Forfatter Emne: Larmende udstødning - Hvordan får jeg synet den?  (Læst 5976 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

esbenw

  • Wannabe
  • Indlæg: 1
  • Bike: Sv650S
Larmende udstødning - Hvordan får jeg synet den?
« Dato: November 18, 2015, 07:18:45 pm »
Hej allesammen!

Beklager på forhånd hvis jeg spørger lidt dumt, men jeg er 100% nybegynder, og fik min første MC for 2 dage siden: En SV650 S fra 2009  :D

MC'en blev synet i sommers af den tidligere ejer, så den skulle ikke synes ved ejerskifte. Dog er den neddroslet på nuværende tidspunkt, og når jeg får pillet det af, så skal den til syn igen.

Her render jeg ind i en udfordring: Den har en Delkevic 200mm udstødning på, som giver mega ond lyd, men jeg frygter, at den måske kan blive svær at få igennem syn...

Hvad ville i gøre, hvis i var mig?

1. Prøve lykken i synhallen? Og kender i et godt sted, hvor de ikke er regelryttere  :wink:?
2. Få monteret en DB-killer (midlertidigt så den kan gå igennem syn)?
3. Prøve tricket med ståluld mm.?
4. Få monteret et originalt udstødningsrør (midlertidigt så den kan gå igennem syn)?

Eller noget helt andet?

Alle input er velkomne!

Mvh Esben

Philip L

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 203
Sv: Larmende udstødning - Hvordan får jeg synet den?
« Svar #1 Dato: November 19, 2015, 10:11:15 am »
Hej Esben, velkommen til, og tillykke med cyklen, den bliver du uden tvivl glad for. Det mest sikre er nok at finde en at låne en org. udstødning af herinde, men ellers kom nogle stålgrydesvampe i og håb på det bedste  :)
I didn't loose my mind, i sold it on ebay...

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Larmende udstødning - Hvordan får jeg synet den?
« Svar #2 Dato: November 19, 2015, 11:07:23 am »
Jeg har helt ny original udstødning til en SV650S 2009 som stadig er i uåbnet emballage hvis det kunne friste så du altid har liggende

500 kroner eller kom med et bud, ud fra part nummer skulle hele svineriet følge med, forrør osv vil jeg mene? :)

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=21759.0
« Senest Redigeret: November 19, 2015, 11:09:49 am af -BR- »
GSX-R 600 K7

Allan-S

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
  • Bike: Sv1000
Sv: Larmende udstødning - Hvordan får jeg synet den?
« Svar #3 Dato: November 26, 2015, 09:54:54 am »
Smæk dog nogle DB-killere i, også er den synet. Det gjorde jeg på min SV1000 med MIVV-potter og cyklen gik lige igennem. Et par DB-killere er også gode at ha' hvis man skal på langtur.
Link til min SV1000N K7 på Motorcykelgalleri.dk: http://llk.dk/ncu7zp

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Larmende udstødning - Hvordan får jeg synet den?
« Svar #4 Dato: December 23, 2015, 11:59:13 pm »
Er udstødningen E-mærket? Hvis ikke, så får du problemer med at få den godkendt, på trods af dB-killer OG grydesvampe bag dB-killeren. 500 kroner lyder som et godt tilbud for et komplet originalt udstødningssystem og så får du jo også et system, du kan montere, hvis du f.eks. skal deltage i kørekurser og trackdays.
/Mads P.