Forfatter Emne: power commander - indstillinger.  (Læst 14892 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LKA63

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
power commander - indstillinger.
« Dato: April 03, 2007, 09:56:46 am »
Min SV1000S har fået monteret Power commander og KN luftfilter af den tidligere ejer. Kun kørt 2000 km.

Den kører såmænd fint med en herlig lyd når den får omdrejninger, men......   Når man tager gassen af og når lave omdrejninger eller jeg vil køre med 2000 - 3000 rpm. ligesom "rykker/hugger" motoren. Det er lidt irriterende at man ikke kan køre med lave omdrejninger uden ryk.

Er der nogen som har en idé om dette er normalt eller har power commanderen flere indstillingsmuligheder eller programmer, som kan fjerne problemet ?

Power commanderen er monteret og testet hos Vordingborg MC i maj måned 2005. Der er medfølgende diagram og stadig fabriksgaranti.

Jeg havde måske tænkt mig at køre til FA-Moto i Brønshøj og forhøre mig, men jeg prøver lige forrummet først.

Lars
SV1000SK3 - sølvgrå - Lazer High Mount - Power commander - Pipercross filter.

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #1 Dato: April 03, 2007, 10:01:42 am »
Havde samme problem med min 1000 K3 og det blev afhjulpet med en mapning af begge cylindre og montering af en tændingsadvancer
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #2 Dato: April 03, 2007, 10:03:05 am »
Jeg ville jo mene at 2-3000 omdrejninger er for lavt at køre med i det hele taget.

Men da jeg ikke har SV'eren mere, må en anden lige be- eller afkræfte min udtalelse  :)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

jeppe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #3 Dato: April 03, 2007, 11:18:23 am »
min kører jevnt hvis du triller med 2500 omin men det gjorde den også inden jeg fik pc monteret
SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre

LKA63

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #4 Dato: April 03, 2007, 11:37:21 am »
Tak for svarene. Det var hurtig respons.

Engang imellem skal man jo lige trille med 2000 - 3000 rpm. Men ellers rigtigt. Den skal ha´noget gas. Det der genere mig mest er "rykkene" lige før man skal holde stille eller lign. Jeg skal udkoble meget tidligt....

Havde samme problem med min 1000 K3 og det blev afhjulpet med en mapning af begge cylindre og montering af en tændingsadvancer

Hvad betyder mapning og hvad er en tændingsadvancer ? Hvor har du fået dette monteret ?

Lars

SV1000SK3 - sølvgrå - Lazer High Mount - Power commander - Pipercross filter.

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #5 Dato: April 03, 2007, 12:32:00 pm »
Mapping er indkørsel af powercomander og tændingsadvancer for hver cylinder altså en cylinder af gangen og for hver 50 omdr.
Arbejdet er gjort hos mr dyno i Haslev, han er dygtig men der er formentlig andre der kan samme ting
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #6 Dato: April 03, 2007, 12:45:05 pm »
nu ved jeg ikke hvilke ryk du helt specifikt oplever...

Har du haft andre MC'ere end din SV'er ??    for det er meget normalt at en mc rykker og hakker lidt i det, når man forsøger at holde gassen neutralt, således at man hverken accelererer eller sænker farten.. det gyldne punkt hvor man kører med samme fart kan være svært at finde på en cykel med meget trækkraft. Jeg oplever det jævnligt på min gixxer.. det føles mest som om at den simpelthen ikke er designet til at køre langsomt.. hvilket egentlig også er helt rigtigt :D


Måske er de ryk du oplever, måske et resultat af en for stram gas rulle, dvs der ikke er noget slup på dit gashåndtag..  Prøv engang at se efter om der er lidt frigang når du drejer dit gashåndtag. Hvis dine gasspjæld åbner med det samme, når du drejer bare det mindste på gassen, kan det være med til at forstærke den hakkende virkning du oplever. Fordi , når du ubevidst giver en lile smule gas så rykker du lidt i kroppen, og det kan bevirke at din hånd også rykker lidt i gassen uden du rigtig mærker det.. det forstærker hinanden og går i en slags resonans, så du får en god omgang kænguru kørsel ud af det  :D

prøv engang at justere dine gaskabler, således at der er lidt slup på gashåndtaget, inden kablet tager fat og åbner gasspjældene..

Det kan være noget så banalt som det.. inden du sætter den afsted til at blive justeret ind igen på rullefelt.

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #7 Dato: April 03, 2007, 01:17:14 pm »
Det kunne også tyde på at den går lidt for magert i bunden
Hayabusa Sort / Orange

LKA63

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #8 Dato: April 03, 2007, 03:54:24 pm »
Tak for svarene. Det er fornemt og rart at alle er hjælpsomme.

Jeg har haft flere motorcykler i min karriere, dog aldrig en 2 cylindret twin. Jeg har ikke oplevet fænomenet på mine tidligere mc´er (i hvertfald ikke så udtalt). Derfor startede jeg også med at høre om dette var normalt for en stor SV´er.
Jeg er enig. Den er nok ikke rigtig beregnet til at cruise. Men det er heller ikke derfor jeg har købt den. Alligevel  kunne det være rart at undgå denne hakkende kørsel.

