Forfatter Emne: Kan ikke gå i 1. gear  (Læst 11123 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Kan ikke gå i 1. geat
« Svar #15 Dato: September 19, 2008, 09:34:07 pm »
Kort svar: JA!!!!  :blink:

Har du ikk et billed hvor skiftearmen vendet opad  ???
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Kan ikke gå i 1. geat
« Svar #16 Dato: September 19, 2008, 09:50:33 pm »
Kort svar: JA!!!!  :blink:

Har du ikk et billed hvor skiftearmen vendet opad  ???
Jeg skal nok få taget et i denne weekend.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Kan ikke gå i 1. geat
« Svar #17 Dato: September 19, 2008, 11:02:50 pm »
Kort svar: JA!!!!  :blink:

Har du ikk et billed hvor skiftearmen vendet opad  ???
Jeg skal nok få taget et i denne weekend.  :blink:
Alletiders har nemlig en arm til det samme, men syntes ikk den ser helt rigtigt ud måske :afro:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

The Kid Mikey

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Re: Kan ikke gå i 1. geat
« Svar #18 Dato: September 20, 2008, 12:41:32 am »
Så fik jeg den sku allerede tilbage. Han pillede lidt med den og vupti, så virkede det. Han snakkede noget om det var en gearskifterarm ind i gearkassen der havde sat sig fast. Det er sket fordi jeg er kommet til at skifte ned i gear mens den køre med for mange omdrejninger. Efter hvad han sagde ihvertfald. Men nu virker det, det er sku det vigtigste.
Sv 650 k3 2004. Dejlig maskine med Power commander, oplagt micron udstødning og fuldkåbe.
Tidligere kørt.
Sv 650 k4, Gul, fuldkåbe, lucas tilbageflyttersæt og sportsudstødning. ( Blev desværre kørt ned på dette dejlige SVin)

gs 500 fra 04. Starter MC

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Kan ikke gå i 1. geat
« Svar #19 Dato: September 20, 2008, 12:25:26 pm »
Så fik jeg den sku allerede tilbage. Han pillede lidt med den og vupti, så virkede det. Han snakkede noget om det var en gearskifterarm ind i gearkassen der havde sat sig fast. Det er sket fordi jeg er kommet til at skifte ned i gear mens den køre med for mange omdrejninger. Efter hvad han sagde ihvertfald. Men nu virker det, det er sku det vigtigste.

Hvad kostede det at få lavet og hvor firk du det ordnet?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Kan ikke gå i 1. geat
« Svar #20 Dato: September 20, 2008, 12:42:24 pm »
Så fik jeg den sku allerede tilbage. Han pillede lidt med den og vupti, så virkede det. Han snakkede noget om det var en gearskifterarm ind i gearkassen der havde sat sig fast. Det er sket fordi jeg er kommet til at skifte ned i gear mens den køre med for mange omdrejninger. Efter hvad han sagde ihvertfald. Men nu virker det, det er sku det vigtigste.
Det var den skiftegaffel som jeg havde mistænkt.  :thumbsup: Fedt nok det var hurtigt at lave.  :D
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

The Kid Mikey

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Re: Kan ikke gå i 1. geat
« Svar #21 Dato: September 20, 2008, 01:52:39 pm »
Han sagde han ikke ville tage betaling for det, Da han kun havde leget med den lidt, selvom det havde taget en time. Han sagde bare med et smil, at hvis jeg skulle have lavet service på den, kunne jeg jo komme ud til ham. Så det må man sige er billigt, og har hørt fra nogle andre der også har brugt ham, at service er noget billigere hos ham, end de fleste andre steder..

Fik den lavet på http://www.erlingsmc.dk/. De er 2 der går der ude, Erling som er ejer går kun der ude om aftenen og laver cykler her om efteråret/vinter.
Sv 650 k3 2004. Dejlig maskine med Power commander, oplagt micron udstødning og fuldkåbe.
Tidligere kørt.
Sv 650 k4, Gul, fuldkåbe, lucas tilbageflyttersæt og sportsudstødning. ( Blev desværre kørt ned på dette dejlige SVin)

gs 500 fra 04. Starter MC

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Kan ikke gå i 1. geat
« Svar #22 Dato: September 26, 2008, 09:20:24 am »
Kort svar: JA!!!!  :blink:

Har du ikk et billed hvor skiftearmen vendet opad  ???
Jeg skal nok få taget et i denne weekend.  :blink:

Jeg er lige afskåret fra nettet derhjemme så jeg er lige på via arbejdet.

