Forfatter Emne: Gulv i garage  (Læst 3019 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

elendil

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Gulv i garage
« Dato: April 28, 2014, 09:05:36 am »
I ved jo så meget. Jeg skal have lavet gulv i garagen. Det er i øjeblikket ca. 50m2 beton. Jeg har en ide om, at det vil være godt med en epoxy-belægning. Blødt, let at vedligeholde og stærkt. Og dyrt.

Kender I nogle der kan finde ud af, at lave sådan et gulv, eller synes I det skulle laves på en anden måde?

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Gulv i garage
« Svar #1 Dato: April 28, 2014, 09:35:57 am »
I ved jo så meget. Jeg skal have lavet gulv i garagen. Det er i øjeblikket ca. 50m2 beton. Jeg har en ide om, at det vil være godt med en epoxy-belægning. Blødt, let at vedligeholde og stærkt. Og dyrt.

Kender I nogle der kan finde ud af, at lave sådan et gulv, eller synes I det skulle laves på en anden måde?
Hejsa,

Hvor i landet? Vi har her i Taastrup på lager fået lagt epoxy af belægningsteknik http://www.belaegningsteknik.dk/ med fint resultat og holdbarhed.

Se evt mere på deres hjemmeside eller tag evt en snak med dem. Og nej kender dem ikke udover arbejde og har ingen aktier i firmaet ;)

http://www.belaegningsteknik.dk/gulvtyper/vaerkstedsgulve.html
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Gulv i garage
« Svar #2 Dato: April 28, 2014, 10:09:43 am »
Husk gulv-anker, når du nu alligevel er i gang.
/Mads P.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Gulv i garage
« Svar #3 Dato: April 28, 2014, 02:09:44 pm »
Flügger laver noget der hedder Flurethan som man bla. bruger til butiks og lagergulve... Det kan holde til lidt af hvert og er vist ikke uoverkommeligt dyrt.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

elendil

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Sv: Gulv i garage
« Svar #4 Dato: April 28, 2014, 08:52:22 pm »
Tak for svarene.

@Andreas

Det er i Køge-området, så det passer fint. Når man kigger på deres hjemmeside, mistænker jeg dog mit projekt for at være for lille. Eller i hvert fald for dyrt. Men jeg tror jeg prøver at give dem et kald og høre hvad de siger.


@Skurken
Da jeg undersøgte det sidste år, blev jeg bildt ind at i hvert fald epoxymaling kun bliver godt, hvis det udføres lige efter en slibning af betongulv. Google siger Flurethan også er en slags maling, så måske gør det samme sig gældende her? Jeg magter i hvert fald ikke at slibe det selv. Der er enkelte små lunker i det nuværende betondæk (tak, Lind&Risør), som jeg også gerne vil have gjort noget ved. De bevirker at der bliver en lille sø i garagen ved den rette vindretning i regnvejr.
Anyway, jeg læser lidt mere om det.

I øvrigt regner jeg med et budget på 15-25k (det gør ikke ondt på mig, hvis det bliver billigere), bare for at give en pejling.

Tak igen for svarene. Kom gerne med flere bud eller fortæl mig, at jeg skal overveje noget helt andet.

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Gulv i garage
« Svar #5 Dato: April 28, 2014, 09:34:30 pm »
Bauhaus. Jeg brugte deres på gulvet i mit værksted. Den er lysegrå og giver et ok finish. Rullede det på med fin rulle. HUSK maske! En 3M 4277 går, men ellers er balancen af tage en pause og få frisk luft før hærderen virker ;)
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Gulv i garage
« Svar #6 Dato: April 29, 2014, 07:10:07 pm »
Maske er da et must, så mange basøre koster den jo ikke,  og det er vist langt fra sundt

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....