Forfatter Emne: Micron vs Ixil vs yoshimura (potter)  (Læst 10259 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

JohnnyGoofy

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 18
Micron vs Ixil vs yoshimura (potter)
« Dato: Maj 29, 2007, 09:41:07 pm »
Hey SV forum, jeg har lige bestilt en SV1000S K7 og med i handlen må jeg vælge et par potter til ca 7500kr.

Jeg havde micron på min sidste mc og den var jeg rigtig glad for...så derfor har de et lille forspring i min sammenligning!

Når jeg kikker på potter, betyder følgende noget for mig.
* De skal have en dyb lyd...jo dyber jo bedre.
* Der skal være en DB killer med, det altid rart at kunne dæmpe den hvis man bliver træt af det.
* De skal naturligvis se godt ud.
* De skal være meget holdbare (der af ingen carbon potter).
* Deres udsene må ikke falme, eller skal kunne pusses op med autosol.

Ud fra dette har jeg valgt:
* Micron Titanium Oval.
http://www.jbracing.co.uk/cw2/Assets/product_full/micron_exhaust_delta_plus.jpg (nederste potte)
http://www.inter-bike.co.uk/inter-bikeshop/admin/images/TUNING/microntitan.jpg

* IXIL Extreme. (short eller alm?...kan ikke besteme mig)
http://www.mc-tech.dk/images/XTREM_VX2.JPG

* Yoshimura RS-3 Titanium.
http://www.jbracing.co.uk/assets/yoshimura_rs3.jpg (bagfra)
http://www.motorcycleproshop.com/exhausts/yosh/RS3SS.jpg

Micron mener jeg er en meget holdbar potte med den dybeste lyd af de 3. Den er med en DB killer og jeg tror at den holder sin farve meget længe. (7500kr)

IXIL potterne er de pæneste og passer perfekt til en sort SV 1000'er, men jeg er godt nok ikke vild med at pottens yderste del er lavet af aluminium. Det kan vel umuligt holde den sorte farve over en lang årrække. (koster kun 6500 for et par) Jeg forventer at lyden på disse potter er ganske gode, dog ikke helt så meget brøl som micron. Også med DB killer.
Jeg syntes også tit folk siger at IXIL er en klasse under micron, yousi, akrapovic ...

Yoshimura udstødningerne er egentlig som erstatning for micron potterne, hvis der er leverings problemer. Den god flot potte, med en rimelig dyb lyd...den skal nok holde ligeså længe som micronen. skulle også være med db killer.(7500kr)
**************

Nu har i hørt mine argumenter :) og som i kan se er jeg lidt splittet.
Indtilvidre har jeg sagt micron til min mc forhandler.

Hvad syntes i?...er der noget jeg har taget fejl af?

Har naturligvis hørt Bulderdags videoen og der er ingen tvivl om at jeg syntes micron er bedst lydmæssig... men forfan hvor er IXIL'sne flotte.

Hvad tror i der giver mest? (eller er der minimal forskel)

Takker!

/Johnny
« Senest Redigeret: Maj 29, 2007, 09:44:12 pm af JohnnyGoofy »
~JohnnyGoofy~

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Micron vs Ixil vs yoshimura (potter)
« Svar #1 Dato: Maj 29, 2007, 10:52:17 pm »
Har du kigget på Akrapovic titanium?

Deeeeejlig dyb lyd, og ganske fin kvalitet, og stadig muligheden for en DB killer...

Jeg skal jo nævne dem når jeg selv kører med dem.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Micron vs Ixil vs yoshimura (potter)
« Svar #2 Dato: Maj 29, 2007, 11:13:57 pm »
Jeg burde nok hælde til Micron, siden jeg selv har det. Men på den anden side, så har jeg splittet henved en håndfuld Micron-potter. Som du selv er inde på, så ser IXIL Black Xtrem Short ret flot ud (hvilket mange åbenbart synes, for der kommer flere og flere af dem). Akrapovic og Yoshimura er bestemt også i det bedre selskab.
Svært valg... Hvis det var mig selv som stod i den situation, ville jeg vælge Yosh! Jeg har (desværre) ikke personlige erfaringer med dem, men jeg har vist aldrig mødt nogen, som var utilfredse med deres Yosh. Og det virker i det store hele, som om Yoshimura er lige det lille nøk bedre (kvalitetsmæssigt) end resten af flokken.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Damage

  • Gæst
Re: Micron vs Ixil vs yoshimura (potter)
« Svar #3 Dato: Maj 30, 2007, 10:15:13 am »
Det er volumen på potten som er afgørende for om lyden er dyb eller høj. Jeg har selv haft Yoshimure TRE Titanium og nu har jeg MIVV Titanium. Lyden på Yoshimura var lidt højere men MIVV er lidt dybere, efter min mening. Volumen på MIVV potterne er større.

