Forfatter Emne: Jeg har dummet mig..  (Læst 15472 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Jeg har dummet mig..
« Dato: Marts 08, 2011, 09:39:23 pm »
Hej SV folkens
Edit: Jeg har en SV650s 99'
Håber I er lidt blide ved mig mht. jeres kommentare. Jeg har givet mig selv nok skrald i dag.  :rant: :brok:

Here it goes...

Endelig havde jeg et batteri opladt og skulle første gang høre hende brumme i lang tid. Starter perfekt, tjekke lys, horn, bliklys, dødmandsknap alt er i orden og sætter den i gear. 

Der går 3 sek. og idioten her glemte at fjerne kædenlåsen fra baghjulet. :facepalm:
Dette gør at cyklen går i stå og kæden sætte sig fast.( Kædenlåsen er ca. 5 mm metal i ringe på ca. 4 cm x 2.5cm og er rusten samt af ældre dato)

Kæden sætter sig mellem fælg og bagbremsen. Har dog fået den ud igen, da en af ringene knækkede i dens støbesamling.

Jeg fatter ikke hvordan det kunne lade sig gøre, for jeg blev ved at holde koblingen inde og alligevel drejer hjulet rundt.  :huh:

Samtidig fatter jeg ikke hvor dum jeg har været. ! Forstår ikke hvordan jeg kunne gøre det.

Situationen er nu, at hjulet svagt kan drejes rundt. Det virker som om at bremsen er blevet trykket sammen om bremseskiven.
Kom gerne med jeres indput om alt til videre behandling af denne idiotistreg.

skriv også hvis I selv har dummet jer, så det ikke kun er mig der har bandet over sig selv. 


NY Update se seneste post. tak d. 16 marts

ADVARSEL: Jeg stiller rigtig mange spørgsmål, men prøver virkelig at blive klogere :)
« Senest Redigeret: Marts 16, 2011, 11:20:31 am af VikingPowerSV »
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Jeg har dummet mig..
« Svar #1 Dato: Marts 08, 2011, 11:37:38 pm »
Jeg kører nu på 4 år med en knust kulfiberforskærm.  :innocent: :innocent: :innocent: Siger ikke hvordan det skete...  :mrgreen:

Kan du ikke sætte et billede på af din bagbremse?

Jeg går ud fra den står i frigear på bagløfter ik?

Jeg ville pille bagbremsen af og rotere baghjulet for at se om bremseskiven er blevet skæv.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Jeg har dummet mig..
« Svar #2 Dato: Marts 08, 2011, 11:49:38 pm »
Jeg kører nu på 4 år med en knust kulfiberforskærm.     Siger ikke hvordan det skete... 

Kan du ikke sætte et billede på af din bagbremse?

Jeg går ud fra den står i frigear på bagløfter ik?

Jeg ville pille bagbremsen af og rotere baghjulet for at se om bremseskiven er blevet skæv.

Det vil jeg meget gerne gøre, det var bare umuligt at få et godt billed da det blev mørkt.

Jo det gør den. Jeg overvejede selv af fjerne bremseskiven, men har ingen idé om hvordan det gøres. Kan lige se mig komme til at tage slangen af og olien bare løber ud hvis hele huset skal af.
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Sahlin

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 63
Sv: Jeg har dummet mig..
« Svar #3 Dato: Marts 09, 2011, 07:35:35 am »
OT.. Føler sgu med dig! Det var da bare virkelig uheldigt, men det kunne sgu ske for selv den beste. Shit happens...

Du må jo igang med at skille den af, og finde ud af hvad der er blevet trykket skævt. Det kan jo være problemet er minimalt.

Held og lykke med det!

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Jeg har dummet mig..
« Svar #4 Dato: Marts 09, 2011, 07:58:50 am »

Jo det gør den. Jeg overvejede selv af fjerne bremseskiven, men har ingen idé om hvordan det gøres. Kan lige se mig komme til at tage slangen af og olien bare løber ud hvis hele huset skal af.

