Forfatter Emne: Førstegangskøb  (Læst 15713 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Førstegangskøb
« Svar #30 Dato: December 30, 2011, 12:57:17 pm »
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Førstegangskøb
« Svar #31 Dato: December 30, 2011, 01:03:44 pm »
Ja det er jo lige det.. jeg aner ikke noget om hvornår en mc har kørt meget eller lidt, altså hvor langt kan den køre før den er slidt op eller skal have dyre reperationer?

Jeg har fået stelnummer og da han gav mig det sagde han der var pant i den.. såeh jeg skal vist lige snakke med min bank om hvordan det foregår, for så skal han jo ikke have noget kontant hvertfald!

Der er mange SV´er der har kørt over 100K, det er nok mere hvordan folk passer dem. (smører kæden, skifter filter, passer på høje omdrejninger før olien er varm, vælter! osv osv)

Så det skal nok også ind i dine overvejelser hvor mange km du skal køre, om du virkelig skal købe en der kun har 3K på tælleren og betale det ekstra for det.

Jeg mener hvis den ikke skal trille sååå meget om året, så er en der har kørt 25-30K nok bedre, bemærk igen at 24k service er stort service og koster omkring 3500-4000 kr. Så hvis det ikke er lavet, skal det med i regnestykket.  :D

Når det så er sagt, så er det jo heller ikke et hus til 2 mio du skal købe, og der er selvf. omkostninger forbundet med MC køb. Vægtafgift på cirka 500kr årligt hehe samt forsikring og ikke mindst noget at drikke til SVinet. (min SV650S går 20-24 km/l når jeg triller.)

Men udgifter som; løftebukke, kædespray, værktøj, andre dæk, styling osv osv er jo gode at have penge til, så overvej at købe en omkring 5k under dit budget så du har penge til det.
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Førstegangskøb
« Svar #32 Dato: December 30, 2011, 01:38:59 pm »
Husk at sætte 10 k af til at pakke dig selv ind på fornuftig vis...    :hand:   medmindre du køber brugt sæføli...det er gode tilbud at finde fra tid til anden...hvis man kan undvære duften af nyt læder  :mrgreen:   er sikker på at du bliver klar til foråret  :blink:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #33 Dato: December 30, 2011, 01:40:29 pm »
Okay.. ja dem du viser der skal da noget ned i pris med så mange km på uret.. Men pæne er de da, priserne er bare helt forkert synes jeg. Og de bliver noget så hidsige når man fortæller dem hvad de burde koste :) hehe

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #34 Dato: December 30, 2011, 01:44:43 pm »
http://www.guloggratis.dk/motorcykel/suzuki/annonce/12992540-suzuki-650-s-sv

Denne her er mere realistisk i prisen, men stadig lidt høj efter min mening...

Ja jeg har regnet med at skulle have udstyr for omkring det beløb også derfor jeg prøver at holde mig nede i prislejet, selvom jeg kommer til at kigge på lidt for dyre maskiner indimellem :D hehe

Bør nok holde mig på max 50

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Førstegangskøb
« Svar #35 Dato: December 30, 2011, 02:05:15 pm »
Husk at sætte 10 k af til at pakke dig selv ind på fornuftig vis...    :hand:   medmindre du køber brugt sæføli...det er gode tilbud at finde fra tid til anden...hvis man kan undvære duften af nyt læder  :mrgreen:   er sikker på at du bliver klar til foråret  :blink:

Der er afsat knaster til udstyr, bl.a. derfor skal jeg også holde budgettet på selve cyklen :)

Er ikke helt uden evner med en værktøjskasse, så DIY er nok mest mig :)

Jamen jeg regnede også med at efterår/vinter var det rigtige tidspunkt at kigge efter en MC på, så jeg kigger bare lidt og venter på den rigtige ryger på dba :)

 :facepalm: - Per er ved at blive gammel hehe  :innocent:

http://www.guloggratis.dk/motorcykel/suzuki/annonce/12992540-suzuki-650-s-sv

Denne her er mere realistisk i prisen, men stadig lidt høj efter min mening...