Jeg kan se at du ser på Titanium potter og jeg er ikke sikker på at "autosol" er en god løsning til at polere Titanium med da det er til chrome!

Jeg vasker mine Titanium potter med auto shampoo og tørre dem af med en microfiber klud, det bliver et fint resultat.  :)

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Micron vs Ixil vs yoshimura (potter)
« Svar #4 Dato: Maj 30, 2007, 10:30:49 am »
Personligt ville jeg nok sige... Yoshi.

Ikke at jeg har den store er faring med dem, har kun hørt et par stykker der er kørt forbi. Men kan i hvert fald god lide deres brummen. Mener Canidea har yashi på.

Personligt synes jeg bare de har en flottere finish/design end de to andre potter, men det er jo smag og behag. Mit personlige sidste valg ville være de korte IXIL.

Har dog lge set en test i Bike af slip on potter, hvor Yoshi (TRC) godt nok gav flest ponyer af de 11 modeller de havde til test, men den havde ikke DB-killer. Så er det vigtigt erdet måske ikke det bedste valg, hvis RS-3 heller ikke er med dæmp.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

SV650sJesper

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
    • mcg
Re: Micron vs Ixil vs yoshimura (potter)
« Svar #5 Dato: Maj 30, 2007, 11:47:00 am »
Jeg har  jo en micron på min, men ønskede mig faktisk IXIL pga der snærrende lyd, men jeg beholder min micron, for den snærre også uhyggeligt grumt :D, synes ikke der er noget meget dyb lyd over de 2, så synes jeg Leovince er dybere, og det husker jeg klart da jeg holdte ved siden af en anden sv650, men den har du ikke på din liste, og kender desværre ikke yoshi potten endnu.
Men det er klart nok at volumen på potten som er afgørende.
« Senest Redigeret: Maj 30, 2007, 12:02:56 pm af SV650sJesper »

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Micron vs Ixil vs yoshimura (potter)
« Svar #6 Dato: Maj 30, 2007, 12:02:51 pm »

Jeg kan se at du ser på Titanium potter og jeg er ikke sikker på at "autosol" er en god løsning til at polere Titanium med da det er til chrome!

Jeg vasker mine Titanium potter med auto shampoo og tørre dem af med en microfiber klud, det bliver et fint resultat.  :)

Yoshimura TRS i Titanium som jeg hadde på min SV ble levert med en grov pussesvamp som man brukte for å matte ned potten. Titan skal ikke være blankt men satinmatt...;)
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

JohnnyGoofy

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 18
Re: Micron vs Ixil vs yoshimura (potter)
« Svar #7 Dato: Maj 30, 2007, 12:38:54 pm »
Tak til alle som har skrevet :)

Jeg er stadig lidt i kamp med mig selv.

Men det bliver enten en micron eller en ixil.

Lige nu hælder jeg stadig til micron, fordi jeg tror den er af bedre kvalitet og har en mere dyb brummen.

Det lader til at folk enten syntes at ixil potterne er rigtig pæne eller rigtig grimme :)

/Johnny
~JohnnyGoofy~

Lofgreen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 213
Re: Micron vs Ixil vs yoshimura (potter)
« Svar #8 Dato: Maj 30, 2007, 01:19:51 pm »
Jeg kender ikke nogen af potterne, men jeg skal selv til at købe potter til min egen..

Egentlig havde jeg tænkt mig at købe de korte Ixil'er
for de er dejlig anderledes end "alle de andre", og ja, enten
kan man li' Ixil'erne ellers kan man ikke.
Men ok, Micron ser da faktisk også ret nice ud  :D

Jeg tror bestemt også Micron har en dybere lyd.
Efter hvad jeg har hørt, så har de korte Ixil'er en
lidt mere rallende lyd, som nok er svær at forklare,
men ihvertfald ikke særlig dyb.

De Ixil'er jeg fandt, koster omkring 4100,- inkl porto fra Tyskland
SV1000S K6 - Koksgråmetallic - Fuldkåbe - LeoVince alu-potter - Hugger - TRW Nummerpladeholder - Rizoma sideblink - F.Fabbri Double Bubble Kåbe

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9063

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Micron vs Ixil vs yoshimura (potter)
« Svar #9 Dato: Maj 30, 2007, 02:13:36 pm »
har selv bestilt en sort IXIL potte (ikke extreme) pga udseendet som er pisse frækt IMO, men også pga lyden som er niiice.

De korte IXIL potter ser mega frække ud når de sidder 2 stk på sv1000, havde uden tvivl valgt dem havde jeg købt en 1000 og ikke en 650´er.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Micron vs Ixil vs yoshimura (potter)
« Svar #10 Dato: Maj 30, 2007, 02:16:53 pm »

Jeg kan se at du ser på Titanium potter og jeg er ikke sikker på at "autosol" er en god løsning til at polere Titanium med da det er til chrome!