Det lyder som om at du nok helst bør holde fingrene fra det og få en til at hjælpe dig .. en der ved hvordan tingene er samlet. (fordi bagbremse kaliber og bremseskive bør være åbenlyse hvordan de er skruet på cyklen )


iøvrigt skriver du at du hjulet kun svagt kan drejes rundt efter dit stunt.. hvordan skal det forstås?  skal du du bruge kræfter for at dreje det rundt når cyklen står i frigear ??  eller er der bare en ganske svag modstand der gør at at hjulet ikke frit og let løber ubesværet rundt når du giver det en snurre tur  ???      (jeg tænker bare at hvis du aldrig har prøvet at dreje hjulet rundt i frigear og ikke ved hvordan det normalt opfører sig - så kan jeg fortælle at det er meget normalt at hjulet ikke bare fiser rundt når man giver det en ordentlig snurretur  :D  )

(prøver bare at luse diverse fejl 40 og misforståelser ud inden folk begynder at reparere på noget der egentlig ikke fejler noget  :lol: )

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Jeg har dummet mig..
« Svar #5 Dato: Marts 09, 2011, 09:44:58 am »
For at du ikke skal føle dig alene:

Fredag eftermiddag, storcenter, indkøb klaret, brystet skudt frem i læderjakken, starte med et vræl og slutte med et piv, da skivelåsen bankede op i caliperen og tog livet af et speedometerkabel.

You'll never walk alone.
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: Jeg har dummet mig..
« Svar #6 Dato: Marts 09, 2011, 09:51:47 am »
Godt at jeg aldrig låser min MC med skivelås - ville også glemme det :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Jeg har dummet mig..
« Svar #7 Dato: Marts 09, 2011, 10:21:05 am »
Pil bagcaliperen af ved at skrue de 2 sorte 6kanthovedskruer ud.
Der er en stor og en mindre.

Løft caliperen af og lad den hænge i slangen på ydersiden af bagsvingeren.

HUSK IKKE AT TRYKKE PÅ BAGBREMSEN NÅR CALIPEREN IKKE ER MONTERET!!!

Prøv at roter hjulet i frigear, og se om skiven slår sig.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Jeg har dummet mig..
« Svar #8 Dato: Marts 09, 2011, 10:44:43 am »

Det lyder som om at du nok helst bør holde fingrene fra det og få en til at hjælpe dig .. en der ved hvordan tingene er samlet. (fordi bagbremse kaliber og bremseskive bør være åbenlyse hvordan de er skruet på cyklen )

Jeg ville sagtens kunne skille den ad, jeg mente bare jeg burde være påpasselig omkring slangen, da jeg jeg ikke ved hvordan den er bygget op.



iøvrigt skriver du at du hjulet kun svagt kan drejes rundt efter dit stunt.. hvordan skal det forstås?  skal du du bruge kræfter for at dreje det rundt når cyklen står i frigear ??  eller er der bare en ganske svag modstand der gør at at hjulet ikke frit og let løber ubesværet rundt når du giver det en snurre tur  ???      (jeg tænker bare at hvis du aldrig har prøvet at dreje hjulet rundt i frigear og ikke ved hvordan det normalt opfører sig - så kan jeg fortælle at det er meget normalt at hjulet ikke bare fiser rundt når man giver det en ordentlig snurretur  :D  )


Jeg ved det ikke er et cykelhjul der sidder på, så der er en vis modstand, men hjulet bliver tydeligt bremset, så det skal trækkes rundt.
Pil bagcaliperen af ved at skrue de 2 sorte 6kanthovedskruer ud.
Der er en stor og en mindre.

Løft caliperen af og lad den hænge i slangen på ydersiden af bagsvingeren.

HUSK IKKE AT TRYKKE PÅ BAGBREMSEN NÅR CALIPEREN IKKE ER MONTERET!!!

Prøv at roter hjulet i frigear, og se om skiven slår sig.

