Forfatter Emne: Affjedring+dæk eller PCIII+filter+rulning?  (Læst 4788 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Affjedring+dæk eller PCIII+filter+rulning?
« Svar #15 Dato: November 21, 2007, 11:23:52 am »
Det ser godt ud, alt det der opgraderingshalløj........ men de tar sig også betalt for det  :dead:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Affjedring+dæk eller PCIII+filter+rulning?
« Svar #16 Dato: November 21, 2007, 02:16:15 pm »
Du kan også bare hæve bagenden lidt i første omgang det giver nogle lidt sjovere køreregenskaber og såden nogle løftere koster vi kun 400 kr. og kan selv montere dem, hvis du er lidt finger nem. Der var en tråd for én måned siden med en som solgte nogen til en 6½ mener jeg. Han kaldte dem kødben?! :huh:

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Affjedring+dæk eller PCIII+filter+rulning?
« Svar #17 Dato: November 21, 2007, 02:32:26 pm »
Du kan også bare hæve bagenden lidt i første omgang det giver nogle lidt sjovere køreregenskaber og såden nogle løftere koster vi kun 400 kr. og kan selv montere dem, hvis du er lidt finger nem. Der var en tråd for én måned siden med en som solgte nogen til en 6½ mener jeg. Han kaldte dem kødben?! :huh:

/Ole J.

Han kan også bare sænke forenden.
Det giver stort set det samme og koster gratis  :wink:

Men det ændrer jo ikke på at affjedringen stadig er uoptimal.  :?
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Blinklys

  • Gæst
Re: Affjedring+dæk eller PCIII+filter+rulning?
« Svar #18 Dato: November 21, 2007, 11:14:43 pm »
Jeg er ikke ude efter det helt racer-vilde, så fancy bagdæmpere og den slags er nok lidt overkill til mig. Jeg tror det bliver noget med nogle bedre fjedre til at starte på :)

Jeg har overvejet nogle kortere kødben også - nok primært for syns skyld, da jeg godt kan li' en hævet bagende, men lidt kvikkere styreegenskaber ville nu også være cool. Jeg er bare lidt betænkelig ved det, da jeg er lidt bange for at styringen vil blive for vild decideret ubehagelig. De kits jeg har set rundt omkring hæver den som regel cirka 3 cm, og jeg ved ikke hvor stor en effekt det har på styringen...

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: Affjedring+dæk eller PCIII+filter+rulning?
« Svar #19 Dato: November 21, 2007, 11:37:42 pm »
Jeg har startet med at smide et par andre fjedre i foran.. det var simpelthen hvad jeg syntes hvad der var fornuftigts.. det anden kan vente når der engang bliver luft til det i min presset økonomi.
Cyklen føles ihvertfald 10.000,- dyrer... det kan klart anbefales.
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Affjedring+dæk eller PCIII+filter+rulning?
« Svar #20 Dato: November 22, 2007, 08:15:20 am »
Jeg er ikke ude efter det helt racer-vilde, så fancy bagdæmpere og den slags er nok lidt overkill til mig. Jeg tror det bliver noget med nogle bedre fjedre til at starte på :)

Jeg har overvejet nogle kortere kødben også - nok primært for syns skyld, da jeg godt kan li' en hævet bagende, men lidt kvikkere styreegenskaber ville nu også være cool. Jeg er bare lidt betænkelig ved det, da jeg er lidt bange for at styringen vil blive for vild decideret ubehagelig. De kits jeg har set rundt omkring hæver den som regel cirka 3 cm, og jeg ved ikke hvor stor en effekt det har på styringen...

Du kan jo også gå på jagt efter en GIXX'er 600 forgaffel. Den er fuld justerbar og kan helt sikkert købes billigt ( alle GIXX'ere skal jo have USD forgaffel ).