Jeg vasker mine Titanium potter med auto shampoo og tørre dem af med en microfiber klud, det bliver et fint resultat.  :)

Yoshimura TRS i Titanium som jeg hadde på min SV ble levert med en grov pussesvamp som man brukte for å matte ned potten. Titan skal ikke være blankt men satinmatt...;)
Autosol kan bruges til det meste metal, da det jo er et pudse-/polérmiddel. Og jo, det kan sagtens bruges til titan også. En ganske almindelig grydesvamp (de dersens klamt-farvede skumgummidimser med en mørkegrøn "grov" side) er også rigtigt gode, både til titan og rustfast.
3M laver nogle slibesvampe, meget tynde (ca. 3-4 mm). Den fineste af dem er korn 180 (den er i øvrigt gul), er fortræffelig til at pudse især titaniumpotter med! Kan klart anbefales.

Men det bliver enten en micron eller en ixil.

Lige nu hælder jeg stadig til micron, fordi jeg tror den er af bedre kvalitet og har en mere dyb brummen.
Micron har i hvert fald den helt klare fordel, at den er uhyggeligt nem at "servicere". Modsat langt de fleste andre potter, som er nittet sammen, holdes Micron potten sammen med én enkelt unbraco-bolt, som sidder skjult inde i den bageste endekappe. Urimeligt nem at gå til, når man skal skifte uld.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Damage

  • Gæst
Re: Micron vs Ixil vs yoshimura (potter)
« Svar #11 Dato: Maj 30, 2007, 02:25:52 pm »

Jeg kan se at du ser på Titanium potter og jeg er ikke sikker på at "autosol" er en god løsning til at polere Titanium med da det er til chrome!

Jeg vasker mine Titanium potter med auto shampoo og tørre dem af med en microfiber klud, det bliver et fint resultat.  :)

Yoshimura TRS i Titanium som jeg hadde på min SV ble levert med en grov pussesvamp som man brukte for å matte ned potten. Titan skal ikke være blankt men satinmatt...;)
Autosol kan bruges til det meste metal, da det jo er et pudse-/polérmiddel. Og jo, det kan sagtens bruges til titan også. En ganske almindelig grydesvamp (de dersens klamt-farvede skumgummidimser med en mørkegrøn "grov" side) er også rigtigt gode, både til titan og rustfast.
3M laver nogle slibesvampe, meget tynde (ca. 3-4 mm). Den fineste af dem er korn 180 (den er i øvrigt gul), er fortræffelig til at pudse især titaniumpotter med! Kan klart anbefales.

Men det bliver enten en micron eller en ixil.

Lige nu hælder jeg stadig til micron, fordi jeg tror den er af bedre kvalitet og har en mere dyb brummen.
Micron har i hvert fald den helt klare fordel, at den er uhyggeligt nem at "servicere". Modsat langt de fleste andre potter, som er nittet sammen, holdes Micron potten sammen med én enkelt unbraco-bolt, som sidder skjult inde i den bageste endekappe. Urimeligt nem at gå til, når man skal skifte uld.

Freddy har du prøvet autosol på Titanium...jeg har kun brugt det til chrom og Alu. Og på Alu går det helt galt...det bliver sort/mørk grå! men på Titanium kunne jeg godt forestille mig at den matte overflade bliver ødelagt.  :undecided:

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Micron vs Ixil vs yoshimura (potter)
« Svar #12 Dato: Maj 30, 2007, 02:35:33 pm »
Efter min mening er der intet der kommer op på siden af et sæt Akrapovic titan - potter. Det er absolut højeste kvalitet både hvad angår finish og flow. Det betyder også, at der virkelig kan hentes ekstra kræfter frem i kombination med yderligere justeringer.
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Micron vs Ixil vs yoshimura (potter)
« Svar #13 Dato: Maj 30, 2007, 10:03:13 pm »
Var lige inde på bike.dk for at finde den tidligere nævnte test, men den er ikke på nettet.

... Til gengæld var der en lille rettelse til testen. De havde haft en typhoon potte til test og havde brokket sig over den sad mærkeligt og var meget svær at montere... Nu har de fundet svaret, deres mekaniker havde glemt en lille del kaldet et mellemrør... Det hjalp lidt på placering og montering...  :loser: :thumbsdown: :lmao:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

hod

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
Re: Micron vs Ixil vs yoshimura (potter)
« Svar #14 Dato: Maj 30, 2007, 11:00:48 pm »
Kan se du er ved at træffe et valg (til anden side), men vil klart anbefale dig at kikke endnu en gang til Yoshimura.

Har dem selv monteret, og er særdeles godt tilfreds med lyd, finish og kvalitet.

Du er meget velkommen at komme forbi og både se og høre nærmere.

Bor lige nord for Kbh.


Hans Ove
HOD, Søllerød, tidligere SV 1000 og SV 650. Bæge ænder
Ducati Monster 900 i.e. Dark ´01
Ducati Monster 620 ´03