Super godt råd. Det vil jeg helt sikkert prøve. Kan jeg se om fælgen/bremseskiven er skæv.

Det tog hjulet 2-3 sek. for motoren satte ud, så det har ikke gået stærkt. Min forhåbning ligger i at det kan løses ved at skubbe til bremsebakkerne.

Det undre mig stadig, at hjulet drejer rundt selvom jeg holder koblingen inde. Er det fordi den måske har sat sig under dens vinterhi ?
« Senest Redigeret: Marts 09, 2011, 10:55:44 am af VikingPowerSV »
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: Jeg har dummet mig..
« Svar #9 Dato: Marts 09, 2011, 12:03:28 pm »
Det undre mig stadig, at hjulet drejer rundt selvom jeg holder koblingen inde. Er det fordi den måske har sat sig under dens vinterhi ?
Man ser ofte at den ikke kobler helt ud, når man trækker koblingen. Over tid bliver kablerne lidt slappe og skal strammes. Det kan justeres oppe ved klingen og nede ved koblingen.

Normalt er det så lidt, at man slet ikke mærker det når man bare holder for rødt. Men når hjulet svæver frit, er der ingen vejmodstand til at holde det tilbage.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Jeg har dummet mig..
« Svar #10 Dato: Marts 09, 2011, 12:08:50 pm »
Det undre mig stadig, at hjulet drejer rundt selvom jeg holder koblingen inde. Er det fordi den måske har sat sig under dens vinterhi ?

Olien er kold og tyk, og koblingen er aldrig perfekt. Måske er din kobling ikke justeret korrekt, men fænomenet opstår findes på alle cykler, så det er ikke noget super farligt.

En kammerat glemte engang sin bøjlelås om bagsvingeren. Da cyklen ikke flyttede sig fik den noget mere gas  :whipped:  Det resulterede i en bøjet lås og en lille ridse på indersiden af bagsvingeren. Den kan arbejd', sårn en RSV Mille!  :afro:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Sahlin

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 63
Sv: Jeg har dummet mig..
« Svar #11 Dato: Marts 09, 2011, 03:58:26 pm »
Hvis jeg ikke havde min Abus Detecto 8000, som er meget påvirkelig ved rystelser og bevægelser, havde jeg uden tvivl også glemt den en million gange og smadret alt...

Den kan anbefales!

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Jeg har dummet mig..
« Svar #12 Dato: Marts 09, 2011, 09:48:54 pm »
Jeg glemte min skivebremse lås på forfælgen sidste år og begyndte at køre.
Det var mindre skægt ;-(
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: Jeg har dummet mig..
« Svar #13 Dato: Marts 09, 2011, 11:39:10 pm »
Jeg kan virkelig varmt anbefale sådan en fætter her. Den har sikkert også reddet mig flere gange. Så sætter man lige den fætter fra låsen op til til gashåndtaget, inden man skrider, så skal man fandme være en klovn af episk karakter, hvis man glemmer den.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-DISC-Brake-LOCK-REMINDER-CABLE-Kryptonite-Bully-/260741234822?pt=Apparel_Merchandise&hash=item3cb5638086

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Jeg har dummet mig..
« Svar #14 Dato: Marts 10, 2011, 09:39:16 am »
Jeg kan virkelig varmt anbefale sådan en fætter her. Den har sikkert også reddet mig flere gange. Så sætter man lige den fætter fra låsen op til til gashåndtaget, inden man skrider, så skal man fandme være en klovn af episk karakter, hvis man glemmer den.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-DISC-Brake-LOCK-REMINDER-CABLE-Kryptonite-Bully-/260741234822?pt=Apparel_Merchandise&hash=item3cb5638086

Den ser bare lidt Jinlun/scooter-agtig ud  :loser: :D

Man kan også parkere så man skal bakke ud. Jeg har vist kun glemt låsen når jeg holdt "klar til afgang"  :loser:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(