Forfatter Emne: Førstegangskøb  (Læst 15711 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Førstegangskøb
« Svar #15 Dato: December 28, 2011, 08:50:56 pm »
Synes den fine hvide grisling er for dyr - der er stadig finanskrise, og du kan vælge og vrage med de 40-50K du har.
Men du har jo ikke langt til Viborg, og den har været til salg længe...

Først skal du måske starte med at overveje om du skal køre N eller S. Altså selve kørestillingen. En N er fin i byen, på landevej og op til 150 km/t vedvarende. S-modellen er bedre til de højere hastigheder pga. kåben, og mange synes den ser federe ud, men du får mere vægt på arme/skuldre ved de lavere hastigheder.
Prøv dig frem.
Og så skal du overveje en 1000er, hvis du har lidt fart i blodet - de kan købes for små penge i disse krisetider.
Min kammy gav 52500,- for en 1000K4N med 9K på klokken, og den står som et suttet bolsche.
En 1000er er letkørt som en skolecykel, men den er noget ond i sulet ud af rundkørslerne...
Umiddelbart vil jeg anbefale dig at starte på en 6½, da det er en velafbalanceret cykel med rigelige kræfter for en begynder.

Køb noget der er iorden fra starten af. Motoren skal du ikke bekymre dig om; den er der sjældent fejl på.
Kig efter dæk, kæde/tandhjul, finish (osse om skruer mv. ser forkneppede ud), servicebog, og om du får de originale dele med.
Der er altid skiftet potte/potter på en SV  :mrgreen:

Jeg tager gerne med dig ud at kigge/handle, hvis du har brug for hjælp - er fra 9400 og har rodet med mc´ere siden 83  :innocent:

Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Sv: Førstegangskøb
« Svar #16 Dato: December 28, 2011, 09:21:28 pm »
Men hvis der er en der bor i nørheden af aalborg hvor jeg bor, så ville jeg da være taknemmelig for en guide i køb af MC :) Ja eller at tage med ud at se på en, når der kommer noget interessant :)

Jeg bor i Nørresundby og tager gerne med ud og kigger..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Sv: Førstegangskøb
« Svar #17 Dato: December 28, 2011, 09:22:51 pm »
Jeg tager gerne med dig ud at kigge/handle, hvis du har brug for hjælp - er fra 9400 og har rodet med mc´ere siden 83  :innocent:

Jo flere vi møder op, jo længere ned kan vi presse prisen :-)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #18 Dato: December 28, 2011, 09:38:59 pm »
Haha, mange tak skal i ha :) Jeg bor nu også selv i 9400 :)

Men jeg ville da være meget glad for lidt hjælp og en eller to erfarne guttere til at se på det.

Mht. til valg af model så er jeg faldet for udseendet af S, N er ikke lige min smag. Og jeg skal hovedsageligt køre meget korte ture eller virkeligt lange ture, ikke sådan noget heldagskørsel i by...

En 1000 synes jeg virker for voldsom, synes også folk snakker pænt om 650 i forhold til ydelse :)

Men til den pris du nævner for en 1000 så virker 60 jo som alt for meget for den hvide ja. Det er også derfor jeg gerne vil høre jeres mening. Hvad mener i så den skal ned i hvis det er?

Men som før nævnt, så vil jeg meget gerne have en med ud at kigge, for jeg ved vitterligt ikke meget om MC endnu...

Mvh. Nic

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Førstegangskøb
« Svar #19 Dato: December 28, 2011, 10:10:43 pm »
Jeg har ikke helt styr på hvad sådn en fætter skal koste, men man kunne jo sige til sig selv, at man max vil give 50K.
Og kunne man passe tøjet (52) og støvlerne (43), så kunne man jo byde 55 sedler på pakkeløsningen.
Det ville jeg så først gøre, når jeg havde set både manden og geden i øjnene...
Og jeg ville checke geden mod restgæld, og være parat til en hurtig handel (samme eller næste dag).

Hvis manden fra Viborg har haft geden til salg siden sommer, så er han efterhånden villig til at slække på prisen.

Du er lidt lun på den ikk?  :mrgreen:

Så den skal da til Snurrerundby i 2012  :thumbsup:

Edit: Hov det ser da ud til manden har haft den til salg siden sommeren 2010??? - det er osse der billederne er fra
Hvad mon den har været udbudt til fra starten?
Og mon ejeren surfer rundt her på sitet?

Mystisk...

« Senest Redigeret: December 28, 2011, 10:29:48 pm af Sperik »
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #20 Dato: December 28, 2011, 10:28:03 pm »
Ja altså du har helt ret i at den skal ses først, og hurtig handel er jo altid et godt kort at have...

