Forfatter Emne: mit lille styrt på knutten  (Læst 20848 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: mit lille styrt på knutten
« Svar #15 Dato: Juli 23, 2011, 08:09:21 am »
Hvis man vil køre ræs, så holder man elastikken mellem max moment og max heste HELE tiden.
Ellers vinder man ikke...

Kører du selv??   :huh:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

pedersen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: mit lille styrt på knutten
« Svar #16 Dato: Juli 24, 2011, 10:12:49 am »
Havde du tænkt dig at Bo skulle smide den i 1 gear???  :huh:

Nu trækker en ny GSXR1000 som er gearet rigeligt i 2 gear fra lave omdr. så hvis den bliver mast ned i 1 så tror jeg nu nok at Bo var blevet kastet af tidligere i klippet.  :lmao:
,

x2  :innocent:    den blir lige vild nok i første .  ville nok hjælpe en del hvis jeg fik sat affjerdingen ordenligt op .og jeg kører ikke for at skulle bevise noget men for at ha det sjovt . kører kun ca 3 bane dage om året 

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: mit lille styrt på knutten
« Svar #17 Dato: Juli 24, 2011, 10:23:15 am »
jeg kører ikke for at skulle bevise noget men for at ha det sjovt.
Det er vi heldigvis en del herinde som er enige med dig i, at vi så forbedre os hver gang vi er afsted er jo så bare en gode.  :evil:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

claus 1000 exmc

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 361
    • www.exterminators.dk
Sv: mit lille styrt på knutten
« Svar #18 Dato: Juli 25, 2011, 01:56:39 am »
sådan som jeg lige ser det er der vel 2 steder på knutten hvor en 1000 vil have behov for at bruge mere end 2 gearet.
 Sperik gider du ikke komme og give os andre en lektion, i hvordan man bruger gearne optimalt, til at bremse med, for der er vist et eller andet jeg har misforstået, ved fordelen ved at motorbremse med en cykel der har slipper kobling, for der er jeg så vidt jeg ved netop ikke, afhængig af at man rammer området mellem moment og heste, eller nnnåååååå NEJ, det er du jo ikke alligevel for det er jo det område hvor cyklen skal arbejde i når den trækker, ved motorbremsen bruger man jo netop de lave omdr hvor der er mindst træk og størst modstand i motoren til at bremse med, så Sperik jeg tror MÅSKE at du skal læse lidt på lektierne inden du udtaler dig..

og uanset hvad så går vi vel alle efter den helt store 1 plads, at vi kan komme hjem på job mandag morgen.... 
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

 how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.
 
Bane : noget Kawaski

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: mit lille styrt på knutten
« Svar #19 Dato: Juli 25, 2011, 09:49:16 am »

Hvis man vil køre ræs, så holder man elastikken mellem max moment og max heste HELE tiden.
Ellers vinder man ikke...

Hvad Bo gør og hvilket gear han vælger er jeg ikke herre over, men du/i forstår nu nok hvad jeg mener alligevel.

Og engang imellem smider man dyret ved et uheld - enten har man lavet en bette fejl, eller osse har man strammet elastikken en anelse for hårdt  :thumbsup:

Check selv videoen en ekstra gang, og hvis der havde været racelogger på, så havde den såmænd osse skældt ham ud ! - man kan vel stadig lære af sine fejl, ikk ???

Hold da op .. forummet har fået en ny Rossi  :D


Syntes Pedersen (Bo) gør det ganske fint..  max drejningsmoment på en gixxer 1000 ligger ved 9000 omdr./min.
Og en nedgearet gixxer 1000, tager fanme fat !! .  prøv at lægge mærke til hvor hurtigt den tager omdrejninger i 2. gear på vej ud på langsiden, og så tænk lige inde i dig selv, hvor meget mon 1000'eren "tøver" fra 6000 omdr./min i 2. gear..  ???  (jeg kan hjælpe dig lidt her: du bør tænke:  Den tøver stortset ikke, men trækker jævnt og kontrolleret - og jævnt og kontrolleret det er det man gerne vil have når man skal accellere ud af et sving, med god nedlægning på cyklen).

Ved ikke helt om dine udtalelser bare er kommet lidt forkert ud eller hvordan..  Men hvis du har nogle teknikker og skills på banen, så skal du da komme med på nogle af de trackdays vi kører. Vi er en del herinde der har MEGET spas ud af vores ture.  Så kom da med på banen - Måske vi kan få en guided tur rundt på banen af dig  :D
« Senest Redigeret: Juli 25, 2011, 09:52:46 am af Luske »

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: mit lille styrt på knutten
« Svar #20 Dato: Juli 25, 2011, 10:38:38 am »
Hovhovhov godt ord igen...

Nu ikke for meget MCG stemning gutter. Lad nu Sperik forklare hvad han ved inden han bliver sablet ned.

