Forfatter Emne: 1000 km service og garanti  (Læst 2623 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Peder-Dingo

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 11
1000 km service og garanti
« Dato: Juli 25, 2008, 07:34:07 am »
Hey allesammen, fik jo min grisling for snart 14 dage siden og har kørt 900 km. har først tid til service d. 8 august! hos Allans i Hillerød, har prøvet enghave for en uge siden men de har lige så travlt. Jeg ved godt at den SKAL til autoriseret værksted, latterligt nok når det kun er en efterspænding og olieskift som enhvert menneske næsten kan finde ud af.. Men det egentlige spørgsmål er om jeg skal få den serviceret hos Alex mc i fredensborg, som har tid på onsdag. Hvad er jeres erfaring med jeres nye motorcykler ? er der meget / dyre ting der skal reklameres inden for de 2 år der er garanti på, og hvor meget går folk op i det når jeg engang skal sælge grislingen ???
Booh-Yah!

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: 1000 km service og garanti
« Svar #1 Dato: Juli 25, 2008, 09:16:33 am »
Jeg vil kun svare på den del med videresalg..

Hvis jeg skal ud og købe en bike, så er jeg ligeglad om det er et Authoriseret værksted eller dig selv der har skruet - kan du fremvise at du har indkøbt olie/filter osv på nogle datoer der svarer til de km cyklen burde have kørt - ja så er den fin med mig..

Om der kommer dyre reperationer inden for de første 2 år er jo svært at svare på - men det vil
da være surt hvis garantien ikke dækker din smadrede motor - blot fordi at du har fået den serviceret et andet sted..?

Alex-MC kan jeg generelt kun snakke godt om!!
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Dakota

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Re: 1000 km service og garanti
« Svar #2 Dato: Juli 25, 2008, 04:15:00 pm »
Jeg ville kun købe en cykel med fuld servicebog, så jeg synes klart du skal få det gjort ved førstkommende lejlighed.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: 1000 km service og garanti
« Svar #3 Dato: Juli 25, 2008, 05:38:52 pm »
Jeg ville kun købe en cykel med fuld servicebog, så jeg synes klart du skal få det gjort ved førstkommende lejlighed.

Du ville ikke købe en bike som havde fået lavet "hjemme-service" - altså hvor der skrives ned hvad der er lavet og ved hvillket antal km ? - samt fakturaer på reservedelene..?

- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Peder-Dingo

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 11
Re: 1000 km service og garanti
« Svar #4 Dato: Juli 27, 2008, 10:24:32 am »
Okay, en lille update.. Er selv mekaniker og snakkede med en ejendoms inspektør der er ansat hos os som ejer 2 mc værksteder. Han siger at efter 05 gælder de samme regler for mc som for biler ved service.. Dengang blev det jo lovligt for et sted som fks. Automester at servicere alle bilmærker, og så kunne man samtidig beholde sin garanti på vognen. Vores ejendoms inspektør siger det samme gælder mc, men at der ik står noget om det i service bogen, og hvis importøren ikke vil godtage en reklamation når cyklen har været på "et andet" værksted så kan man gå til anke nævnet med det, og vinde.. Det er i hvert fald teorien.
Booh-Yah!

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: 1000 km service og garanti
« Svar #5 Dato: Juli 27, 2008, 11:55:12 am »
Okay, en lille update.. Er selv mekaniker og snakkede med en ejendoms inspektør der er ansat hos os som ejer 2 mc værksteder. Han siger at efter 05 gælder de samme regler for mc som for biler ved service.. Dengang blev det jo lovligt for et sted som fks. Automester at servicere alle bilmærker, og så kunne man samtidig beholde sin garanti på vognen. Vores ejendoms inspektør siger det samme gælder mc, men at der ik står noget om det i service bogen, og hvis importøren ikke vil godtage en reklamation når cyklen har været på "et andet" værksted så kan man gå til anke nævnet med det, og vinde.. Det er i hvert fald teorien.

Ja du vinder, hvis det værksted du har brugt, 100% overholder alle foreskrifter fra importøren, og kan bevise det. I teorien skulle det ikke være så svært, men i praksis kan der være lidt hurdler.
Jeg ville selv bruge den autoriserede imens garantien dækker, derefter ville jeg ikke bekymre mig, andet end om det er et sted jeg stoler på. Hvilket gerne vil sige min egen garage.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: 1000 km service og garanti
« Svar #6 Dato: Juli 28, 2008, 12:33:03 pm »
Nu er der heller ikke så mange forskellige måder at skifte olie på :)

En importør ville vel primært se på om service intervallerne er overholdt - og om den olie eller de dele der er brugt er det der anbefales i en servicebog/service manual.

Disse ting burde ethvert værksted med  :respekt: for sig selv vide - og leve efter ;)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Dakota

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Re: 1000 km service og garanti
« Svar #7 Dato: August 01, 2008, 04:38:53 pm »
Jeg ville kun købe en cykel med fuld servicebog, så jeg synes klart du skal få det gjort ved førstkommende lejlighed.

Du ville ikke købe en bike som havde fået lavet "hjemme-service" - altså hvor der skrives ned hvad der er lavet og ved hvillket antal km ? - samt fakturaer på reservedelene..?


Well, det er ikke fordi jeg ikke har tiltro til dine evner. Men hvis jeg stod overfor en fremmed gut der sagde han havde lavet det hele selv, så skulle han sgu' være en god sælger hvis han skulle overbevise mig om at han havde gjort det forsvarligt/korrekt.

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: 1000 km service og garanti
« Svar #8 Dato: August 01, 2008, 05:40:02 pm »
Jeg har snart set så meget klamp fra værksteder og forhandlere at hvis det ikke var et værksted jeg personligt kendte og stolede på, så vil jeg hellere købe en cykel der har været hjemme serviceret af en der ved hvad han laver. Ejeren har trodsalt oftest et tættere forhold til sin cykel og et ønske om at den er velfungerende end et værksted.

Personligt har jeg brugt en blanding, enghave til de 2 første services for at være dækket ind hvis der skulle være problemer i starten, derefter en lokal mekaniker jeg stoler på blandet med mig selv, jeg ser ingen grund til at betale værkstedspris for f.eks at få skiftet olie.
SV1000S K6 - blå.