Jeg prøver lige at teste den med manglende frigang. Ellers forsøger jeg Mr. Dyno i Haslev. Han skulle være rigtig dygtig.

Så vidt jeg forstod havde lks samme problem og fik det afhjælpet af mr. dyno.
SV1000SK3 - sølvgrå - Lazer High Mount - Power commander - Pipercross filter.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #9 Dato: April 03, 2007, 04:03:55 pm »
Tak for svarene. Det er fornemt og rart at alle er hjælpsomme.

Jeg har haft flere motorcykler i min karriere, dog aldrig en 2 cylindret twin. Jeg har ikke oplevet fænomenet på mine tidligere mc´er (i hvertfald ikke så udtalt). Derfor startede jeg også med at høre om dette var normalt for en stor SV´er.
Jeg er enig. Den er nok ikke rigtig beregnet til at cruise. Men det er heller ikke derfor jeg har købt den. Alligevel  kunne det være rart at undgå denne hakkende kørsel.

Jeg prøver lige at teste den med manglende frigang. Ellers forsøger jeg Mr. Dyno i Haslev. Han skulle være rigtig dygtig.

Så vidt jeg forstod havde lks samme problem og fik det afhjælpet af mr. dyno.


Nu er 2-3000 rpm godtnok ikke meget, og der er en grænse for HVOR jævnt den går ved de omdrejninger.

Det lyder  måske umiddelbart lidt underligt men prøv evt. at tanke et andet sted end du plejer, min sv går f.eks  :puke: hvis jeg fylder OK benzin på... har du prøvet at give den lidt kaburator-sprit ? (bare for at sikre at det ikke et lidt kondensvand i benzinen der driller)

Mvh
GD
« Senest Redigeret: April 03, 2007, 04:10:31 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

LKA63

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #10 Dato: April 03, 2007, 04:32:00 pm »
Jeg skal snart ha´skiftet tanken alligevel. (forsikringsskade), så skulle kondensvandet være ude af billedet.

Jeg er fuldstændig enig at 2000 - 3000 omdr. ikke er meget, men den gør det også ved 4000 omdr., derefter ingen ting (udover den farer afsted som lyn og torden) :D Som sagt har jeg ikke oplevet det på mine tidligere motorcykler.

Hvor tanker I andre og vælger I den dyre benzin, som alle benzin selskaber tilbyder ?


SV1000SK3 - sølvgrå - Lazer High Mount - Power commander - Pipercross filter.

LKA63

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #11 Dato: April 03, 2007, 05:01:15 pm »
Jeg testede lige frigangen i gashåndtaget. Ingen problemer - masser af frigang. Så det er ikke det.

Lars



SV1000SK3 - sølvgrå - Lazer High Mount - Power commander - Pipercross filter.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #12 Dato: April 03, 2007, 05:03:02 pm »
Jeg skal snart ha´skiftet tanken alligevel. (forsikringsskade), så skulle kondensvandet være ude af billedet.

Jeg er fuldstændig enig at 2000 - 3000 omdr. ikke er meget, men den gør det også ved 4000 omdr., derefter ingen ting (udover den farer afsted som lyn og torden) :D Som sagt har jeg ikke oplevet det på mine tidligere motorcykler.

Hvor tanker I andre og vælger I den dyre benzin, som alle benzin selskaber tilbyder ?




Jeg tanker bare alm. 95ér.
Vedr. powercommanderen kom jeg til at tænke på: nu har de vel afkoblet lamdasonden (oxygencensoren) da de monterede powercommanderen... kan f.eks ses ved at ben nr 23 er taget ud af styreboksen (eller ledningen til ben 23 er klippet over) og stikket fra sonden ikke er samlet. ELLER der er monteret en lille "forlænger" på ledningen til sonden

mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

LKA63

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #13 Dato: April 03, 2007, 05:22:55 pm »
Tak for rådet, men så stærk er jeg ikke i det tekniske endnu..... Jeg vil ikke gøre noget dumt.

Jeg tror lige jeg forhører mig hos Fa-Moto, som alligevel skal skifte tanken for mig. De skulle være ok. De har vist også et rullefelt, hvis det bliver nødvendigt.

Problemet er jo selvfølgelig også, at jeg ikke har noget sammenligningsgrundlag, men jeg kunne bare lade Ib køre en tur og høre hans vurdering.
SV1000SK3 - sølvgrå - Lazer High Mount - Power commander - Pipercross filter.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #14 Dato: April 09, 2007, 10:11:56 am »
Hvor tanker I andre og vælger I den dyre benzin, som alle benzin selskaber tilbyder ?
Jeg tanker langt det meste benzin ved Shell, og har afprøvet følgende:
2004 sæsonen med 95 oktan, 2005 med V-power (95/97 oktan), 2006 med 92 oktan. - Jeg fortsætter med 92 oktan da jeg ikke kan hverken mærke eller måle forskel.  Den kører fint på det hele!
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson