Forfatter Emne: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen  (Læst 12345 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Sv: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #30 Dato: April 19, 2010, 09:00:39 am »
har du fundet en fejl?

Jeg har endnu ikke fundet fejlen, men maskinen har jo også stået inde i varmen hele vinteren. Jeg har købt mig et nyt koblingskabel, for at se, om det skulle hjælpe på sagerne. Når jeg får startet hende op vender jeg lige tilbage, for jeg kan jo se, at jeg ikke er den eneste der har eller har haft problemet inde på livet.

Skulle der være nye ideer er jeg meget modtagelig for gode råd.
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #31 Dato: April 19, 2010, 09:20:24 am »
Jeg har endnu ikke fundet fejlen, men maskinen har jo også stået inde i varmen hele vinteren. Jeg har købt mig et nyt koblingskabel, for at se, om det skulle hjælpe på sagerne. Når jeg får startet hende op vender jeg lige tilbage, for jeg kan jo se, at jeg ikke er den eneste der har eller har haft problemet inde på livet.

Jeg vil nødigt ødelægge dit forår, men jeg tror ikke et nyt koblingskabel alene kan klare det.  :(  Hvis det er kablet, burde du kunne se flossede tråde ved enten håndtag eller snekke.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Sv: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #32 Dato: April 19, 2010, 02:32:53 pm »
Er det ikke bare koblingsfjedrene der er blevet for løse??? Prøv dog at købe et sæt ved Max - de koster ikke alverden, men er af god kvali  :thumbsup:

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Sv: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #33 Dato: April 19, 2010, 02:40:02 pm »
Fuldstændig rigtigt Niels. Jeg tror ikke, at et nyt kabel løser problemet.
WarfareRecords.dk, jeg har faktisk haft fjedrene ude, og de skulle holde mål endnu, men der sker selvfølgelig ikke noget ved at skifte dem. Var det hos Max MC du kunne foreslå fjedre fra?
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Sv: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #34 Dato: April 19, 2010, 07:56:26 pm »
WarfareRecords.dk, jeg har faktisk haft fjedrene ude, og de skulle holde mål endnu, men der sker selvfølgelig ikke noget ved at skifte dem. Var det hos Max MC du kunne foreslå fjedre fra?
Jes. Du finder dem bare i MC Nøglen og så bestiller ved dit lokale skruehus...

jønne

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
  • kvinder,dyr og motorcykler skal være nøgne
Sv: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #35 Dato: April 21, 2010, 08:32:48 am »
jeg havde måske det samme problem træg gearskift høje klonk og næsten ingen koblings funktion
jeg havde givet sveren motul 5100 olie til sæson start og nåde at køre ca 600km hvor efter det blev svære at skifte gear

jeg har fundet ud af at med motul olie på grislingen har jeg næsten ingen koblings effekt og meget træg gear skift

jeg har skiftet olie til motorex semi syntetisk og fået min kobling igen og et blødt gearskift

det er da et forsøg værd   
SVing er squ sjovest

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Sv: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #36 Dato: April 21, 2010, 12:34:57 pm »
Kanon jkaap - det vil jeg da prøve. Kunne være spændende om det fungerede. Hvor har du købt din olie?
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

jønne

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
  • kvinder,dyr og motorcykler skal være nøgne
Sv: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #37 Dato: April 21, 2010, 12:59:58 pm »
Kanon jkaap - det vil jeg da prøve. Kunne være spændende om det fungerede. Hvor har du købt din olie?


2hjulscenteret i nykøbing s
SVing er squ sjovest

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Sv: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #38 Dato: April 22, 2010, 08:00:29 am »
Kanon jkaap - det vil jeg da prøve. Kunne være spændende om det fungerede. Hvor har du købt din olie?


2hjulscenteret i nykøbing s

Hedder olien bare motorex semi syntetisk, eller er er anden beskrivelse? er de 10W/40 eller....
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

jønne

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
  • kvinder,dyr og motorcykler skal være nøgne
Sv: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #39 Dato: April 22, 2010, 09:25:31 am »
hedder olien bare motorex semi syntetisk, eller er er anden beskrivelse? er de 10W/40 eller....
[/quote]

den hedder formula 10w40 men fåes osse i en 15w50 som jeg osse har prøvet virker fint

 

SVing er squ sjovest

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: Måske mest til B2 og andre med mange km på bagen
« Svar #40 Dato: April 22, 2010, 12:01:20 pm »
Hvis fjedrene er blevet bløde/korte får du ikke trægt gearskifte men fedtende kobling! Skæve/slidte skiftegafler får ikke koblingen til at "trække fremad" ved udkobling, men vil resultere i at den ikke går helt i gear. Jeg ville som Alex siger, kigge en ekstra gang på sneglen, og hvis den virker, er jeg temmelig sikker på, at du nok har nogle skæve koblingsplader. Er der den rigtige olie og -mængde på, så er mit bud, at du skal se om dine koblingsplader er lige.

Søren