Forfatter Emne: Hvordan slukker I SVinet?  (Læst 6924 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Hvordan slukker I SVinet?
« Dato: Februar 26, 2008, 08:42:45 pm »
Læste en kommentar på YouTube hvor der er en der påstår at det kan skade tændingssystemet hvis man bruger dødmandsknappen til at slukke maskinen med. Han anbefalede derfor konsekvent at bruge tændingsnøglen.  :huh:

Hvad siger I til det? -Og hvad gør I selv?

Jeg bruger konsekvent dødmandsknappen...
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #1 Dato: Februar 26, 2008, 08:50:24 pm »
 :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Lyder mærkeligt...

Jeg bruger altid dødmandsknappen, og jeg har tænkt mig at fortsætte med det.  :hand:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #2 Dato: Februar 26, 2008, 08:53:27 pm »
Bruger nøglen...

Mener faktisk, at vi blev frarådet at bruge dødmandsknappen, da jeg var igang med at tage kørekortet... Det er vist ikke helt sundt?! Men hvad skulle det skade?
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #3 Dato: Februar 26, 2008, 09:00:35 pm »
Jeg har ingen teknisk forklaring på hvad der skulle være bedst, men jeg foretrækker nøglen det føles bare mest rigtigt. Dødemands knappen er ligesom følelsesløs, men nøglen har direkte kontakt til motoren.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #4 Dato: Februar 26, 2008, 09:05:16 pm »
Bruger altid nøglen. Ved dog ikke lige hvorfor.
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

codeman_c4

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #5 Dato: Februar 26, 2008, 09:06:41 pm »
Har altid brugt nøglen,men det er man jo også vandt til fri den 4 hjulede.. :innocent:
"En gang biker,altid biker"

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #6 Dato: Februar 26, 2008, 09:44:55 pm »
Bruger altid nøglen, hvorfor dog brug dødmandsknappen når man har såen fin nøgle... :mrgreen:
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #7 Dato: Februar 26, 2008, 09:53:13 pm »
Bruger nøglen...
Me too

Mener faktisk, at vi blev frarådet at bruge dødmandsknappen, da jeg var igang med at tage kørekortet...
Mener jeg faktisk også jeg blev...
Anders
Suzuki GS500E 96

Mulen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #8 Dato: Februar 26, 2008, 10:08:01 pm »
hey

der sker ikke noget ved at bruge dødemands knappen.. den går jo bare ind og cutter tændingen. man har jo heller ikke hørt nogle andre stæder at den bliver skadet, heller ikke på andre cykler.
 :D
hej.
jeg er på jagt efter en  SV´er har kraftigt overvejet at købe en ny..
men nu må vi se hvad der sker efter lidt råg og vejlidning

Lasset

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 173
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #9 Dato: Februar 26, 2008, 10:13:41 pm »
Jeg bruger altid nøglen...
Dødemands knappen er da kun til at lave fis med vennerne med. Satme sjovt at se en mand helt forvirret på sin cykel og sige "jeg forstår det ikk, den virkede lige for lidt siden"  :lol: :whatever:
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #10 Dato: Februar 26, 2008, 10:30:48 pm »
nøglen normalt

og støttebenet hvis det skal gå kritisk stærkt
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #11 Dato: Februar 26, 2008, 10:42:29 pm »
Bruger normalt nøglen, men kan ikke se at der er nogen forskel. Dødmandsknappen og støttebenet er bare et par ekstra sikkerhedsafbrydere. Selvom man slukker på dødmandsknappen, så vil man jo alligevel dreje nøglen, hvis stoppet ikke er meget kort. Så kan ikke se nogen synderlig forskel.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #12 Dato: Februar 26, 2008, 10:52:02 pm »
Bruger altid nøglen, jeg mener "dødemands" knappen stopper benzin pumpen hvorved motoren et kort øjeblik kører for magert, lidt det samme som at det ikke er smart at køre den tør for benzin.
Hayabusa Sort / Orange

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #13 Dato: Februar 27, 2008, 12:05:07 am »
den afbryder da bare bare tændingen......  thats it
« Senest Redigeret: Februar 27, 2008, 12:08:56 am af Moolex »
   

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Hvordan slukker I SVinet?
« Svar #14 Dato: Februar 27, 2008, 12:34:54 am »
Bruger altid nøglen, jeg mener "dødemands" knappen stopper benzin pumpen hvorved motoren et kort øjeblik kører for magert, lidt det samme som at det ikke er smart at køre den tør for benzin.


Hvis du kigger på diagrammet, side 7-20 under Electrical system, så vil du se at det hele er serieforbundet : Killswitch, støtteben, sikring, nøgle og endnu en sikring.
Så det betyder ikke en skid, hvordan man tager tændingen af sit SVin !
Måske er det bare lidt besværligt at pelse sikringen hver gang  :huh:

Det ville da osse være en underlig konstruktion, hvis man blev straffet for at bruge killswitchen  :dead:

Edit. Mener dog at modellen skriver "check" i displayet, hvis killswitchen er aktiv.
ECU´en kan altså godt se situationen ikke er helt ok.
Men det har ikke noget med brændstofblandingen at gøre ! 
« Senest Redigeret: Februar 27, 2008, 12:42:40 am af Sperik »
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...