Forfatter Emne: Smadret Carbon Potte  (Læst 11891 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Smadret Carbon Potte
« Dato: Maj 07, 2013, 08:47:50 am »
På vej fra Kbh centrum til Nakskov på Lolland nåede jeg til Tappernøje (for at tanke) da jeg opdagede udstødningen var gået i stykker...
Den har kørt ca. 3000 km siden i sommer da den blev monteret :(
Den er monteret af enghave efter en skade, så jeg har selvfølgelig været forbi og aflevere den, og efter 14 dage vil de ikke gi en ny fordi min cykel ikke har en power commandor... Og derfor mener det er derfor den er gået i stykker...
Lige nu har jeg så været nød til at montere std. Potten og det er pludseligt ikke lige så sjov :(



Mvh. Mike & SV 650 S K8 hvid
Sent from my iPhone using Tapatalk

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Smadret Carbon Potte
« Svar #1 Dato: Maj 07, 2013, 09:33:00 am »
Nu er jeg ikke så vaks, men hvordan skulle en manglende pc kunne flække potten???? ser ud som om der er puttet et kanon slag ned i den.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Sv: Smadret Carbon Potte
« Svar #2 Dato: Maj 07, 2013, 10:21:07 am »
Så må Enghave jo fremskaffe dokumentation fra producenten om at de kræver PC for at potten fungerer - ellers kan de rende og hoppe.
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Smadret Carbon Potte
« Svar #3 Dato: Maj 07, 2013, 10:34:49 am »
De har selv monteret den, så burde du have fået at vide, at kørsel uden pc kunne ødelægge den.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Smadret Carbon Potte
« Svar #4 Dato: Maj 07, 2013, 10:37:04 am »
Giver de andre ret.   ( ser vildt ud )

De må bare æde den og så skifte potten.  Latterligt man ska til at slås om sådan noget. 
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Smadret Carbon Potte
« Svar #5 Dato: Maj 07, 2013, 04:08:29 pm »
Hvad i alverden skulle en PC kunne gøre for at afhjælpe det der - Er det fordi at der er kommet uforbrændt benzin i potten, som er "eksploderet", som en PC skulle kunne modvirke???
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Smadret Carbon Potte
« Svar #6 Dato: Maj 07, 2013, 04:08:42 pm »
Ned og klag igen og bed om dokumentation for at det er påkrævet at køre PC III.

Og så hedder det vist slut med Enghave hvis de ikke makker ret...  :club:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

motormouth

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 111
Sv: Smadret Carbon Potte
« Svar #7 Dato: Maj 07, 2013, 05:44:21 pm »
Jeg har aldrig hørt noget positivt om Enghave Motor. Det er ikke blevet bedre efter der er kommet ny indehaver.
 :brok:

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Smadret Carbon Potte
« Svar #8 Dato: Maj 07, 2013, 08:12:30 pm »
Ser ud til at de gerne vil have flere kunder i trange tider....! NOT.....
Det er sgu en ommer Enghave....
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Smadret Carbon Potte
« Svar #9 Dato: Maj 07, 2013, 08:23:35 pm »
De har da vist lidt af et forklaringsproblem:

http://www.magacin.dk/motorcykler/slut-med-tuning/ar3198/ derfor --> http://www.forbrug.dk/
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Sv: Smadret Carbon Potte
« Svar #10 Dato: Maj 13, 2013, 05:46:04 pm »
Har været nede og snakke med dem... Og det er åbenbart "Christian" som har monteret potten... Men han er det ikke længere!
Deres problem er importøren ikke vil dække skaden! Men så vil jeg jo mene de bare selv må bøde de 7500,- en ny koster
Og ja det er 100% sidste gang (indtil samme problem opstår igen, inden for garantien) jeg besøger enghave...

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Smadret Carbon Potte
« Svar #11 Dato: Maj 13, 2013, 05:59:18 pm »
Har været nede og snakke med dem... Og det er åbenbart "Christian" som har monteret potten... Men han er det ikke længere!
Deres problem er importøren ikke vil dække skaden! Men så vil jeg jo mene de bare selv må bøde de 7500,- en ny koster
Og ja det er 100% sidste gang (indtil samme problem opstår igen, inden for garantien) jeg besøger enghave...

Altså undskyld mig, men det er da for  :brok: ikke dit problem hvem der har monteret lortet - du har betalt Enghave for at løfte opgaven, de har fejlet og så må de betale. Længere kan den da ikke være?!? Eller har jeg misforstået noget...

Ned igen og sig du tager den videre til forbrugernævnet eller medierne hvis de ikke vil imødekomme dine rettigheder.  :club:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Sv: Smadret Carbon Potte
« Svar #12 Dato: Maj 13, 2013, 06:03:09 pm »
Jeg sagde ikke jeg var tilfreds... ;)
De kommer til at bøde en Ny! Og så er jeg fløjtede hvem der har monteret, været ansvarlig og betalt!
Processen er bare lidt mere besværlig når nu det er enghave der er tale om! Og jeg suser rundt næsten på den anden side af jorden...

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Smadret Carbon Potte
« Svar #13 Dato: Maj 13, 2013, 06:14:54 pm »
Jeg sagde ikke jeg var tilfreds... ;)
De kommer til at bøde en Ny! Og så er jeg fløjtede hvem der har monteret, været ansvarlig og betalt!
Processen er bare lidt mere besværlig når nu det er enghave der er tale om! Og jeg suser rundt næsten på den anden side af jorden...

Hehehe... nej, skulle også bare af med lidt frustrationer på dine vejene.  :lol:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Smadret Carbon Potte
« Svar #14 Dato: Maj 13, 2013, 06:56:44 pm »
Du har jo to års reklamationsret, så om fabrikken vil dække eller ej, er alene Enghaves problem.

Send fluks mail til Enghave med beskrivelse af skade, forløbet hos Enghave indtil nu, og billeder mv. Så din dokumentation er på plads. 

Skriv en mail til forbrugerstyrelsen, og bed dem bekræfte din opfattelse - og send svaret til enghave.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3