Jaja jeg sys sku da den ser pisse fed ud :P

Men jeg vil lige høre om stelnummeret og så må vi se om den er iorden. Men under alle omstændigheder vil jeg gerne have en med ned at kigge på den :)

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #21 Dato: December 28, 2011, 10:33:32 pm »
Ja der er kommenteret på den engang i sommeren 2010, så den har sku stået der længe.. det må så være fordi at det er noget muggent ved det eller også er han ikke til at hugge eller stikke i mht. prisen.... hmm...

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #22 Dato: December 29, 2011, 11:42:49 am »
Så har jeg været i bilbogen med stelnummeret, og den er uden gæld... Så hvis en af jer vil give mig en PM om hvornår i engang har tid og lyst til at køre med mig til viborg, så ville det bare være lækkert :P

Mvh. Nic

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Førstegangskøb
« Svar #23 Dato: December 29, 2011, 11:47:27 pm »
Sørg for at få den originale baglygte med for selv om han skriver den er godkendt, så passer det ikke for der er ikke langt nok imellem blinkende, så du får en bøde for den og den dumper til et evt syn.

Desuden ser man ikke blinkene særligt godt, og det er skidt hvis den der kører bag dig ikke ser du drejer til højre hvis du ligger i venstre side af vejen.

Held og lykke...  [afro|
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #24 Dato: December 30, 2011, 09:04:03 am »
Ja, men han var ikke til at snakke med om prisen, hvis han skulle et par tusinde ned, dvs. 2-3000 vil jeg tro, så ville han beholde de originale dele også. Dvs. 57.000kr uden dragt/støvler og originaldele... Så jeg venter til der kommer noget andet. Han har jo haft den til salg 1½år nu, så han har åbenbart ikke travlt med at komme af med den. :)
Og i første omgang var han vist slet ikke villig til at gå ned i pris. Men pyt :)

Godt nytår til jer alle, og tak for hjælpen indtil videre :)

(og hvis i ser et godt tilbud, må i godt sige til :P)

« Senest Redigeret: December 30, 2011, 09:14:59 am af nic6911 »

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #25 Dato: December 30, 2011, 11:06:25 am »
http://www.guloggratis.dk/motorcykel/suzuki/annonce/13612098-suzuki-sv650s-ak8-red-edition?bigimages=1#images
Men den ligger igen til omkring de 60.. den har bare kørt 5000 mindre end den hvide.. Den skal jo også have et hak ned af i prisen..

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Førstegangskøb
« Svar #26 Dato: December 30, 2011, 12:03:52 pm »
http://www.guloggratis.dk/motorcykel/suzuki/annonce/13612098-suzuki-sv650s-ak8-red-edition?bigimages=1#images
Men den ligger igen til omkring de 60.. den har bare kørt 5000 mindre end den hvide.. Den skal jo også have et hak ned af i prisen..
Man kan jo undre sig over den lave KM  :shock: hehe men den er jo heller ikke så gammel. Første service er vist ved 1000km check op om det er lavet.

Husk at der ligger dele for rigtig mange penge, nypris på kåbe, hugger, egoskal, Rizoma-greb, baglygte, er i den tunge ende af skalaen. Samt udstødning og Pro-gear.

Så faktisk ikke en helt dårlig pris den er sat til, men er han presset nok så skal han nok gå længere ned.
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #27 Dato: December 30, 2011, 12:22:22 pm »
Altså indtil videre er han nede på 58 med de originale dele også, og et nyt batteri han har til den... så det hjælper da på det..

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Førstegangskøb
« Svar #28 Dato: December 30, 2011, 12:47:23 pm »
Altså indtil videre er han nede på 58 med de originale dele også, og et nyt batteri han har til den... så det hjælper da på det..
puha, du får meget for pengene. Lucky you, når det så er sagt, skal du så have en der ikke har kørt så få km. Altså hvis du skal trille 10k om året, så kan du også købe en der har kørt fx 25k til 10k mindre....

Glæder mig til at se hvad der bliver til :D
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #29 Dato: December 30, 2011, 12:52:42 pm »
Ja det er jo lige det.. jeg aner ikke noget om hvornår en mc har kørt meget eller lidt, altså hvor langt kan den køre før den er slidt op eller skal have dyre reperationer?

Jeg har fået stelnummer og da han gav mig det sagde han der var pant i den.. såeh jeg skal vist lige snakke med min bank om hvordan det foregår, for så skal han jo ikke have noget kontant hvertfald!