Forfatter Emne: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen  (Læst 12346 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #15 Dato: Juli 21, 2009, 03:07:15 pm »
har du justeret vandringen på den tryk-stang der går igennem motoren til koblingen ?

på venstre side af motoren sidder der bag kædehjuls-dækslet, en justeringsmulighed mere.
en 10mm nøgle og en ligekærvs-skruetrækker skal bruges her.

denne koblings-snegl kan iøvrigt også være defekt. -går i stykker med tiden.  :undecided:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #16 Dato: Juli 21, 2009, 03:30:37 pm »
har du justeret vandringen på den tryk-stang der går igennem motoren til koblingen ?

på venstre side af motoren sidder der bag kædehjuls-dækslet, en justeringsmulighed mere.
en 10mm nøgle og en ligekærvs-skruetrækker skal bruges her.

denne koblings-snegl kan iøvrigt også være defekt. -går i stykker med tiden.  :undecided:

Ja det var faktisk der jeg startede med at justere, men det er for grov en justering man kan lave dernede. Den sidste (fin-) justering lavede jeg ved grebet. Jeg tror ikke der skulle være noget galt med sneglen, men hvordan finder jeg ud af, om der er noget galt med den, hvis den fint trækker akslen ind?
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #17 Dato: Juli 22, 2009, 12:23:57 am »
så vidt jeg husker, så kan du tage kædehjuls-dækslet af og kontrollere funktionen af snegl og trykstang.

har skiftet en enkelt af de snegle til koblingen, da de RET små kugler den drejer sig omkring var ved at løbe ud af sneglen..

..kig lige lidt på det, inden jeg begynder at nævne noget med skiftegafler i gearkassen..  :blink:
skift evt olien igen, evt til en 10w40 del syntetisk.

...iøvrigt, hvis koblingsplader og fjedre var slidt, så ville den fedte i koblingen - altså det modsatte af det du oplever. :thumbsup:
« Senest Redigeret: Juli 22, 2009, 12:25:40 am af Alex »
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #18 Dato: Juli 22, 2009, 01:28:45 pm »
Har du smurt geararmen hvor den sidder fast på fodhvileren?
Split ad, rens for sort, hårdt fedt og alurester. Luuuubricate og sæt sammen igen.  Det er også en mulighed ved træge gearskift.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #19 Dato: Juli 22, 2009, 02:54:12 pm »
Har du smurt geararmen hvor den sidder fast på fodhvileren?
Split ad, rens for sort, hårdt fedt og alurester. Luuuubricate og sæt sammen igen.  Det er også en mulighed ved træge gearskift.

også et godt bud !
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #20 Dato: September 11, 2009, 10:04:05 am »
Hej kære venner

Jeg har nu efterhånden prøvet alt, hvad i har foreslået, men problemet er der stadig, og konen er efterhånden blevet så træt af maskinen, at hun ikke gider/tør køre på den mere.

Jeg er derfor villig til ALT - bare det hjælper.

Så alle I kloge/erfarne hoveder - HAVD GØR JEG NU !!!!!!
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #21 Dato: September 11, 2009, 10:23:41 am »
Så alle I kloge/erfarne hoveder - HAVD GØR JEG NU !!!!!!

Kig forbi, så kigger vi på det (der er måske bare lidt langt fra Aalborg  :|

Hvis alle disse dele er kontrolleret og fundet iorden
- Kæde
- Gearlink
- Geararm
- Koblingssnekke
- Olie(stand)

Har du haft koblingsdækslet af og kigge efter om koblingsskålet er hakket så skiverne har svært ved at glide frem og tilbage?

Så er næste skridt nok at pille den fra hianden og kigge lidt på om skiftearmen er bøjet oder was. Er det ALLE gear der driller eller kun et enkelt og så fra 3. og op er fint?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #22 Dato: September 11, 2009, 10:35:45 am »
Som skrevet tidligere oplever jeg det til tider efter olieskift.

På min går det over efter 500-1000 Km (typisk en uges tid  :wink:)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #23 Dato: September 11, 2009, 01:12:06 pm »
Så alle I kloge/erfarne hoveder - HAVD GØR JEG NU !!!!!!
Har du haft koblingsdækslet af og kigge efter om koblingsskålet er hakket så skiverne har svært ved at glide frem og tilbage?

Hej Niels

Ja jeg har haft kigget til koblingspladerne, og de klistrede godt nok lidt sammen i oliefilmen, men der var slet ingen hakker eller ridser i hverken friktionsplader eller mellemskiver.

Problemet er værst i de første tre gear (primært fra 1. til 2. gear), og den er utrolig svær at få i frigear. Det er som tidligere nævnt også et problem for hende, at den trækker meget hvis man holder i 1. gear med koblingen trukket.
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #24 Dato: September 11, 2009, 02:09:50 pm »
Ja jeg har haft kigget til koblingspladerne, og de klistrede godt nok lidt sammen i oliefilmen, men der var slet ingen hakker eller ridser i hverken friktionsplader eller mellemskiver.

Vi er ikke på samme side her :-)

Fandt lige det her billede:



De tapper som koblingspladerne har, går op i en aludel som sidder rimelig godt fast på motoren (midt i billedet ude til højre)
Når du trækker og slipper koblingen, skal pladerne køre ind og ud langs det jeg kalder koblingsskålen. Ved en masse "kyle koblingen", rykkende kørsel (og på baghjul) bliver skålen slidt, og der kommer hakker i alu'en. Hakker som koblingspladerne sidder fast i, og derfor har svært ved at bevæge sig ind og ud. U C??   
De er nemme at se/mærke, og kan files væk (bemærk lige for filestøvet flyver hen  :wink: )
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #25 Dato: September 11, 2009, 03:09:28 pm »
Ja jeg har haft kigget til koblingspladerne, og de klistrede godt nok lidt sammen i oliefilmen, men der var slet ingen hakker eller ridser i hverken friktionsplader eller mellemskiver.
De tapper som koblingspladerne har, går op i en aludel som sidder rimelig godt fast på motoren (midt i billedet ude til højre)
Når du trækker og slipper koblingen, skal pladerne køre ind og ud langs det jeg kalder koblingsskålen. Ved en masse "kyle koblingen", rykkende kørsel (og på baghjul) bliver skålen slidt, og der kommer hakker i alu'en. Hakker som koblingspladerne sidder fast i, og derfor har svært ved at bevæge sig ind og ud. U C??   
De er nemme at se/mærke, og kan files væk (bemærk lige for filestøvet flyver hen  :wink: )
Hej Niels

Jeg er helt med, men både friktionsplader og mellemskiver gled meget nemt både ud og ind, da jeg havde dem ude til inspektion, så jeg tror desværre ikke der er noget at hente der - eller hva'? :(
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #26 Dato: September 11, 2009, 04:31:54 pm »
det lugter efterhånden af bukkede skifte arm(e)   :cry:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #27 Dato: September 11, 2009, 05:17:49 pm »
Har du selv prøvet det, eller er det kun fruen der siger den er sådan fordi hun håber du vil bytte så hun får millen????  :lmao: :lmao:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #28 Dato: September 14, 2009, 08:57:20 am »
Har du selv prøvet det, eller er det kun fruen der siger den er sådan fordi hun håber du vil bytte så hun får millen????  :lmao: :lmao:

He he. Den tror jeg nu ikke på :wink:.

Jeg har desuden selv prøvet det, og den går ultra trægt i gearskiftet. Der skal virkelig sparkes til for at få den fra 1. gear til anden.

Nu prøver vi at give den lidt km på bagen efter olieskiftet. Håber så, at det hjælper.
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

jønne

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
  • kvinder,dyr og motorcykler skal være nøgne
Sv: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #29 Dato: April 19, 2010, 07:59:41 am »
har du fundet en fejl?
SVing er squ sjovest