Forfatter Emne: Montering af morfars cigartænder  (Læst 18236 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Montering af morfars cigartænder
« Dato: Marts 29, 2006, 07:24:56 pm »
Montering af cigarettænder

Dette er måske ikke så meget en guide som noget der kan være en inspiration.

Indkøbt hos Louis:


Cigarettænderstikdåse - 15 euro - http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10032919
Pose med universalstik (som jeg egentlig havde i forvejen) - 5 euro - http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10032033

Evt. strømtyv eller samlemuffer i stedet for stik. Eller brug loddekolben og noget krympeflex.

Da jeg ønskede at få min mobil/GPS monteret et sted omkring instrumentet i kåben, syntes jeg at en cigarettænder i den omegn ville være en god ide, da jeg på den måde kunne få strøm til mobilen uden alt for meget ledningsfusk.

Jeg havde overvejet at bore det lille hul i plastikken i kåben op, og så placere cigarettænderen der. Det ville sikkert være rigtig pænt, men der var en nemmere løsning - at bruge cigarettænderkittet ovenfor som det var tænkt. Meget handy er der to rør der går ud fra kronrøret, og videre ud i styrkåben, og jeg valgte derfor denne lokation til cigarettænderen og fastgøre den med de to strips.

Da jeg allerede havde skrottet mine positionslys, var det oplagt at benytte ledningerne herfra til cigarettænderen. Måske er der også en fordel i at man så kan sætte knallerten på positionslys for at få strøm i cigarettænderen. Andre ville måske vælge en anden strømkilde. Under alle omstændigheder får man her brug for strømtyven, stikkene, samlemufferne eller loddekolben.

Jeg valgte stikkene. Jeg målte hvor lange ledningerne på cigarettænderen burde være, afkortede ledningerne på cigarettænderen og monterede det medleverede sikringsstik samt sikring på den røde ledning (+). Herefter fik den ene et hun-stik og den anden et han. På ledningerne til det gamle positionslys monterede jeg ligeledes hun og han-stik, og tog hensyn til at sikringen iflg. cigarettænder-vejledningen skal sidde på +. Så blev stikkene sat sammen og nøglen drejet i "spænding" (høhø). Og det virkede selvfølgelig kanon :)

Herefter satte jeg cigarettænderen på plads, og fik strammet strips og klippet dem til.

Job done!

Alt i alt bør det ikke tage mere end en time inkl. fotografering :) Det er en diskret placering af stikket og en virkelig praktisk lille anordning at have. Meget tilfreds med resultatet :)
« Senest Redigeret: Juni 19, 2006, 09:40:51 pm af Smølfen »
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Montering af morfars cigartænder
« Svar #1 Dato: Marts 29, 2006, 11:27:46 pm »
fin beskrivelse.. rart at louis har et helt "kit" til cigar fætteren. Det må jeg se nærmere på, hvis jeg i løbet af sommeren forbarmer mig og får en gps (jeg er en røv til at finde vej !). eller bare gerne vil ha længere mobilos tid på turene

Apuschkin

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Sv: Montering af morfars cigartænder
« Svar #2 Dato: December 11, 2009, 02:09:24 pm »
Tak for denne Guide...
Jeg har lavet det på samme måde efter din "opskrift" og det er blevet super godt... Er rigtig glad fro det...
Syntes bare den rykker sig lidt når man sætter ting i stikket, er det noget du har en løsning på ?

Ellers en SUPER guide..! 

grausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
    • Motorcykelgalleriet
Sv: Montering af morfars cigartænder
« Svar #3 Dato: Marts 13, 2010, 12:59:21 pm »
Jeg har købt et ''cigarstik'' i Biltema. Som det fremgår af linket koster dimsen kr. 24.95. Dertil skal lægges en sikringsholder, et par strømtyve/ledninger.
Øhhhh, hvordan pokker indsætter amn et hyperlink?

Stikket er beregnet til både, så det burde være vandtæt.

Jeg har lavet et ø 29 mm hul i den sorte plastdel på kåben.
Som en af de andre skrev, er jeg også håbløs til at finde vej, så jeg leder efter en billig gps. Jeg skal til USA til sommer, så måske køber jeg en derovre.

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: Montering af morfars cigartænder
« Svar #4 Dato: Marts 14, 2010, 11:20:30 am »
Bare en lille advarsel til at købe GPS i USA, min kammerat købte en Garmin derovre sidste år. Endte med at koste ham det samme som herhjemme,  da han skulle købe nye kort, samt en opdatering til noget software.

så bare mere besvær , og ikke den store fordel, udover at han nu også har kort til Nordamerika??
« Senest Redigeret: Marts 14, 2010, 12:20:00 pm af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...

Knegt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 82
Sv: Montering af morfars cigartænder
« Svar #5 Dato: Marts 20, 2010, 11:31:59 pm »
Super guide.... Har lige bestilt sættet hos Louis.

Det bliver lækkert at få lidt mere "gps tid" end det batteriet kan klare....

sebtheil

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 8
Sv: Montering af morfars cigartænder
« Svar #6 Dato: August 04, 2011, 10:34:26 pm »
ja super guide. har længe tænkt tanken. jeg må straks i gang. det ser jo overkommeligt ud.

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Sv: Montering af morfars cigartænder
« Svar #7 Dato: August 17, 2011, 08:19:14 am »
(jeg er en røv til at finde vej !)
Visse vasse - du kan da finde rundkørslen i Helsinge til hver en tid :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Montering af morfars cigartænder
« Svar #8 Dato: August 17, 2011, 11:42:17 am »
(jeg er en røv til at finde vej !)
Visse vasse - du kan da finde rundkørslen i Helsinge til hver en tid :)

Ja og uanset hvor du skal hen.  :lmao:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing