Forfatter Emne: Koblingsspørgsmål endnu engang!  (Læst 13771 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #15 Dato: August 08, 2007, 08:53:39 am »
Nu skal jeg jo ikke være ekspert, men min startede faktisk også med ikke at kunne koble helt ud kommer jeg pludselig i tanke om!
Kører du også på fuldsyntetisk olie?
Forresten hvis du skal investere i nye lameller, Louis er kun halvt så dyr (og kan levere til 650 cceren) som mcbutikken!
 8)


Tak for tippet med louis

Jeg aner ikke hvilken olie jeg kører på  :oops: Den de hældte på, da jeg fik lavet service for 500 km siden...
Jeg kan ikke huske hvad der stod på sedlen... Men jeg tjekker lige når jeg kommer hjem...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #16 Dato: August 08, 2007, 09:07:59 am »
Men når det er hældt på i et værksted i forbindelse med service eller lign bør det selvf være den rigtige olie!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Damage

  • Gæst
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #17 Dato: August 08, 2007, 10:18:31 am »
MC butikken var leveringsdygtige. Håber ikke stålringene også har taget skade!
Jeg kørte på Fuldsyntetisk olie fra Louis.
Procycle vollsyntetish 5w-40.
Mekkeren anbefalede Motul 5100 15w-50. Også fuldsyntetisk kan jeg spotte???
 8)

Motul 5100 15w-50 er syntetisk baseret (dvs. semi/del syntetisk) og ikke fuldsyntetisk, der er stor forskel.

15W er IKKE den viskositet Suzuki foreskriver (se evt. i din instruktionsbog). Jeg får serviceret min
kilo SV´er hos F.A moto-sport her hælder de Motul 10W-40 på og det er også det Suzuki foreskriver. 

http://www.motul.co.jp/eg/product_line_up/4stroke/4stroke13.html
« Senest Redigeret: August 08, 2007, 11:28:09 am af René T »

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #18 Dato: August 08, 2007, 04:32:14 pm »
Var nu lige forbi Brdr. Sejr på vej hjem, og han sagde, at hvis den var blevet meget varm, så kunne koblingspladerne have udvidet sig, og dette kunne være årsagen til mit problem. Havde godt nok også givet den noget gas, og på motorvej...

Derudover sagde han at det kunne være et problem, hvis der var for meget olie på, og det er det også. Så jeg håber det er en blanding af det hele, og at det hele funger.

Mn lyder det rigtigt det han siger, eller fylder han mig med lort?
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Damage

  • Gæst
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #19 Dato: August 08, 2007, 06:41:12 pm »
Var nu lige forbi Brdr. Sejr på vej hjem, og han sagde, at hvis den var blevet meget varm, så kunne koblingspladerne have udvidet sig, og dette kunne være årsagen til mit problem. Havde godt nok også givet den noget gas, og på motorvej...

Derudover sagde han at det kunne være et problem, hvis der var for meget olie på, og det er det også. Så jeg håber det er en blanding af det hele, og at det hele funger.

Mn lyder det rigtigt det han siger, eller fylder han mig med lort?

"hvis den var blevet meget varm, så kunne koblingspladerne have udvidet sig" Den køber jeg ikke...  :hand: , det betyder jo at motoren ikke køler
korrekt! Du kan jo spørge hvad det er for en olie de har hældt på...der er værksteder som ikke hælder det olie på som suzuki foreskriver.
Jeg kører som det passer mig på min kilo SV´er...og den får altså noget gas en gang imellem, og der er ikke nogen kobling som bliver mærkelig.

Mht. for meget olie, så har jeg ikke hørt noget om at det kan skade koblingen! Men det har noget at gøre med hvor meget plads der er til
stemplerne når de vender rundt nede i krumtaphuset.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #20 Dato: August 08, 2007, 06:53:22 pm »
tja - vil sige min er rimelig ny sv'er - men har stået længe i butikken nok... nogle få gange kan jeg mærke der driver stille frem selv om koblingen er helt i bund...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #21 Dato: August 09, 2007, 08:07:57 am »
Han snakkede om at det var motul 5100 10W40 olie de brugte på svin.

Jeg har nu tappet næsten ½ liter olie af, for at den kom ned omkring min/max, og det har hjulpet umiddelbart. Han snakkede om at den kunne have svært ved at slynge koblingspladerne fri, hvis der var for meget olie på... OG EN ½ LITER - synes faktisk det er overraskende rigtig meget for meget...

Han sagde også at en SV6½ skulle stå i tomgang mellem 1200 og 1500 omdrejninger, hvilket også spiller ind...

Kørte 30 km efter aftapningen, og jeg synes sgu det virkede meget bedre.

Må ud og teste det ordentligt i dag...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #22 Dato: August 09, 2007, 08:15:26 am »
Håber det bare var det så!  :thumbsup:
Min er desv stået af!
Min mekker fastholder iøvrigt 15w-50 uanset hvad suzuki så foreskriver, den kører meget bedre på det og den støjer langt mindre!
Han er forresten mcmekaniker!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Damage

  • Gæst
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #23 Dato: August 09, 2007, 08:17:42 am »
Han snakkede om at det var motul 5100 10W40 olie de brugte på svin.

Jeg har nu tappet næsten ½ liter olie af, for at den kom ned omkring min/max, og det har hjulpet umiddelbart. Han snakkede om at den kunne have svært ved at slynge koblingspladerne fri, hvis der var for meget olie på... OG EN ½ LITER - synes faktisk det er overraskende rigtig meget for meget...

Han sagde også at en SV6½ skulle stå i tomgang mellem 1200 og 1500 omdrejninger, hvilket også spiller ind...

Kørte 30 km efter aftapningen, og jeg synes sgu det virkede meget bedre.

Må ud og teste det ordentligt i dag...

Motul 5100 10W-40 er perfekt.  :thumbsup:

1/2 L for meget olie er altså også meget!!!  :shock:

Og så er det gjort på et autoriseret suzuki værksted...   :thumbsdown:

Damage

  • Gæst
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #24 Dato: August 09, 2007, 08:26:22 am »
Håber det bare var det så!  :thumbsup:
Min er desv stået af!
Min mekker fastholder iøvrigt 15w-50 uanset hvad suzuki så foreskriver, den kører meget bedre på det og den støjer langt mindre!
Han er forresten mcmekaniker!
 8)


Okay...så er du den eneste jeg har hørt som kører kilo SV´er med 15W-50 olie...det er en olie som ofte bliver
brugt til choppere. Men det går nok også.  :)

Du kan evt. ringe til et par andre suzuki værksteder og høre hvad de hælder på et kilo SVin...så er du sikker.  :) 

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #25 Dato: August 09, 2007, 08:42:45 am »

Motul 5100 10W-40 er perfekt.  :thumbsup:


Prøv istedet Silkolene Pro4 10/40. Den gør koblingen mere "blød" så den ikke hugger og bider så voldsomt som Motul 5100 gør. Bare et godt råd til SV1000 kørere.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Damage

  • Gæst
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #26 Dato: August 09, 2007, 10:24:28 am »

Motul 5100 10W-40 er perfekt.  :thumbsup:


Prøv istedet Silkolene Pro4 10/40. Den gør koblingen mere "blød" så den ikke hugger og bider så voldsomt som Motul 5100 gør. Bare et godt råd til SV1000 kørere.

Silkolene Pro4 10/40...er også en fuldsyntetisk olie!

Jeg er ked af at sige det men jeg synes ikke det er et godt råd til SV1000 kørere. Mange (ikke alle) får ødelagt sin kobling ved at køre med fuldsyntetisk olie.

Koblingen skal ikke være blød...den skal bide fast når koblingen er sluppet, den må jo ikke "fedte"!

Det er ikke afgørende om man køre med Motul, Motorex, Silkolene osv. bare det er semi syntetisk 10W-40 og
overholder JASO krav.  :wink:

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #27 Dato: August 09, 2007, 10:43:12 am »
Han snakkede om at det var motul 5100 10W40 olie de brugte på svin.

Jeg har nu tappet næsten ½ liter olie af, for at den kom ned omkring min/max, og det har hjulpet umiddelbart. Han snakkede om at den kunne have svært ved at slynge koblingspladerne fri, hvis der var for meget olie på... OG EN ½ LITER - synes faktisk det er overraskende rigtig meget for meget...

Han sagde også at en SV6½ skulle stå i tomgang mellem 1200 og 1500 omdrejninger, hvilket også spiller ind...

Kørte 30 km efter aftapningen, og jeg synes sgu det virkede meget bedre.

Må ud og teste det ordentligt i dag...

Motul 5100 10W-40 er perfekt.  :thumbsup:

1/2 L for meget olie er altså også meget!!!  :shock:

Og så er det gjort på et autoriseret suzuki værksted...   :thumbsdown:

Ja man skal sku passe på. Har været ude for at et værksted havde fyldt 1 liter for meget på min szr. Der var olie helt op til gevindet op oliepinden.  :thumbsdown:
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #28 Dato: August 09, 2007, 03:28:31 pm »

Motul 5100 10W-40 er perfekt.  :thumbsup:


Prøv istedet Silkolene Pro4 10/40. Den gør koblingen mere "blød" så den ikke hugger og bider så voldsomt som Motul 5100 gør. Bare et godt råd til SV1000 kørere.

Silkolene Pro4 10/40...er også en fuldsyntetisk olie!

Jeg er ked af at sige det men jeg synes ikke det er et godt råd til SV1000 kørere. Mange (ikke alle) får ødelagt sin kobling ved at køre med fuldsyntetisk olie.

Koblingen skal ikke være blød...den skal bide fast når koblingen er sluppet, den må jo ikke "fedte"!

Det er ikke afgørende om man køre med Motul, Motorex, Silkolene osv. bare det er semi syntetisk 10W-40 og
overholder JASO krav.  :wink:

Min kommer ikke til at køre på andet foreløbig - var pizze træt af motul 5100 de jeg kørte på den. Koblingen ville ikke slippe og den slæbte selvom koblingen var trukket... det er pist væk nu. Har kørt over 12000 km med fuldsyntetisk olie.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #29 Dato: August 09, 2007, 03:57:02 pm »
Ja ha ha min kørte jo også over 10000 km på fuldsyntetisk uden problemer - men så lige pludselig!
Tjekker forøvrigt lige op på det der 15w-50 halløj! Han laver faktisk SVere! Det ku jo være mig der går og misforstår et eller andet!  :tie:
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!