Forfatter Emne: afskæring af rør før eller efter lambda.  (Læst 2572 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
afskæring af rør før eller efter lambda.
« Dato: August 08, 2008, 06:36:32 am »
afskærer man røret før eller efter lambdasonden når man montere åben potte på 650? :?
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: afskæring af rør før eller efter lambda.
« Svar #1 Dato: August 08, 2008, 10:29:04 am »
Det kommer an på monteringsforskrifterne der gerne skulle følge med potten... Jeg er ret sikker på at alle potter monteres med et snit EFTER sonden. Således kan man altid genoprette den til original med en svejsning.

Når du smider åbne potter på sætter du bare en O2 sonde eliminator på hvis du gerne vil have koblet den fra.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Damage

  • Gæst
Re: afskæring af rør før eller efter lambda.
« Svar #2 Dato: August 08, 2008, 12:37:14 pm »
Det kommer an på monteringsforskrifterne der gerne skulle følge med potten... Jeg er ret sikker på at alle potter monteres med et snit EFTER sonden. Således kan man altid genoprette den til original med en svejsning.

Når du smider åbne potter på sætter du bare en O2 sonde eliminator på hvis du gerne vil have koblet den fra.

X2

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: afskæring af rør før eller efter lambda.
« Svar #3 Dato: August 08, 2008, 02:01:28 pm »
Lambda sonden er da ikke op 650'erne før K7 modellen? Eller tager jeg fejl der?
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: afskæring af rør før eller efter lambda.
« Svar #4 Dato: August 08, 2008, 05:23:59 pm »
i dette tilfælde er det en k8, ikke den du ser på billedet til venstre. :angel:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: afskæring af rør før eller efter lambda.
« Svar #5 Dato: August 10, 2008, 12:37:42 pm »
Det kommer an på monteringsforskrifterne der gerne skulle følge med potten... Jeg er ret sikker på at alle potter monteres med et snit EFTER sonden. Således kan man altid genoprette den til original med en svejsning.

Når du smider åbne potter på sætter du bare en O2 sonde eliminator på hvis du gerne vil have koblet den fra.

Min mekker har pillet min lambdasonde ud og sat en bolt i i stedet for. Jeg kan nu se at den ser ud til måske at være på vej til at ruste (bolten).
Sådan en O2 sonde eliminator, hva er det helt præcist. Vil jeg kunne sætte min sonde i igen og så bare montere sådan en eliminator, i stedet for det der bolt-pjat mekkeren har lavet ?

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: afskæring af rør før eller efter lambda.
« Svar #6 Dato: August 10, 2008, 01:28:06 pm »
Det kommer an på monteringsforskrifterne der gerne skulle følge med potten... Jeg er ret sikker på at alle potter monteres med et snit EFTER sonden. Således kan man altid genoprette den til original med en svejsning.

Når du smider åbne potter på sætter du bare en O2 sonde eliminator på hvis du gerne vil have koblet den fra.

Min mekker har pillet min lambdasonde ud og sat en bolt i i stedet for. Jeg kan nu se at den ser ud til måske at være på vej til at ruste (bolten).
Sådan en O2 sonde eliminator, hva er det helt præcist. Vil jeg kunne sætte min sonde i igen og så bare montere sådan en eliminator, i stedet for det der bolt-pjat mekkeren har lavet ?

Eliminatoren ser således ud...

Det er sådan set bare en lille modstand som melder en konstant værdi til ECU'en om at alt er ok. Dette for at undgå at ECU'en begynder at modarbejde PowerCommanderen når den i nogle situationer giver motoren en mængde brændstof som måske ikke er helt er i overensstemmelse med EURO-emissionsstandarderne  :angel: Af netop denne årsag er det VIGTIGT at man gør noget ved lambda sonden.

Din mekaniker har sikkert gjort et eller andet ved ledningsnettet for at undgå at ECU'en melder en fejl over at den ikke får signal fra sonden. Du bør spørge ham for at være sikker!

Det med bolten er hvad man normalt gør når man fjerner sonden. jeg fik min med hjem i en fin plasticpose. Jeg er dog ret sikker på at min bolt er rustfri. Kan du ikke bar købe en anden bolt?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: afskæring af rør før eller efter lambda.
« Svar #7 Dato: August 10, 2008, 09:59:21 pm »

Eliminatoren ser således ud...

Det er sådan set bare en lille modstand som melder en konstant værdi til ECU'en om at alt er ok. Dette for at undgå at ECU'en begynder at modarbejde PowerCommanderen når den i nogle situationer giver motoren en mængde brændstof som måske ikke er helt er i overensstemmelse med EURO-emissionsstandarderne  :angel: Af netop denne årsag er det VIGTIGT at man gør noget ved lambda sonden.

Din mekaniker har sikkert gjort et eller andet ved ledningsnettet for at undgå at ECU'en melder en fejl over at den ikke får signal fra sonden. Du bør spørge ham for at være sikker!

Det med bolten er hvad man normalt gør når man fjerner sonden. jeg fik min med hjem i en fin plasticpose. Jeg er dog ret sikker på at min bolt er rustfri. Kan du ikke bar købe en anden bolt?

Jeg fik også min sonde med hjem, ja så har han jo nok allerede gjort et eller andet. Jo jeg tjekker lige om den er rustfri, for at være sikker, hvis ikke, så skifter jeg den. Tak for det :D