Forfatter Emne: Kø kørsel  (Læst 2184 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Kø kørsel
« Dato: April 20, 2011, 11:32:04 am »
Hvorfor har politiet ikke selv styr på dette? Nogen siger det er ok mens andre siger det må man ikke og uddeler et klip.

http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=2175

Hvis bare der havde været en konkret udtalelse fra Københavns Politi i artiklen fremfor "de siger det er ok" så kunne man jo printe den ud og vise frem hvis man blev stoppet.
GSX-R 600 K7

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Kø kørsel
« Svar #1 Dato: April 20, 2011, 12:21:47 pm »
Min kørelære sagde bare jeg altid skulle vælge yderste kørebane, for så undgik man en overhaling inden om..

Men fin artikel, kunne dog godt bruge en konkret udtalelse fra politiet som du siger..
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: Kø kørsel
« Svar #2 Dato: April 20, 2011, 01:31:50 pm »
En motorcykel skal opføre sig som en bil i trafikken. Derfor er de kreative forbikørsler ikke lovlige. Om politiet så gør noget ved det, er en helt anden sag. Jeg kører op mellem bilerne hver eneste gang der er bare 2 biler der holder for rødt. Og jeg blev da lige stoppet den anden dag.

Jeg kommer kørende op til et lyskryds, mellem bilerne, da jeg når til stoplinjen, laver jeg en stoppie, så baghjulet lætter lidt over ½ meter. (ish) - det ser en politibil der holder forest i en anden del af krydset, og da jeg så får grønt, kører de over og stopper mig. Han siger at det var da en voldsom opbremsning jeg fik lavet der, hvortil jeg så siger, at ja, sådan kan det gå når man først ser at det er rødt, sent. Han smiler, napper mit kørekort med tilbage i bilen, 20 sek senere, "hav en god dag hr." - ok, bai. Wrooom.

Ingen kommentar mht. at jeg var mellem bilerne.

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Kø kørsel
« Svar #3 Dato: April 20, 2011, 02:29:38 pm »
Men fin artikel, kunne dog godt bruge en konkret udtalelse fra politiet som du siger..
[/quote] ja det kunne være rart ;-)
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

T-MAS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Sv: Kø kørsel
« Svar #4 Dato: April 20, 2011, 08:57:12 pm »
Haldo... Du får sgu lige en  :respekt: herfra  :mrgreen:
Mvh Thomas :-)

Peugoet Speedfight 45 km/T :-D
Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Sv: Kø kørsel
« Svar #5 Dato: April 23, 2011, 08:39:18 pm »
altså,,, syns sku heller ikk det gir mening... nu må billederne være i tæt trafik ved de ilustrations billeder der er i artiklen. for så vidt jeg ved må man ikk overhæle venstre om,, (som det også skrives) men det gøres der jo på begge demonstrationer... bilerne er i bevægelse. men det er da kun vd kø dannelse vi kan snakke om disse regler.... kommer lie fra Cairo hvor jeg tilbragte sidste uge... og der kan man snakke om trafik,, det er så latterligt. kbh i tæt trafik og gang det med 5. så nok 3000 mcister og 3 af dem havde hjælm på. der er ingen regler i trafikken, folk køre bare.. kan så også ses på deres biler. og så bruger de hornet heletiden. nå men dejligt at være hjemme i dk igen,,, men for at komme tilbage til det andet der.. så kan man jo bare ta det i retten... hvis man ikk er enig med Hr :police:
Dennis

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: Kø kørsel
« Svar #6 Dato: April 23, 2011, 09:01:11 pm »
for så vidt jeg ved må man ikk overhæle venstre om,, (som det også skrives) men det gøres der jo på begge demonstrationer...
Jo, tvært i mod. Der SKAL overhales venstre om, men der står intet i færdselsloven om at det skal foregå i en anden vognbane.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).