Forfatter Emne: affjedring  (Læst 3767 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

norton

  • Gæst
affjedring
« Dato: Oktober 11, 2007, 07:52:25 pm »
Hej alle sammen jeg har et problem med min maskine når jeg lægger mig ud i sving så føles det som bagenden skrider ud og det er jo ret ubehaligt.Er der nogen af jer der har været ude for det samme.Er det de originale fjedre eller dæk der kan være problemet,Hvad siger i.Mvh norton :o :o

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: affjedring
« Svar #1 Dato: Oktober 11, 2007, 07:56:28 pm »
hvad dæk er det der er på den
   

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: affjedring
« Svar #2 Dato: Oktober 11, 2007, 08:00:44 pm »
hvad dæk er det der er på den

Skal der dæk på???  :D
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

norton

  • Gæst
Re: affjedring
« Svar #3 Dato: Oktober 11, 2007, 08:17:48 pm »

Mit bagdæk hedder michelin piloe sport

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: affjedring
« Svar #4 Dato: Oktober 11, 2007, 09:23:05 pm »
sker det lige inden svinget , evt ved opbremsning?  bremser du i svinget, accellererer du i svinget, kører du med neutral gas rundt ? hvornår sker det ? 

norton

  • Gæst
Re: affjedring
« Svar #5 Dato: Oktober 11, 2007, 09:41:37 pm »
 jeg bremser altid let med forbremsen inden jeg går ind i svinget,men slipper den igen når jeg går ind i selve svinget og accelererer så ud af svinget igen.jeg vejer ca 102kg og jeg læner mig ind over spejlet når jeg lægger mig ud.Kan det være pga vægten at jeg simpelhen er for tung.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: affjedring
« Svar #6 Dato: Oktober 11, 2007, 10:33:51 pm »
jeg bremser altid let med forbremsen inden jeg går ind i svinget,men slipper den igen når jeg går ind i selve svinget og accelererer så ud af svinget igen.jeg vejer ca 102kg og jeg læner mig ind over spejlet når jeg lægger mig ud.Kan det være pga vægten at jeg simpelhen er for tung.

du har stadig ikke fortalt "hvornår" du føler den skrider for dig..  :mrgreen:

det kan altså skyldes temperaturen hvis det er noget du er begyndt opleve fornylig.. det er svært at få varme i dækkene efterhånden.
« Senest Redigeret: Oktober 11, 2007, 10:38:18 pm af Luske »

norton

  • Gæst
Re: affjedring
« Svar #7 Dato: Oktober 12, 2007, 07:15:02 am »
ja jeg ved godt at den er svær,men har været ude for det både når det er varmt eller koldt og det er som regl i skarpe sving.Men generelt synes jeg at den er meget levende og følsom i bagenden også ved motorvejs kørsel.Norton

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: affjedring
« Svar #8 Dato: Oktober 12, 2007, 08:15:55 am »
Jeg havde præcis samme fornemmelse, og er selv i samme vægtklasse. Tror det er affjedringen der er indstillet til en japansk dværg, hvis du har ferme fingre (modsat mig) kan du justere en del på affjedringen.

Jeg tog konsekvensen af mine defekte småfede Anna&Lotte fingre og fik Alex MC til at smide nye hyperprofjedre i og et par Pirelli Super Corsa på, det har forvandlet cyklen fuldstændigt, oplever det aldrig mere, selv om jeg trykker hårdt til den ud af kurven.

Gør det samme, og jeg garanterer du ikke fortryder det. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

Damage

  • Gæst
Re: affjedring
« Svar #9 Dato: Oktober 12, 2007, 08:24:16 am »
Hej alle sammen jeg har et problem med min maskine når jeg lægger mig ud i sving så føles det som bagenden skrider ud og det er jo ret ubehaligt.Er der nogen af jer der har været ude for det samme.Er det de originale fjedre eller dæk der kan være problemet,Hvad siger i.Mvh norton :o :o

Jeg kan godt forstå det du skriver, jeg havde lidt det samme problem (jeg vejer 70 kg). Jeg synes også at SV´eren var meget urolig når man kørte stærkt med den (170+) og jeg har ikke tillid til en maskine som opfører sig sådan. Jeg brugte også meget tid på at indstille affjedringen/dæmpere men det blev aldrig rigtigt godt.

Jeg skiftede mine fjedre for og bag til Hyperpro progressive fjedre...og jeg lover dig at SV´eren bliver en helt anden at kører på, det er de bedste penge jeg har brugt på min SV´er. Ingen uro ved sving, høj hastighed og bedre kontrol med maskinen når man bremser. Jeg kan klart anbefale de fjedre.  :thumbsup:


steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: affjedring
« Svar #10 Dato: Oktober 12, 2007, 08:32:42 am »
Det lyder som et velkendt SV1000S problem

Jeg venter spændt på en kommentar fra GD  :innocent:
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

norton

  • Gæst
Re: affjedring
« Svar #11 Dato: Oktober 12, 2007, 08:40:23 am »
Er glad for at høre at der er andre der har samme problem så jeg ikke føler mig helt åndsvag.og er fuldstændig enig i at man mister lidt af tiliden til maskinen.Jeg ringer straks til Alex og får en samlet pris på noget andet afjedring.God weekend til alle.Mvh norton :) :)

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: affjedring
« Svar #12 Dato: Oktober 12, 2007, 10:04:49 am »
Er glad for at høre at der er andre der har samme problem så jeg ikke føler mig helt åndsvag.og er fuldstændig enig i at man mister lidt af tiliden til maskinen.Jeg ringer straks til Alex og får en samlet pris på noget andet afjedring.God weekend til alle.Mvh norton :) :)

En rigtig go idé ! Du vil ikke fortryde. Affjedringen på SV'erne er ikke den bedste i verden ...  :wink:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: affjedring
« Svar #13 Dato: Oktober 12, 2007, 10:44:20 am »
Det lyder som et super spændende projekt.

Skriv lige hvad den samlede pris bliver, så man kan gå igang med at spise havregryn og drikke vand, så der bliver råd til at lave SVinet om til en ducati killer.  :twisted:

Jeg troede ellers lige jeg var ved at nå målet med hævet bagende, kåbe, sort vindskærm, egosæde, Xenon og meget mere. Men man bliver sgu nok aldrig færdig.  :mrgreen:

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: affjedring
« Svar #14 Dato: Oktober 12, 2007, 11:19:19 am »
Jeg havde præcis de samme problemer med woblen osv. Det er bagfjederen den er helt galt med, forgaflen KAN godt sættes op så den virker.
Jeg skiftede til Hyperpro af to omgange (af ren nysgerrighed), og det var klart bagfjederen der gav den største forbedring.

Hyperpro fjederkit VIRKER. (havde man da bare vidst det da man købte maskinen  :brok:)

GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir