Forfatter Emne: På jagt efter mere moment!!!  (Læst 6698 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ThySen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 60
  • Forbyd muskelkatte
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #30 Dato: April 09, 2012, 09:46:22 pm »
Citér
Den forstår jeg ikke helt ??
I alle de biler jeg har haft igennem tiden (20+) har det altid været i sidste gear topfarten kunne nåes (4, 5 el. 6 ja sågar i en gammel automatgearslæde med hele !! 3 gear ) det har bare været spm. om tålmodighed...
Er det bare mig ?
Er der ingen voksne der kan hjælpe når en knægt årgang 1970 pludselig begynder at snakke med om gamle dage?
Jeg kan jo desværre ikke linke til prøvekørsler, da de i gamle dage blev skrevet med runer.
Gert fra Thy
Til gaden: SV 650 S K4
Til banen: Philips 32PFL7404H 32"

Morten1970

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • Forskellen på drenge & mænd - prisen på deres gear
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #31 Dato: April 09, 2012, 09:59:04 pm »
Meget morsomt  :lmao:
Husk at det var topfart der var nævnt, og ikke maksimalt moment..
Tror måske bare det er de biler jeg har haft der har været specielle så..
SV650SA K7, Devil Carbon, lille nr. plade holder
Fuldkåbe, Hugger, Egosæde, LED blink

madskoelby

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 79
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #32 Dato: April 10, 2012, 04:08:14 pm »
Hej!
Jeg har smidt større kædehjul på, 3 tænder mere end standard. Hvis du skifter tandhjulet slides kæden betydeligt hurtigere (siges det) og i og med at du har større kædehjul på, tager den lidt flere omdrejninger og du får derved et bedre optræk. Min grisling kører ca. 15 km/t mindre på toppen, men som andre også skriver, så er det yderst sjældent man er deroppe :)
Jeg har dog en kammerat, som også har en grisling og han kunne mærke stor forskel på hans med og uden Powercommander, så det med at folk ikke mener det giver det helt vilde ved en 650'er skal man måske lige undersøge nærmere, inden det afvises helt.

Hilsen Mads

Hr Kjaer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
    • Grislingen
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #33 Dato: April 10, 2012, 05:01:01 pm »
Hej!
Jeg har smidt større kædehjul på, 3 tænder mere end standard. Hvis du skifter tandhjulet slides kæden betydeligt hurtigere (siges det) og i og med at du har større kædehjul på, tager den lidt flere omdrejninger og du får derved et bedre optræk. Min grisling kører ca. 15 km/t mindre på toppen, men som andre også skriver, så er det yderst sjældent man er deroppe :)
Jeg har dog en kammerat, som også har en grisling og han kunne mærke stor forskel på hans med og uden Powercommander, så det med at folk ikke mener det giver det helt vilde ved en 650'er skal man måske lige undersøge nærmere, inden det afvises helt.

Hilsen Mads

Motoren tager vel også flere omdrejninger end med org tandhjul? Ved du ca hvor mange omdrejninger mere? Det er vel teoretisk set det samme som altid at køre sin mc en smule "hårdere" (fordi den altid kører med lidt flere omdrejninger) eller er det så lidt at det ikke er en betydelig faktor?
Suzuki SV 650 S  · 2007 · Mivv Titanium · Hyperpro  Bagdæmper · Rizoma:
http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=42542

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #34 Dato: April 10, 2012, 09:06:58 pm »
Hej!
Jeg har smidt større kædehjul på, 3 tænder mere end standard. Hvis du skifter tandhjulet slides kæden betydeligt hurtigere (siges det) og i og med at du har større kædehjul på, tager den lidt flere omdrejninger og du får derved et bedre optræk. Min grisling kører ca. 15 km/t mindre på toppen, men som andre også skriver, så er det yderst sjældent man er deroppe :)
Jeg har dog en kammerat, som også har en grisling og han kunne mærke stor forskel på hans med og uden Powercommander, så det med at folk ikke mener det giver det helt vilde ved en 650'er skal man måske lige undersøge nærmere, inden det afvises helt.

Hilsen Mads


Det kan du regne ud her http://www.gearingcommander.com/
Motoren tager vel også flere omdrejninger end med org tandhjul? Ved du ca hvor mange omdrejninger mere? Det er vel teoretisk set det samme som altid at køre sin mc en smule "hårdere" (fordi den altid kører med lidt flere omdrejninger) eller er det så lidt at det ikke er en betydelig faktor?
« Senest Redigeret: April 11, 2012, 09:48:24 am af Mormad »
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

madskoelby

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 79
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #35 Dato: April 10, 2012, 11:45:51 pm »
Jeg må være dig svar skyldig på, hvor mange flere omdrejninger den tager, men vil tro det er i omegnen af 800-1000 rpm mere sammenlignet med standard kædehjul.

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: På jagt efter mere moment!!!
« Svar #36 Dato: April 11, 2012, 09:49:49 am »
Så prøver jeg uden quotes:

Det kan du regne ud her http://www.gearingcommander.com/
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683