Forfatter Emne: SV Tank spacers - Mål  (Læst 13647 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
SV Tank spacers - Mål
« Dato: Maj 20, 2011, 05:23:23 pm »
Jeg har haft kigget lidt på tank raisers inde fra chewys-stuff, men har så valgt at tage deres mål som de skriver på deres site, "29mm diameter X 16mm high with a 9mm hole drilled through the centre." og lavet nogle selv. :wink:

Så kommer den.  De virker efter min mening lidt høje og vil måske løfte tanken i for høj hældning i forehold til stel...  ( Eller er det helt fint ?)

Nogle som har erfaringer med disse.
http://www.chewys-stuff.co.uk/tank_spacers/sv_tank_spacers.htm

Mvh
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

motormouth

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 111
Sv: SV Tank spacers - Mål
« Svar #1 Dato: Maj 20, 2011, 07:58:11 pm »
16 mm høje er fint, hvis jeg selv skulle lave dem, ville jeg nok lave 6mm gennemgående gevindhul, istedet for et 9mm hul. Jeg ville så spænde spacerne fast med en pinolskrue, så bilver spaceren siddende og det er mindre besværligt, at løfte tanken ved service o. lign.

Bubbi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 97
Sv: SV Tank spacers - Mål
« Svar #2 Dato: Maj 20, 2011, 09:12:42 pm »
Jeg overvejer også at købe dem fra Chewys, men nu kan jeg jo se du har to for mange, såeh... hva ska du ha for dem?  :D :wink:
:cool: Keep ur head cool, see the big picture  :cool:

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: SV Tank spacers - Mål
« Svar #3 Dato: Maj 21, 2011, 12:15:36 am »
Jeg overvejer også at købe dem fra Chewys, men nu kan jeg jo se du har to for mange, såeh... hva ska du ha for dem?  :D :wink:

Jeg vil lige se om jeg kommer til at sku lege med størrelserne og måske sku korte en af dem, kan give lyd når de er prøvemonteret..  :wink:

Mvh
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Bubbi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 97
Sv: SV Tank spacers - Mål
« Svar #4 Dato: Maj 21, 2011, 12:23:48 am »
 :thumbsup: Og ellers overlever jeg nok de 65 kr. Chewys koster  :)
:cool: Keep ur head cool, see the big picture  :cool:

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: SV Tank spacers - Mål
« Svar #5 Dato: Maj 21, 2011, 01:01:10 am »
Høre lige den gamle, det er ham der får dem lavet på arbejdspladsen, om de kan lave flere og hva prisen evt, ville være..  :wink:

Hvis nu flere også var intra.

Mvh


Redigeret:
Kunne desværre ikke slå de 65kr pr par og mht til sættet som var i overskud, bliver de drejet ned for at få mindre vinkel på tanken.. :)
« Senest Redigeret: Maj 22, 2011, 07:10:35 pm af PeterZ »
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: SV Tank spacers - Mål
« Svar #6 Dato: Oktober 09, 2011, 04:27:52 pm »
Er det noget der giver noget, ja har PC, åben filter/kasse og akro potter, eller er det bare en gang  :puke:
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: SV Tank spacers - Mål
« Svar #7 Dato: Oktober 09, 2011, 06:42:20 pm »
Er det noget der giver noget, ja har PC, åben filter/kasse og akro potter, eller er det bare en gang  :puke:

Tør ikk svare fra egen erfaring da jeg ikke mærker forskellen og ikke er justeret ind efter abent filter og spacere.

Men, chewys-stuff.co.uk  Skriver selv "This dyno was taken before and after with this kit fitted and the snorkel removed on a 2003 SV1000s.

The red line is the result after removing the snorkel and raising the tank. No other changes were made."  Med dette billede ser du kurverne.

Mvh
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: SV Tank spacers - Mål
« Svar #8 Dato: Oktober 09, 2011, 11:24:19 pm »
Hvis der er nogen der skal bestille nogen hjem derovre fra, så er jeg interesseret i et samkøb, der må da være noget fragt at spare...??
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: SV Tank spacers - Mål
« Svar #9 Dato: Oktober 10, 2011, 08:20:39 am »
Hvis der er nogen der skal bestille nogen hjem derovre fra, så er jeg interesseret i et samkøb, der må da være noget fragt at spare...??
Jeg er frisk på at købe et sæt også...  :D
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
SV Tank spacers - Mål
« Svar #10 Dato: Oktober 11, 2011, 09:37:51 am »
Hvis der er nogen der skal bestille nogen hjem derovre fra, så er jeg interesseret i et samkøb, der må da være noget fragt at spare...??
Jeg er frisk på at købe et sæt også...  :D

Skal der sættes en deadline for tilmelding til et fælleskøb??
Hvem står for det osv? Jeg har ikke kigget på siden endnu, men hvis der er flere muligheder, så vil jeg helst ikke risikere at vælge forkerte...

Jeg er desuden fra Amager, så vi skal også have arrangeret noget postomdeling eller lign hvis folk melder sig til fra hele landet....
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Ivo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Sv: SV Tank spacers - Mål
« Svar #11 Dato: Oktober 11, 2011, 06:29:28 pm »
Jeg er også med at købe et sæt ...
men så skal den til Østjyland :oops:
90°V2 the one and only SV 650 K3

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: SV Tank spacers - Mål
« Svar #12 Dato: Oktober 11, 2011, 06:56:53 pm »
Jeg er også med at købe et sæt ...
men så skal den til Østjyland :oops:

Det skal nok kunne lade sig gøre :-)
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: SV Tank spacers - Mål
« Svar #13 Dato: Oktober 11, 2011, 07:39:30 pm »
Jeg er desuden fra Amager, så vi skal også have arrangeret noget postomdeling eller lign hvis folk melder sig til fra hele landet....

Husk en julefrokost kunne være stedet hvor de uddeles personligt.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: SV Tank spacers - Mål
« Svar #14 Dato: Oktober 11, 2011, 09:29:17 pm »
Jeg kan jo ikke lade være med at tænke på om ikke der er en maskinarbejder her i som kunne lave nogen magen til eller måske endda bedre.. Jeg mener hvis vi er flere som vil have dem, så må der kunne lave en lille produktion..
Men ellers er jeg med på et fælles indkøb...
The ride is the objective... The destination is the excuse.