Forfatter Emne: På jagt efter mere moment!!!  (Læst 6740 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Super V2en

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Intet slår lyden af en hidsig V2'er
    • http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639
På jagt efter mere moment!!!
« Svar #15 Dato: April 09, 2012, 10:00:52 am »
Hvor mange tænder kører i med på jeres bagtandhjul??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Suzuki SV 650 S fra 2007 med viper bagpotte, Rizoma miniblink og nr.pladeholder, spejle med indbygget blink, fuldkåbe og blanksort kåbeglas fra hotbodiesracing.com.

http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #16 Dato: April 09, 2012, 10:02:43 am »
Benzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert...  :D

Det er en old school, så den måler på forhjulet  8)
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #17 Dato: April 09, 2012, 10:05:22 am »
Du kan smide andre knaster i den.

Det gjorde Alex, og det var godt nok effektivt.

Hvad det kostede ved jeg ikke, men hør ham hvis du er interesseret.

I længden, så ville jeg nok vælge en 1000 i stedet...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #18 Dato: April 09, 2012, 10:07:55 am »
Benzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert...  :D

Det er en old school, så den måler på forhjulet  8)
Gør de nye grislinger ikke også det?

Jeg mener bestemt kun at det er kilo svinene der måler på gearkassen...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Hr Kjaer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
    • Grislingen
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #19 Dato: April 09, 2012, 10:26:57 am »
Benzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert...  :D

 :lmao:
Suzuki SV 650 S  · 2007 · Mivv Titanium · Hyperpro  Bagdæmper · Rizoma:
http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=42542

Hr Kjaer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
    • Grislingen
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #20 Dato: April 09, 2012, 10:40:59 am »
Det ville give mere mening, hvis den var målt til 63. Anyway, vejen frem er jo nok en anden gearing. Jeg smed selv et tre tænder større bagtandhjul på i vinters og er rigtig godt tilfreds. Det giver væsentligt mere spark uden egentlige omkostninger. Benzinøkonomien er den samme og det er ærlig talt vigtigere for mig end en topfart jeg kun har været  nærheden af en gagn eller to...

Hvilket fabrikat skal man vælge? Er det et nemt indgreb? Pris?
Suzuki SV 650 S  · 2007 · Mivv Titanium · Hyperpro  Bagdæmper · Rizoma:
http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=42542

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #21 Dato: April 09, 2012, 10:43:11 am »
Benzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert...  :D

Det er en old school, så den måler på forhjulet  8)

Fair nok papa.  :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #22 Dato: April 09, 2012, 12:00:56 pm »
Det er bare at skifte kædekit  :D Tip fra en, som fuckede det op: Skaf dig en luft- eller elnøgle til at tage forreste tandhjul af med FØR du kapper kæden. En venlig mand herinde (han ved, hvem han er  :) ) tilbød mig at låne en elslagnøgle, måske er han også flink ved dig...
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Hr Kjaer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
    • Grislingen
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #23 Dato: April 09, 2012, 12:05:15 pm »
Det er bare at skifte kædekit  :D Tip fra en, som fuckede det op: Skaf dig en luft- eller elnøgle til at tage forreste tandhjul af med FØR du kapper kæden. En venlig mand herinde (han ved, hvem han er  :) ) tilbød mig at låne en elslagnøgle, måske er han også flink ved dig...

kæden er bare ikke særlig gammel, så det var måske overkill at skifte den allerede. Kan man ikke nøjes med tandhjulet?
Suzuki SV 650 S  · 2007 · Mivv Titanium · Hyperpro  Bagdæmper · Rizoma:
http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=42542

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #24 Dato: April 09, 2012, 12:06:40 pm »
Benzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert...  :D

Det er en old school, så den måler på forhjulet  8)

Fair nok papa.  :D

Papa henviser ikke til mit morfarsæde, vel?   :club: :mrgreen:
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #25 Dato: April 09, 2012, 01:03:42 pm »
Benzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert...  :D

Det er en old school, så den måler på forhjulet  8)

Fair nok papa.  :D

Papa henviser ikke til mit morfarsæde, vel?   :club: :mrgreen:

Nej for fanden da - jeg har selv et på.  :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #26 Dato: April 09, 2012, 02:28:14 pm »
Det er bare at skifte kædekit  :D Tip fra en, som fuckede det op: Skaf dig en luft- eller elnøgle til at tage forreste tandhjul af med FØR du kapper kæden. En venlig mand herinde (han ved, hvem han er  :) ) tilbød mig at låne en elslagnøgle, måske er han også flink ved dig...

kæden er bare ikke særlig gammel, så det var måske overkill at skifte den allerede. Kan man ikke nøjes med tandhjulet?

Man kan alt  :D Det anbefales godt nok, at man skifter som et sæt, men det er, så vidt jeg har forstået, fordi kæde og hjul "slider hinanden til". Hvis kæden ikke har kørt så langt, ville jeg bare skifte tandhjulet, det kan vel højest betyde forøget slid = kortere levetid = hurtigere behov for nyt kædekit. Kan andre bekræfte dette er er det helt i skoven?
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

ThySen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 60
  • Forbyd muskelkatte
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #27 Dato: April 09, 2012, 02:53:57 pm »
Vedr. nedgearing af grislingen og tophastighed:
Jeg har svært ved at tro at nogen har ramt omdrejningsbegrænseren i 6. gear ved standard gearing.
"Risikerer" man ikke at få højere tophastighed ved nedgearing fordi toppen af hestekraftkurven ligger nærmere ved den mulige topfart?
Det er vel lidt ligesom i gamle dage da 5. gear i en bil var et rent overgear og tophastigheden blev nået i 4. gear.
Jeg har ikke selv nogen erfaringer, rent teori.
Gert fra Thy
Til gaden: SV 650 S K4
Til banen: Philips 32PFL7404H 32"

Morten1970

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • Forskellen på drenge & mænd - prisen på deres gear
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #28 Dato: April 09, 2012, 05:39:44 pm »
Vedr. nedgearing af grislingen og tophastighed:
Jeg har svært ved at tro at nogen har ramt omdrejningsbegrænseren i 6. gear ved standard gearing.
"Risikerer" man ikke at få højere tophastighed ved nedgearing fordi toppen af hestekraftkurven ligger nærmere ved den mulige topfart?
Det er vel lidt ligesom i gamle dage da 5. gear i en bil var et rent overgear og tophastigheden blev nået i 4. gear.
Jeg har ikke selv nogen erfaringer, rent teori.

Den forstår jeg ikke helt ??
I alle de biler jeg har haft igennem tiden (20+) har det altid været i sidste gear topfarten kunne nåes (4, 5 el. 6 ja sågar i en gammel automatgearslæde med hele !! 3 gear :-) ) det har bare været spm. om tålmodighed...
Er det bare mig ?
SV650SA K7, Devil Carbon, lille nr. plade holder
Fuldkåbe, Hugger, Egosæde, LED blink

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #29 Dato: April 09, 2012, 07:41:21 pm »
Evt. et Big-bore kit her fra http://www.jhsracing.co.uk/index.htm op til 800cc  :thumbsup:
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!