Forfatter Emne: Yoshimura RS-3  (Læst 10144 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Yoshimura RS-3
« Dato: April 12, 2007, 10:18:30 am »
Jeg overvejer kraftigt at "investerer" i en Yoshimura RS-3 udstødning.
Den findes i 3 modeller: Carbon, stainless steel og titanium.

Hvad er fordele/ulemper ved de 3 modeller?
Hvis man ser bort fra prisen, hvilken af de 3 ville i vælge, og hvorfor?
Er der forskellig vedligeholdelseskrav til de 3 modeller?

Kan man få en RS-3 street legal udst.?

På forhånd tak!
Theis

Ex. SV650S ejer.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #1 Dato: April 12, 2007, 10:22:28 am »
Endvidere kan man vælge mellem full-system og slip on.

Slip on i f.eks. stainless steel: RS3 Stainless Slip-On System - Stainless Steel
Includes • Stainless steel midpipe • Stainless Steel Oval

Skal jeg da skære i den orig. udstødning for at få en RS-3 slip-on på, eller er "stainless steel midpipe" en slags kobling mellem det orig. udstødningssystem og så til en RS-3?
Theis

Ex. SV650S ejer.

Damage

  • Gæst
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #2 Dato: April 12, 2007, 10:45:44 am »
Det var mange spørgsmål...  :D

Jeg vil prøve så godt jeg kan at liste fordele/ulemper op her:

Stainless Steel: Tung, bliver varm under kørslen, en del vedligeholdelse idet potten skal pudses, stærkt materiale og anbefales til v2´er.
Carbon: Let, bliver ikke varm under kørslen, vedligeholdelse er minimal men er ikke så stærkt som titanium og derfor anbefales det ikke til v2´er.
Titanium: Let, Bliver varm under kørslen, vedligeholdelse er minimal og er det stærkeste materiale, derfor anbefales det til v2´er.

Midpipe: er det rør som sidder mellem forrør og potten, jeg ved ikke om der er en samling på en SV 650.

Personligt: Ville jeg vælge titanium, jeg kører selv med titanium på min SV1000S og er meget glade for dem. På min Yamaha Fazer (4 cyl.) kørte jeg
med carbon hvilket jeg også var tilfreds med, men det er surt at betale mange penge for en carbon udstødning hvis carbon fibrene bliver revet i
stykker efter noget tid fordi det ikke holder til en v2´er.  :twisted:

Lyden: Jeg synes carbon og titanium lyder meget ens, jeg har faktisk læst at det er volumen i potten som bestemme om der er en dyb lyd eller
en "skrige" lyd.
 
« Senest Redigeret: April 12, 2007, 11:14:59 am af René T »

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #3 Dato: April 12, 2007, 12:19:06 pm »
bare husk at pakke potten om hver vinter ellers sprænger selv en titaniums potte og det ser ikke skide godt ud.


På min gamle sv650s med titanium fra micron havde den  smidt halvdelen af ulden ud på en sæson på ca. 6000 km.
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #4 Dato: April 12, 2007, 12:25:52 pm »
bare husk at pakke potten om hver vinter ellers sprænger selv en titaniums potte og det ser ikke skide godt ud.


På min gamle sv650s med titanium fra micron havde den  smidt halvdelen af ulden ud på en sæson på ca. 6000 km.
Skal man også pakke potten om på den orig.?
Theis

Ex. SV650S ejer.

Damage

  • Gæst
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #5 Dato: April 12, 2007, 01:02:53 pm »
bare husk at pakke potten om hver vinter ellers sprænger selv en titaniums potte og det ser ikke skide godt ud.


På min gamle sv650s med titanium fra micron havde den  smidt halvdelen af ulden ud på en sæson på ca. 6000 km.

Det er ikke alle potter som skal pakkes om, jeg kørte med en Scorpion carbon potte på min Yamaha Fazer...skildte den
ad efter 32.000 km INTET brandt væk, og den kører endnu. Måske er det kun for v2´er at det er sådan eller hva´?

Jeg synes der bliver skrevet en del negativt om Micron potter lige for tiden, det lyder ikke til at kvaliteten er særlig god
eller er jeg forkert på den?  :undecided:

« Senest Redigeret: April 12, 2007, 01:05:51 pm af René T »

Damage

  • Gæst
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #6 Dato: April 12, 2007, 01:04:43 pm »
bare husk at pakke potten om hver vinter ellers sprænger selv en titaniums potte og det ser ikke skide godt ud.