Jeg har ikke billedet med men du skal bare vende armen opaf i stedet for nedaf...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Re: Kan ikke gå i 1. geat
« Svar #23 Dato: September 29, 2008, 11:29:36 am »
Arghhh... Pis, har lige præcis samme problem med min lige nu, hvorfor den står ca. 10 km fra mig og venter på at jeg henter den på en eller anden måde.


Så må den jo afsted til et værksted... Er der nogle af jer der ved om nogle af de københavnske suzuki værksteder har "hente-service" eller skal jeg ud og finde en varebil selv ?

Jeg har lige talt med FA moto sport, og der fik jeg at vide,  at det nok ville tage omkring 20 timer at lave, da motoren skulle skilles osv. hvis det var  skiftegaffelen som beskrevet ovenfor.

Lyder det ikke helt vildt ? Det må kunne gøre uden at pille motor helt ud.... Nogle forslag til andre der kan gøre hurtigere, billigere og nemmere ??
« Senest Redigeret: September 29, 2008, 12:08:15 pm af Mikkel »
Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Kan ikke gå i 1. geat
« Svar #24 Dato: September 29, 2008, 11:47:02 am »
Arghhh... Pis, har lige præcis samme problem med min lige nu, hvorfor den står ca. 10 km fra mig og venter på at jeg henter den på en eller anden måde.


Så må den jo afsted til et værksted... Er der nogle af jer der ved om nogle af de københavnske suzuki værksteder har "hente-service" eller skal jeg ud og finde en varebil selv ?



AlexMc kan hente og sikkert hjælpe med problemet ... Jeg ved ikke hvor den holder men prøv at hør ham ad ? www.alex-mc.dk
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Re: Kan ikke gå i 1. gear
« Svar #25 Dato: September 29, 2008, 12:10:09 pm »
Giver lige Alex et kald...
Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Kan ikke gå i 1. gear
« Svar #26 Dato: September 29, 2008, 12:34:33 pm »
skriv lige hvis du ikke kan få den hentet..
   

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Re: Kan ikke gå i 1. gear
« Svar #27 Dato: September 29, 2008, 03:37:38 pm »
Gud - den bliver afhentet af Falck senere i dag. Så ellers tak for hjælpen. Fedt med et forum hvor medlemmerne er så hjælpsomme !

Cyklen er på vej til Alex, som jeg er sikker på giver den en god behandling. Han mente i øvrigt ikke, at de omkring 20 timer var helt skævt. Fy for pokker, det bliver jo dyrt det skidt. Men det skal jo laves...

Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Kan ikke gå i 1. gear
« Svar #28 Dato: September 29, 2008, 10:45:42 pm »
Gud - den bliver afhentet af Falck senere i dag. Så ellers tak for hjælpen. Fedt med et forum hvor medlemmerne er så hjælpsomme !

Cyklen er på vej til Alex, som jeg er sikker på giver den en god behandling. Han mente i øvrigt ikke, at de omkring 20 timer var helt skævt. Fy for pokker, det bliver jo dyrt det skidt. Men det skal jo laves...



Nu kan det jo være at den ikke skal skilles ad men kan lirkes fri igen. Men hvis motoren skal skilles ad og det lugter af 20 timer kan du måske trøste dig med at Alex' timepris er noget lavere end de andre værksteder du måske overvejede at besøge :) Og han løber helt sikkert ikke om hjørner med dig ;)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Re: Kan ikke gå i 1. gear
« Svar #29 Dato: Oktober 01, 2008, 06:53:58 pm »
Jeg krydser fingre og håber på det bedste, og så er jeg i øvrigt ikke i tvivl om, at min cykel er i de bedste hænder !

Så det går nok, selvom det da er hamrende sur røv når nu den står til salg. Skulle der komme en interesseret køber, er det ikke noget super fedt salgsargument, at han ikke kan prøve den, da den er på værksted  :(
Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.