Hvis du er ude efter lidt kvikkere styring kan du med fordel også skifte dæk til et mere spids dæk-profil. Jeg kører med Metzeler Sportec M-1 og de er ret spidse.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

jeppe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
Re: Affjedring+dæk eller PCIII+filter+rulning?
« Svar #21 Dato: November 23, 2007, 10:24:53 am »
jeg ville nu vælge et hyper-pro kit.det virker rigtig godt til prisen og hvis den er lidt som en sv1000s gør det altså under værker at få en anden fjeder på bag i og hvis du vil ofre lidt mere på den så køb en ordenlig bagdæmper til den

det var så min mening
mvh
jeppe
SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre

Blinklys

  • Gæst
Re: Affjedring+dæk eller PCIII+filter+rulning?
« Svar #22 Dato: November 27, 2007, 11:27:07 pm »
Er det egentlig noget der er til at ordne selv at skifte fjedrene? I følge manualen ser det egentlig ikke voldsomt kompliceret ud - men en del tidkrævende da der er en del der skal skilles ad = koster sikkert en formue at få gjort på værkstedet :dead: Selvom jeg selv har skiftet styr + nogle andre stumper (vældig stolt :mrgreen:), så er jeg ikke helt sikker nok på mig selv til at ville pille ved cyklens affjedring på egen hånd. Men hvis man nu kunne finde en lokal ninja (eventuelt sammen med nogle andre der også ville skifte fjedre), der kunne være med på sidelinjen, så kunne det være spændende at udføre selv, og lære noget om cyklen samtidig :D

Men måske er det bedst at få gjort på værkstedet dunno?

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Affjedring+dæk eller PCIII+filter+rulning?
« Svar #23 Dato: November 28, 2007, 03:40:49 pm »
Er det egentlig noget der er til at ordne selv at skifte fjedrene? I følge manualen ser det egentlig ikke voldsomt kompliceret ud - men en del tidkrævende da der er en del der skal skilles ad = koster sikkert en formue at få gjort på værkstedet :dead: Selvom jeg selv har skiftet styr + nogle andre stumper (vældig stolt :mrgreen:), så er jeg ikke helt sikker nok på mig selv til at ville pille ved cyklens affjedring på egen hånd. Men hvis man nu kunne finde en lokal ninja (eventuelt sammen med nogle andre der også ville skifte fjedre), der kunne være med på sidelinjen, så kunne det være spændende at udføre selv, og lære noget om cyklen samtidig :D

Men måske er det bedst at få gjort på værkstedet dunno?
Jeg mener at Moolex har lavet en guide med billeder til, som du måske kan bruge. Den skulle vist gerne ligge inde under Guider...

EDIT: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4974.0 Kan dog se at billederne er blevet fjernet desværre...
« Senest Redigeret: November 28, 2007, 03:44:04 pm af Razz S »
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Affjedring+dæk eller PCIII+filter+rulning?
« Svar #24 Dato: November 29, 2007, 10:41:58 am »
Er det egentlig noget der er til at ordne selv at skifte fjedrene? I følge manualen ser det egentlig ikke voldsomt kompliceret ud - men en del tidkrævende da der er en del der skal skilles ad = koster sikkert en formue at få gjort på værkstedet :dead: Selvom jeg selv har skiftet styr + nogle andre stumper (vældig stolt :mrgreen:), så er jeg ikke helt sikker nok på mig selv til at ville pille ved cyklens affjedring på egen hånd. Men hvis man nu kunne finde en lokal ninja (eventuelt sammen med nogle andre der også ville skifte fjedre), der kunne være med på sidelinjen, så kunne det være spændende at udføre selv, og lære noget om cyklen samtidig :D

Men måske er det bedst at få gjort på værkstedet dunno?

Det er nemt på 650'eren:
Bare af med toppen på gaffelbenet, ud med fjederen og i med den nye.
Det kræver dog en kronrørsløfter eller andet "arrangement" til at holde mc'en oppe så der ikke er pres på forgaflen.

Hvis du også vil skifte olien samtidig, er det dog nemmest at tage hele gaffelbenet af, så du kan vende bunden i vejret på det og hælde den gamle olie ud.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)