Forfatter Emne: Inspireret af Mads! Mere en spørgsmåls tråd!  (Læst 2559 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Inspireret af Mads! Mere en spørgsmåls tråd!
« Dato: April 18, 2016, 09:03:30 am »
Jeg har også en tråd på Facebook SVrider.dk, som nok mest er blevet en "Mads" hotline og tusind tak for det Mads!

Jeg har startet et lignende projekt som Mads, dog med lidt lavere standard til hvor rent jeg kan få det.

På grund af min nuværende børne situation er pladerne taget af SV'en de næste 2 år, og blev inspireret af Mads til at gi den hele armen, og få smurt og serviceret alt det man normalt ikke for gjort hen over vinteren.

Min baggrund er at jeg er uddannet cykelmekaniker, så kva min uddannelse har jeg rodet en del med motorcykler og knallerter, også mine egne.

Lige nu ser mit projekt ud som på billedet.

1: Mit mål er at få den så ren, som min tålmodighed tillader.

2: Male forrør, manifold matsort

3: Servicere alt det man ikke ellers når. bla. svingarm, "headset" og lignende.

4: Lave de "mods" som kunne forbedre min SV??? TPS osv....? Kom gerne med input til denne!!
Bagdæmper, forgaffel og luftfilter er opgraderet

Dette bliver nok mere en spørgsmåls tråd end en guide som Mads har lavet. Men selvfølgelig med før og efter billeder, samt erfaringer med de løsninger jeg for.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Inspireret af Mads! Mere en spørgsmåls tråd!
« Svar #1 Dato: April 18, 2016, 09:25:55 am »
Min første udfordring var, at for at få svingarmen af, skulle jeg også have manifold/forrør af, og der viste det sig at bolten som holder manifolden fast, som sidder nede under motoren, bare drejede rundt i møtrikken som sidder på indersiden.

Løsning:
På opfordring af Mads, kunne jeg prøve at rokke forrør fra side til side, istedet for at slå den lige ud fra, der hvor den sad fast. Og det virkede fantastisk, kom af på ganske få sekunder.!
Med hensyn til manifold, måtte jeg bore hovedet af bolten. Resten af bolten gjorde så, at jeg stadig ikke kunne få manifolden af, så jeg måtte skære bolten over med min multicutter mellem stel og manifold

Så svingarm, manifodl og forrør er nu taget af, som i kan se på det første billedet i tråden.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Inspireret af Mads! Mere en spørgsmåls tråd!
« Svar #2 Dato: April 18, 2016, 09:50:50 am »
Spørgsmål.

Fortandhjul kan rykke fra side til side, den kan vel ikke være rigtigt?

Når jeg piller det af sidder der en møtrik, en skive med nogle tænder på indersiden og selve tandhjulet.

Se evt Mp4 video som ligger som link under billedet.
« Senest Redigeret: April 18, 2016, 09:56:32 am af MMN »
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.