På min gamle sv650s med titanium fra micron havde den  smidt halvdelen af ulden ud på en sæson på ca. 6000 km.
Skal man også pakke potten om på den orig.?

Nej...   :)

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #7 Dato: April 13, 2007, 08:29:39 am »
Tak for de gode indlæg René.. Jeg tror det bliver en Carbon eller titanium udst.
Capone kører jo med carbon, og han har ikke haft problemer (godt nok har han kun kørt 6.000km med den)...
Theis

Ex. SV650S ejer.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #8 Dato: April 13, 2007, 08:48:21 am »
Den ligger også godt i svinget  :lmao:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #9 Dato: April 13, 2007, 09:15:15 am »
Den ligger også godt i svinget  :lmao:

Hehe ja godt nede i svinget... :shock: :mrgreen: Er du kommet ud og trille igen???
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #10 Dato: April 13, 2007, 09:31:55 am »
Jaja. Jeg kører lige så tit det nu kan blive til med et travlt arbejde og et 2mdr gammelt barn derhjemme - så det er reelt ikke så meget det bliver til. Men SV'en er som ny.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #11 Dato: April 13, 2007, 09:35:22 am »
 :wink: :wink: Kender jeg godt...  :rolleyes:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #12 Dato: April 13, 2007, 09:44:53 am »
Tak for de gode indlæg René.. Jeg tror det bliver en Carbon eller titanium udst.
Capone kører jo med carbon, og han har ikke haft problemer (godt nok har han kun kørt 6.000km med den)...

Jeg vil klart anbefale fullsystem. Så slipper man å sage av den orginale potte og man sparer også masse vekt..
Prisdifferansen er ei heller så veldig stor. TRS i titanum koster ca $700 inkl frakt..(og dollarkursen er lav om dagen)..
Enkel montering, om jeg rakk å kjøre ca 10000km med mitt system før jeg solgte SVen.. Ingen problemer!
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Kilosfau

  • Gæst
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #13 Dato: April 13, 2007, 10:49:54 am »
Carbon: Let, bliver ikke varm under kørslen, vedligeholdelse er minimal men er ikke så stærkt som titanium og derfor anbefales det ikke til v2´er.

Personligt: Ville jeg vælge titanium, jeg kører selv med titanium på min SV1000S og er meget glade for dem. På min Yamaha Fazer (4 cyl.) kørte jeg
med carbon hvilket jeg også var tilfreds med, men det er surt at betale mange penge for en carbon udstødning hvis carbon fibrene bliver revet i
stykker efter noget tid fordi det ikke holder til en v2´er.  :twisted:

tsk tsk tsk  :hand:

sådan en omgang ammestue snak .. kvalitet følger ofte pris  :afro:

Min Suzuki forhandler, Carstens MC i Varde, er holdt op med at sælge Leo Vince carbon potter til SV650, SV1000, TL1000S, TL1000R og lign. V2 cykler, fx Honda VTR1000F m.fl. hvilket ganske rigtigt er fordi at V2erne river carbon fibrene i stykker hen over en sæson .. han fortalte endda om en TL1000S som flækkede potten efter kun én trackday, altså ganske få hundrede km... :mrgreen:

Efter den snak overvejede jeg længe om carbon var en skidt idé men efter at have ihukommet at Ducati elsker carbonpotter på deres serie maskiner så købte jeg et sæt Akrapovic i carbon  :lol: 8)

De har nu kørt godt over 10000 km blandet kørsel inkl aggresiv gashånd, +250 på de tyske motorveje og hvad der ellers følger  :angel:

De er som nye, jeg har haft en afmonteret og set ned i den for at se til ulden og den er så god som ny  :loser:

Ergo: Køb kvalitet istedet for pis, det holder ... men prisen var også 7000 kr  :whipped:  :puke:

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #14 Dato: April 13, 2007, 11:15:04 am »
Konklusionen må da være, at jeg endten skal have mig et full-system i titanium eller carbon.
Er det billigst at købe direkte fra yoshimura shoppen i USA eller er denne udstødning set billigere andre steder.
Her tænker jeg eks MOMS & FRAGT og hvad der nu ellers lægges oveni (hvor er udstødningen billigst?!)?


Er sådan en svær at montere?
Jeg regner ikke med at det er nødvendigt at installere powercommander og andet luftfilter...?
Det er vel blot "plug and play"?
Theis

Ex. SV650S ejer.