Ja jeg har regnet med at skulle have udstyr for omkring det beløb også derfor jeg prøver at holde mig nede i prislejet, selvom jeg kommer til at kigge på lidt for dyre maskiner indimellem :D hehe

Bør nok holde mig på max 50
Kan ikke se annocen?
hehe havde samme problem da jeg skulle ud og købe  :D

Okay.. ja dem du viser der skal da noget ned i pris med så mange km på uret.. Men pæne er de da, priserne er bare helt forkert synes jeg. Og de bliver noget så hidsige når man fortæller dem hvad de burde koste :) hehe
Yep, det er jo ønskepriser der står. (og det ved de godt) Men så er der jo lidt at forhandle med, den første ser fornuftig ud efter min mening.
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Førstegangskøb
« Svar #36 Dato: December 30, 2011, 05:13:29 pm »
:facepalm: - Per er ved at blive gammel hehe  :innocent:

Din lømmel  :mrgreen: ...men tak den havde jeg lige overset..til grin kan man jo altid blive selv i sin bedste iver  :lmao:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #37 Dato: December 31, 2011, 03:55:27 pm »
http://www.guloggratis.dk/motorcykel/suzuki/annonce/12992540-suzuki-650-s-sv

Den har kørt 40 og er 10 år gammel. Pris 38... Er det for dyrt og for mange km, for gammel?

Eller

http://www.guloggratis.dk/motorcykel/suzuki/annonce/13635985-suzuki-sv-650-s

til 45.000 :)

Godt nytår!
« Senest Redigeret: Januar 01, 2012, 03:53:54 pm af nic6911 »

Dan P

  • Gæst
Sv: Førstegangskøb
« Svar #38 Dato: December 31, 2011, 05:41:42 pm »
SNAP! sådan en oldscholl er fed i matsort!  :o

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Sv: Førstegangskøb
« Svar #39 Dato: Januar 01, 2012, 04:18:38 pm »
Folk er gale, når de skal sælge deres gamle cykler :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #40 Dato: Januar 01, 2012, 09:35:41 pm »
De er hvertfald ikke blege for at forlange sig godt betalt for så gamle maskiner... guld på to hjul..

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Førstegangskøb
« Svar #41 Dato: Januar 02, 2012, 02:06:54 am »
De er hvertfald ikke blege for at forlange sig godt betalt for så gamle maskiner... guld på to hjul..
Det er typisk sælgeren ikke kan se de små fejl vi andre kigger efter :)
Men nogen gange er der nogen der har lidt for høje tanker om deres lille guld klump...


Mvh. Mike & SV 650 S K8 hvid
Sent from my iPhone using Tapatalk

CarstenM

  • Gæst
Sv: Førstegangskøb
« Svar #42 Dato: Januar 02, 2012, 03:30:39 pm »
De er hvertfald ikke blege for at forlange sig godt betalt for så gamle maskiner.

Nej, men det er vel sådan det er at være sælger. Sælger ønsker ikke at have et tab og tror måske altid prisen er højere end den reelt er. Men derfor er det vel stadig i sælgers ret at bestemme prisen på grisen?. Man kan jo bare lade være med at købe.

Det er jo lidt ligesom at alle købere altid tror de kan byde et slik for ting og at alting ikke koster en skid. Sådan er det at være køber.


nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Førstegangskøb
« Svar #43 Dato: Januar 02, 2012, 04:28:06 pm »
Du har så ret Carsten... Men med den økonomiske situation her i verden lige pt. så er det købers marked :)

CarstenM

  • Gæst
Sv: Førstegangskøb
« Svar #44 Dato: Januar 02, 2012, 05:22:36 pm »
Men med den økonomiske situation her i verden lige pt. så er det købers marked :)

Nemlig, og den kamel er nok svær at sluge for de fleste. Surt hvis man er ude i at SKAL sælge. Jeg er glad for jeg kører rundt på en "gammel" ged så det kan slet ikke betale sig at sælge..  :grin: