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Start problemer ny SV650SAK
« Svar #11 Dato: Juli 09, 2010, 09:02:51 pm »
På den igen, efter nyt batteri i går formiddags stod den så af igen med samme problem efter små 50 km. Det lader tydeligvis ikke batteriet, hvis ikke jeg var så pisse frustreret over en 4 dage gammel 90.000 kroners ny fabriks MC er fejlet 2 gange på en uge så kunne jeg nok grine af det, nu er 5 timer spildt på at stå og trille tommefingre ved en tankstation, heldigvis meldte jeg mig da til Falcks autohjælp i dag så det ikke kostede noget. Hvis ikke de kan fixe det denne gang har jeg vel krav på en ny MC eller pengene tilbage ifølge købeloven?

Måske man alligevel skulle have valgt den kawasaki...  :cry:
GSX-R 600 K7

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Start problemer ny SV650SAK
« Svar #12 Dato: Juli 09, 2010, 10:27:52 pm »
Forstår godt din frustration, men du kan godt glemme alt om, at lade handelen gå tilbage !
Og det er vel heller ikke det du vil ?
Få nu målt om den lader, og tag den så derfra.

Du kan få al den tekniske hjælp du ønsker herfra, men det er ikke altid nemt at stille en diagnose udfra de givne oplysninger...

Nogle gange går der lidt tid før man opdager den reelle fejl - på såvel ny som gammel MC !

Det tager som regel ikke megen tid at rette en fejl, men det kan dælme tage lang tid at finde den...!!!



Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Start problemer ny SV650SAK
« Svar #13 Dato: Juli 09, 2010, 10:33:55 pm »
Du har ret, nu begynder det at blive grinagtigt.

Med almindelige varer (telefoner, tv og den salgs) taler man om 3 forsøg til at udbedre en fejl før køberen kan kræve den ombyttet til ny. Jeg ved ikke, hvordan det forholder sig, når det er en mc.

Er du medlem af FDM eller kender du en, der er, så kan I prøve at ringe til deres juridiske afdeling og spørge til råds. Men det er nok trods alt for tidligt at tage så drastiske skridt.

Uden at vide, hvad du har talt med forhandleren om første gang den fik nyt batteri, så er det nok på tide at tage en alvorlig snak ( :brok: - men stadig på en pæn måde)med dem, og gøre dem forståeligt, at det altså skal løses o r d e n t l i g t . De bør i mine øjne som minimum yde lidt kulance og forsøge at holde dig som en tilfreds kunde.

Træls er det, men fat mod, for når først det er løst, så vil du knus-elske din SV igen.



-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Start problemer ny SV650SAK
« Svar #14 Dato: Juli 09, 2010, 10:42:40 pm »
I har fuldstændig ret i at jeg bare vil have en MC der virker, jeg vil selvfølgelig helst beholde den da jeg bortset fra problemerne er godt tilfreds. Det er sgu bare lidt svært at have tiltro til sin MC efter sådan en start, den skal i hvert fald ud på en del længere ture efter de forhåbentligt fikser den i næste uge inden jeg vover mig ud på motorvejen igen.

Jeg er skam heller ikke nået til det punkt hvor jeg vil begynde at snakke om at få en ny MC men jeg vil da helt sikkert gøre det klart over for dem at jeg forventer de løser problemet ordentligt denne gang, så må de sgu tage en 50-60 km tur på den efter de mener de har fikset den og så tjekket batteriet bagefter. Desværre har værkstedet jo lukket imorgen men jeg tager jo nok lige en snak med sælger alligevel så de er forberedt på jeg dukker op med den mandag morgen :)
GSX-R 600 K7