SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Crackhead efter Juli 08, 2008, 06:08:00 pm
-
Jeg har lige monteret LED-blinklys hele vejen rundt plus blinkrelæ. Alt virker perfekt, men når jeg blinker slukker pæren i instrumenterne ikke helt mellem blinkene? Hvad sker der? Kan det være fugt, eller er der overgang i et eller andet? Jeg har ikke pillet ved andet end blinklysene... :huh:
-
Min gør det samme så jeg tror det er helt normalt, har ihvertfald kørt med det et år. Men hvorfor pæren ikke slukker helt imellem blinkene, det er der måske en med lidt mere forstand på el end mig der kan svare på :huh:
-
Min gør det samme, og jeg undrede mig også lidt. Hos mig skyldes det relæet og "problemet" forsvinder, når original-relæet genmonteres (hvorefter LED-blinkene selvfølgelig blinker for hurtigt igen.) Jeg gik alle forbindelser igennem og kunne ikke se nogle problemer, og da der ikke var nogle andre bizzarre problemer med blinker-lampen eller noget af det andet elektroniske, er jeg blevet enig med mig selv om at mit relæ nok bare fungerer sådan.
Jeg lagde også mærke til at forskellen i lysstyrken mellem tændt og "slukket" var større, da jeg havde LED-blink bagpå, men stadig havde de originale blink foran. Så det tyder på at forskellen har noget at gøre med hvor meget strøm, der bliver trukket på blink-nettet. Dette betyder formodentlig også, at hvis en af blinkene ryger, så vil forkellen i lysstyrken blive mindre - og lampen vil sikkert lyse konstant, hvis ingen af blinkerne virker - så det er muligt det er tiltænkt som advarselssystem. Men det er kun en teori, har ikke testet det :)
Ihvertfald lytter jeg lige med, hvis en af el-eksperterne har et bud :)
-
Min gjrode det til at starte med men så skilte jeg mine lodninger af, og satte alle ting så de havde bedre kontakt og efter det, ja så blinker lysstyrken ikke mere her.
-
Min gjrode det til at starte med men så skilte jeg mine lodninger af, og satte alle ting så de havde bedre kontakt og efter det, ja så blinker lysstyrken ikke mere her.
Hmmm...kunne godt være at jeg skulle tjekke samlingerne efter. Men da det er klemmesamlere(dem hvor der er en han og en hun, også kaldt bullit-connectors) kan jeg ikke lige se hvad der kan være galt.
-
Jeg har ikke så meget forstand på el , men hvis modstanden ikke er den rette, kan det gøre at blinklyset ikke slukker helt mellem blink.
-
Blinklysene slukker skam helt. Det er pærerne i instrumentpanelet som ikke gør.
-
Min gør det samme så jeg tror det er helt normalt, har ihvertfald kørt med det et år. Men hvorfor pæren ikke slukker helt imellem blinkene, det er der måske en med lidt mere forstand på el end mig der kan svare på :huh:
X2
-
undskyld , jeg læste vist ikke hele din post før jeg svarede , men modstanden på de nye blink kan muligvis have en effekt på instrument lyset.
Hvilke blink har du monteret ? ,
-
Motrax LED Tinycators, og et Bike-It blinkrelæ.
-
Crackhead , er du sikker på at modstanden er rigtig , som sagt har jeg ikke en skid for stand på det , men hvis den ikke er ok virker lortet ikke som det skal.
De Rizoma blink jeg købte var der en modstand med som passede så det virker ok.
-
Jeg tror ikke han har modstande på siden han jo har valgt at skifte relæet i stedet ;)
-
Jeg tror ikke han har modstande på siden han jo har valgt at skifte relæet i stedet ;)
Nemlig, jeg har skiftet blinkrelæet, så ingen modstande. Efter hvad jeg har forstået, er det kun blinkhastigheden at modstande regulerer. Det var skam også modstande med til mine blink, men har undladt dem.
-
Samme oplevelse her (LEDblink + relæ skiftet).
Deler teori med Blinklys (hvem ellers :innocent:) længere opppe i tråden.