Forfatter Emne: Førstegangskøb  (Læst 15716 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Førstegangskøb
« Dato: December 27, 2011, 05:45:18 pm »
Hej, jeg ved ikke lige om det her er den rigtige kategori, men nu blev det her.
Jeg er 25 og tager MC kort her til marts, er tilmeldt. Jeg har læst lidt rundt omkring og kigget på alle mulige cykler og jeg er faldet for SV650S :)

Og så fandt jeg det her fine forum, og så er det vel her jeg kan få lidt hjælp på lige netop den MC ? :)

Da jeg er helt ny vil jeg gerne have lidt råd om hvad jeg skal se efter når jeg kigger brugt MC, og mere specifikt på SV650S. Altså er der noget specielt der skal kigges efter på sådan en? Og ja som før nævnt, så det generelle jeg skal se efter...

De ligger jo spredt godt i priserne, fra 30-70.000kr for en brugt, jeg har 40-50.000kr til selve cyklen. Hvad skal jeg gå efter? burde jeg kunne få en cykel med under 20k på tælleren og under 6-7 år i alder? Altså hvad er efter jeres mening muligt at få i det prisniveau?

På forhånd tak :)

Mvh. Nic

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Førstegangskøb
« Svar #1 Dato: December 27, 2011, 06:06:46 pm »
Hej Nic, og velkommen til :-)

Jeg stod selv mellem valget af en SV 650 S og en SV1000 S.

Jeg fik at vide at hvis jeg var til fart skulle jeg vælge en SV 1000 S fra start af. Men er du mere til det sikre, så ville jeg også tage en SV 650 S med ABS.

Hvis du er i tvivl ang forsikring kan jeg anbefale Mondux.dk, der er jeg forsikret til 3800 med fuld kasko, 0 års anciennitet og 25 år gammel.

Held og lykke med valget.
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #2 Dato: December 27, 2011, 08:59:13 pm »
Tak :)

Tja en 1000ccm lyder bare lidt i overkanten, tænker også en 650 er billigere i indkøb, vedligehold og forsikring.

ABS - det er ikke nemt at finde en brugt med ABS til en rimelig pris, så det har ikke første prioritet :)

Jeg skal jo holde budgettet og have en maskine der ikke har kørt vanvittigt mange km..

Dan P

  • Gæst
Sv: Førstegangskøb
« Svar #3 Dato: December 27, 2011, 09:04:49 pm »
Du skal nok mere kigge på cyklens generelle stand end km tallet.
Evt alliere dig med en kammerat der kender lidt til de 2 hjulede...

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Førstegangskøb
« Svar #4 Dato: December 28, 2011, 08:28:19 am »
Hej Nic6911,

Godt at komme i gang med kortet. Fedt, kan godt forstå du er til SV, jeg har selv lige købt en SV 650 S her i sommers og er ikke blevet skuffet. Jeg har endnu tilgode at prøve en SV1000 og mener selv der er rigeligt ryk i en 650´er, specielt da jeg også som dig er ny på mc.

Hej Nic, og velkommen til :-)

Hvis du er i tvivl ang forsikring kan jeg anbefale Mondux.dk, der er jeg forsikret til 3800 med fuld kasko, 0 års anciennitet og 25 år gammel.

Held og lykke med valget.
Eller IF.dk, de er også rigtig billige med Suzuki.

Jeg var heldig at finde min cykel til 44,000,- privat, SV 650S, 2007, (ingen ABS) og 26,000 med fuld servicebog. Vær opmærksom på om den har fået lavet 24 k service, da det nemt koster 3-4000,- (hvis du ser efter cykel med de km)

Overvej også hvor meget du kommer til at køre, mit kørselsbehov er ret stort, da jeg har 110 km frem og tilbage på job og forventer at tage SVinet en del her til sommer. Hvis du bare skal trille-hygge omkring 5000km om året, så kan du sagtens købe en cykel med 50k på tælleren.

Hvis du skal have bud på om en cykel er for dyr/billig, eller bare kommentarer så smid et link på siden og spørg :)
Og skal du ud og se på en cykel, så skriv om nogen er fra forummet kan tage med dig  :D (og lige hvor det er  :facepalm: )

Hvis det er vigtigt for dig at den er pimpet, så kig efter det. (egoskal, udstødning, alternativt vindskjold, osv osv)

God jagt, og til info så kan kortet all in tage 2 måneder incl køb af MC  :lol:

Du skal nok mere kigge på cyklens generelle stand end km tallet.
Evt alliere dig med en kammerat der kender lidt til de 2 hjulede...
:thumbsup:
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #5 Dato: December 28, 2011, 09:11:17 am »
Tak for svarene.
Jamen jeg kender ikke lige en der har teknisk viden inden for MC...
Mit behov vil nok ligge på omkring 10.000km årligt da jeg vil bruge den til transport rundt i byen og til lidt længere ture en gang om måneden ca. Altså til hverdagskørsel mest.

Jeg har da kig på en der står i nærheden af aalborg

http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-ccm-05/id-78218759/

Men efter min egen mening er prisen for høj i forhold til KM, men den kan jo selvfølgelig også forhandles. Jeg ved ikke ved hvilke km der er store og dyre service? Ja og så generelt hvad jeg skal kigge efter.