Jeg er ikke enig med Sperik, men er stadig novise på området i forhold til andre, så jeg er åben overfor nye køreteknikker.
« Senest Redigeret: Juli 25, 2011, 10:41:05 am af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: mit lille styrt på knutten
« Svar #21 Dato: Juli 25, 2011, 12:42:41 pm »

Jeg er ikke enig med Sperik, men er stadig novise på området i forhold til andre, så jeg er åben overfor nye køreteknikker.

netop min pointe..   vi vil meget gerne lære at køre hurtigere allesammen

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: mit lille styrt på knutten
« Svar #22 Dato: Juli 25, 2011, 03:29:47 pm »
 :lmao: :lmao: :lmao:
Danmarks hyggeligste forum - så lange man ikke prøver at rette på en af "the boys"...  :whipped: :lmao: :lmao:

Har hverken prøvet knutten eller en Kilo Gixxer, men forstår UDEMÆRKET hvor Sperik vil hen, bortset fra langsiden og et par sving efter er det ikke meget den render over de 10.000 rpm. - og derfra er stadig et stykke til det røde felt.  :grin:

Og man høre ofte at, stort set, jo flere omdrejninger, jo bedre moment, højere fart og bedre omgangstider.
Men mon ikke sådan en Kilomaskine har moment nok i forvejen til at trække op i fart, fra lidt lavere omdrejninger også.
Der ser i hvert fald ud til der er lidt fart på og der kommer nogle overhalinger - så mon ikke det egentlig trods alt går rimelig okay?  :innocent:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: mit lille styrt på knutten
« Svar #23 Dato: Juli 25, 2011, 07:56:53 pm »
mit fordæk var godt slidt . havde en go kant ud over dækket  :lol: har taget svinget noget hurtigere dagen før .så man kan godt sige for meget forbremse/nedlæknig/talent  :orkester:

Hvilke dæk bruger du ?

xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

pedersen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: mit lille styrt på knutten
« Svar #24 Dato: Juli 25, 2011, 08:54:22 pm »
dunlup d211 gp racer s    er ellers glad for dem  [afro|

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: mit lille styrt på knutten
« Svar #25 Dato: Juli 25, 2011, 10:01:23 pm »
dunlup d211 gp racer s    er ellers glad for dem  [afro|

Bruger de samme dæk ... De bedste jeg har prøvet til dato !
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: mit lille styrt på knutten
« Svar #26 Dato: Juli 27, 2011, 09:55:16 am »
:lmao: :lmao: :lmao:
Danmarks hyggeligste forum - så lange man ikke prøver at rette på en af "the boys"...  :whipped: :lmao: :lmao:

Nemlig - men du skal ikke undre dig - Claus er bare ikke bedre end det til at formulere sig verbalt.....
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

claus 1000 exmc

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 361
    • www.exterminators.dk
Sv: mit lille styrt på knutten
« Svar #27 Dato: Juli 27, 2011, 01:48:34 pm »
:lmao: :lmao: :lmao:
Danmarks hyggeligste forum - så lange man ikke prøver at rette på en af "the boys"...  :whipped: :lmao: :lmao:

Nemlig - men du skal ikke undre dig - Claus er bare ikke bedre end det til at formulere sig verbalt.....

UNDSKYLD SPAM !!!!!!!!

Pas nu på Jesper, mindes at der var noget  med at der blev lavet en tråd her inde som det kun var du og jeg der kunne skrive i, og så vidt jeg ved er den tåd blevet slettet efter at DU skrev til en Admin om at du ikke længere syntes det var sjovt, og at du ikke kunne svare fra dig Jesper, tror måske ikke lige du er den rette til at bestride mine verbale, evner.

jeg magter da i det mindste at omsætte det mennesker de siger til mig fra teori til praksis, imodsætning til dig, ydre mere har jeg en teknisk viden samt jeg ikke er et lille pivedyr der, der skriver PM til den jeg skriver med på et forum eller til de forskellige Admins der er her inde Jesper.

såå som jeg ser det har du hverken tjent eller fortjent retten til at udtale dig.

Hvad angår min respons i det her enme så ser jeg ikke at Pedersen ( som jeg i øvrigt ikke ved hvem er lige på stående fod ) gør noget forkert da han styrter ud over det måske går for stærkt iforhold til egne evner, dæk slid osv, hvilke jeg ikke kan og vil udtale mig om.

men det jeg skrev var at hvis man udtaler sig om noget teknisk omkring at køre bane, ville det nok være en meget god ide at man har belæg samt styr på hvad det faktisk er man skriver, og Sperik skriver at det er vigtigt at holde motor omdr i området mellem max moment og max HP, det er da også rigtigt nok når man vil have motoren til at yde trække eller hvad fanden man nu kalder det, men det er på ingen måde rigtigt hvis man vil bruge motoren til at bremse med, der er det netop med at afstemme den fremad rettet energi, til det gear hvor den bremser mest, ud fra at bagdækket ikke ret gerne skulle slippe, samt at man bremser nok mens man ikke mister, for meget momentum ind og igennem svinget.

Men Jepser det er jo ikke noget du ved fantastisk meget om, eftersom der er små piger med minimum bane erfaring der køre rundt om dig i cirkler på deres gamle 400 ccm.
 
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

 how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.
 
Bane : noget Kawaski

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: mit lille styrt på knutten
« Svar #28 Dato: Juli 28, 2011, 07:03:27 am »
Tak for endnu et behageligt svar Claus.

PS. Ja, jeg skrev til Jannik at han skulle slette den tråd, men inden da havde 2admins og 1anden skrevet at de også synes at du er en højtråbende idiot
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: mit lille styrt på knutten
« Svar #29 Dato: Juli 28, 2011, 10:02:31 am »
Kan i to tøser ikke tage det der over "Privat Besked"?
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!