Men hvis der er en der bor i nørheden af aalborg hvor jeg bor, så ville jeg da være taknemmelig for en guide i køb af MC :) Ja eller at tage med ud at se på en, når der kommer noget interessant :)

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Førstegangskøb
« Svar #6 Dato: December 28, 2011, 09:14:20 am »
Velkommen til DK's bedste forum.

Og da ingen har skrevet det (endnu): Afsæt $ til jakke, buks, støvler, handsker OG rygskjold. Så kan pimp mv. vente ....

Du har mange muligheder for en god handel i øjeblikket. Held og lykke med købet.

Husk at spørge ( eller søge !!) på Forum - her finder eller får du svar på næsten alt ;-)
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Førstegangskøb
« Svar #7 Dato: December 28, 2011, 09:32:47 am »
Der er hhv lille/stort service ved hver 6.000 km. kontrol af ventiler ved hver 24.000 km.

Servicemanual findes her på forum hvor du kan i detaljer kan se hvad der skal laves, hvis du er en DIY'er ;-)
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #8 Dato: December 28, 2011, 10:10:22 am »
Der er afsat knaster til udstyr, bl.a. derfor skal jeg også holde budgettet på selve cyklen :)

Er ikke helt uden evner med en værktøjskasse, så DIY er nok mest mig :)

Jamen jeg regnede også med at efterår/vinter var det rigtige tidspunkt at kigge efter en MC på, så jeg kigger bare lidt og venter på den rigtige ryger på dba :)

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Førstegangskøb
« Svar #9 Dato: December 28, 2011, 10:30:28 am »
Der er afsat knaster til udstyr, bl.a. derfor skal jeg også holde budgettet på selve cyklen :)

Er ikke helt uden evner med en værktøjskasse, så DIY er nok mest mig :)

Jamen jeg regnede også med at efterår/vinter var det rigtige tidspunkt at kigge efter en MC på, så jeg kigger bare lidt og venter på den rigtige ryger på dba :)

Bare det var mig :) venstrehåndet og en knold til at skrue... Kan lige hælde benzin på, heldigt ikk´  :lmao:

Er meget enig at den er for dyr, det er en 2005 model, sportsudstødning???? hvilken? :)

Men husk også at det er ØNSKEPRISER de skriver, på en god dag kunne du snuppe den for cirka 38 k og det er et okay køb. Men check servicebogen... 
Men husk du har pengene og magten... :)
Udover DBA, så husk at checke MCG. (http://www.motorcykelgalleri.dk/)


Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Førstegangskøb
« Svar #10 Dato: December 28, 2011, 10:35:24 am »
Du kan også overveje at gå all-in og købe en spritny grisling.  :thumbsup:

http://www.suzuki-mc.dk/composite-23.htm?ProductID=316&PageID=51&CategoryChooserID=29

Hvis du altså kan finde de sidste penge. (husk at det koster hvis du skal have kåbe osv på)
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Mr.Sv

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
Sv: Førstegangskøb
« Svar #11 Dato: December 28, 2011, 10:50:54 am »
Jeg vil råde dig til allerede nu at kigge efter hvad du ønsker, og så byde på alle de cykler der kunne være noget. Og byd bare hårdt. I denne tid er der nogle der skal sælge, og derfor er villige til at tage det tab der bliver. Sådan fandt jeg min cykel. Jeg bød på flere, og flere skrev det var skambud og jeg var fej osv osv osv.. Men faktum er at jeg nu er ejer af en fantastisk sv1000 som jeg fik meget billig og den er jeg super glad for .. Held og lykke  :-)
Sv1000N K6

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #12 Dato: December 28, 2011, 02:31:13 pm »
Tjaa, altså jeg har desværre ikke 85.000kr til en ny. Budgettet hedder 40-50.000kr og helst tættere på de 40 end de 50.
Jeg synes også at over 50.000kr så er man for tæt på nyprisen for en cykel uden ABS (70.000)

Mr. Sv. Hehe :) jeg begyndte at kigge for 2 måneder siden da jeg tilmeldte mig et hold. Jamen jeg byder også, for synes at priserne er skruet lidt godt op i forhold til en ny, og forhandlerne er da helt ude i hampen med deres brugtpriser!

Jeg må kigge og byde :)

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Førstegangskøb
« Svar #13 Dato: December 28, 2011, 02:49:36 pm »
Cyklerne er billige nu, de bliver kun dyrere når folk, skal til at køre på dem igen! Så efteråret lige inden vinther opbevaring er klart det billigeste tidspunkt!
(Men jeg købte min MC i juni, til under markeds pris... Så det kan lade sig gøre)
Go jagt

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #14 Dato: December 28, 2011, 03:45:51 pm »
Uha.. jeg har lige brug for en vurdering her..

http://www.guloggratis.dk/motorcykel/suzuki/annonce/12878122-sv-650

60.000kr er det for meget for sådan en maskine med ABS og det udstyr den nu har? Jeg har ingen anelse om hvor de burde ligge i priserne, altså jeg kan jo kun gå ud fra nypris og så hvad mange af de andre ligger til. Og jeg er lidt i tvivl om det er for meget..